X

Behringer Model D clone

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Jawel, maar Moog is natuurlijk jarenlang min of meer alleenheerser geweest op het gebied van dat type sound. Niks mis met wat concurrentie in dat gebied, dat zorgt voor innovatie en misschien zelfs wat betere prijzen.

Comment

Eerlijke concurrentie kan nooit kwaad.
      ====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====

Comment

Stel je voor zeg, dat zou zijn alsof Fender nog steeds een Stratocaster maakt, Gibson nog steeds een SG
        Die zijn slimmer geweest dan Moog want door Squier en Epiphone brengen ze goedkopere modellen uit waardoor ze kunnen concurreren met de andere prijsvechters.
        Moog had ook een bv kunnen beginnen met een goedkopere lijn of ipv een handgemaakte Amerikaan een Chinees van de band maar dat hebben ze nooit gedaan en dan moet je niet gek opkijken als op een gegeven ogenblik anderen de kans grijpen.
        Net wat von Naphoven zegt; ze hebben het een jaar of 50 uitgemolken en lekker aan verdiend maar zakelijk gezien hebben ze steken laten vallen.

Comment

Originally posted by Nicolas 2000 View Post
          Ze hebben natuurlijk ook nog totaal andere bakken als zijnde de Memorymoog, Source, theremin, Phattys, Taurussen etc gehad, maar laten we vooral Moog foei noemen omdat ze hun legende in leven houden. Stel je voor zeg, dat zou zijn alsof Fender nog steeds een Stratocaster maakt, Gibson nog steeds een SG, Porsche nog steeds een 911 en dat dan nog wel aan een hoge prijs. Zou natuurlijk te gek zijn voor woorden.

Tegengas zijnde andere fabrikanten die andere, eigen instrumenten maken waardoor de klant kan kiezen. BV Behringer met hun Deepmind, da's mooi tegengas waar iedereen uiteindelijk beter van wordt. Maar tegengas is niet iemand die je -recent- zorgvuldig ontwikkeld circuit afprint en het 1 op 1 nabouwt in een goedkope behuizing en dan trots roept dat zij het goedkoper hebben kunnen maken. Lekkere middenvinger naar degenen die hun tijd en kennis gestoken hadden in het ontwikkelen van de reissue. Met de Deepmind vond ik Behringer goed bezig. Met deze Model D, hoe goed hij ook klinkt en hoe lekker de prijs/kwaliteit ook zit, vind ik ze laag bij de grond. Gewoon bedrijfsdiefstal.
          Tja nu komt dat zorgvuldig ontwikkelde circuit wel in de studio van ieder die hem zou willen, in plaats van alleen bij enthousiastelingen die dat soort bedragen voor hun hobby kunnen goedpraten. Het is misschien oneerlijk en wellicht zelfs onetisch van Behringer, maar de consument wint.

Comment

Het verschil in prijsstelling en merkwaarde is zo enorm dat ik niet denk dat het elkaar gaat bijten. Degenen die veel emotie bij dit soort dingen voelen willen tóch een echte en degenen die minder geven om authenticiteit en/of status zouden toch nooit 3.5k neerleggen voor een nieuwe Moog. En de tweedehandsmarkt is voor de producent niet zo interessant verder en Moog spul blijft toch wel waardevast. Persoonlijk is de Behringer voor mij veel interessanter, ik heb een Voyager gehad en vond hem maar beperkt inzetbaar en voor mijn 'sound' minder geschikt. Schitterend ding verder, maar vooral 2.5k aan waarde die voornamelijk ongebruikt in de hoek stond. Daarentegen vind ik een dikke monosynth met CV opties erop voor 'erbij' best interessant als ik die voor impulsprijs aan mijn verzameling kan toevoegen.
            Laatst gewijzigd door Von Naphoven , 5 augustus 2017, 15:54.

Comment

3500 euro voor een apparaat waar je wat enkele tonen uit kan toveren is sowieso gewoon teveel.. Daar kan ik met gemak 3 maanden van leven.

Als je de echte model D 15 jaar zonder technische problemen en reparaties kan gebruiken ben je alsnog 233 euro per jaar kwijt aan dat ding. In mijn ogen is het gewoon een belachelijke prijs... Het werd tijd dat er een eenzelfde product op de markt kwam volgens 2017 prijzen

Comment

Het is appels en peren vergelijken
                Net een bosendorf vergelijken met een tingeltangel van de kringloop: allebei toetsen en snaren , maar als je het verschil niet binnen 30 seconden hoort en bemerkt kan je je geld inderdaad beter aan de behringer besteden. Heb altijd wel gevonden dat je toe moet zijn aan een mini voordat je er een aanschaft
                En moog heeft groot gelijk dat ze trouw blijven aan kwaliteit, ook de voyager was een topsynth, zie nog altijd vele goede synthperformers hem als hoofdsynth gebruiken
                Verder niks mis met behringer, tis wat je zoek , maar een mini is het niet
                er zijn trouwens al vele pogingen ondernomen om de ( oude) model-d te evenaarden , tot op heden nog niet gelukt
                "FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)

Comment

Originally posted by sunny pedaal View Post
                  Heb altijd wel gevonden dat je toe moet zijn aan een mini voordat je er een aanschaft
                  Hoe werkt dat dan? Klinkt me wat elitair in de oren eerlijk gezegd.

Comment

Net als een gibson les paul custom van 4000€
                    Alsminieme verschil in sound je 2-3 duizend waard is, tsja voor ieder wat wils
                    En tuurlijk is dat iets elitairs
                    (dub) techno.
                    Sunspot Soundcloud

Comment

Originally posted by SlaveoftheWave View Post
                      Net als een gibson les paul custom van 4000€
                      Alsminieme verschil in sound je 2-3 duizend waard is, tsja voor ieder wat wils
                      En tuurlijk is dat iets elitairs
                      Ik zou het meer "exclusief" noemen, niet elitair. Ik denk dat niemand zich bevoorrecht voelt met een minimoog..

Comment

jawel hoor, dat is nodig om de cognitieve dissonantie weg te werken en te vinden dat die met gemak 3000 euro beter klinkt dan de behringer model D

Maar t blijft een mooi ding hoor die echte D. net als bij exclusieve gitaren dat blijven ook wel lustobjecten
                        (dub) techno.
                        Sunspot Soundcloud

Comment

Originally posted by sjeff View Post
                          3500 euro voor een apparaat waar je wat enkele tonen uit kan toveren is sowieso gewoon teveel.. Daar kan ik met gemak 3 maanden van leven.

Als je de echte model D 15 jaar zonder technische problemen en reparaties kan gebruiken ben je alsnog 233 euro per jaar kwijt aan dat ding. In mijn ogen is het gewoon een belachelijke prijs... Het werd tijd dat er een eenzelfde product op de markt kwam volgens 2017 prijzen
                          Op verzamelstukken betaal je geen afschrijving, die zijn puur een ruil van centjes voor apparaat, en bij verkoop andersom. Je bent er dus geen geld aan "kwijt" (en als er iets stuk zou gaan nog altijd niet veel). Dat doe ik met andere hobby's ook zo. Op het spaarboekje brengt het toch niks op. En of het geld nu op mijn spaarboekje staat of in een Minimoog zit, maakt verder ook niet uit om choco op de boterhammen te krijgen.

In het concrete geval van de Minimoog heb ik echter geen plannen om hem ooit weg te doen.
                          ====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====

Comment

Volgens mij is het meer dat zowel de Behringer als de Minimoog instrumenten zijn, en dat betekent dat hoe wij, enorm variabele units, mensen erop reageren bepaalt wat voor geluid eruit komt. Het gaat niet om hoe, puur objectief gezien, die twee ten opzichte van elkaar klinken, maar met de ene "heb" je meer dan met de andere, en "kun" je dus ook "meer" of kom je op andere ideeen.

Comment

Volgens mij is het meer dat zowel de Behringer als de Minimoog instrumenten zijn, en dat betekent dat hoe wij, enorm variabele units, mensen erop reageren bepaalt wat voor geluid eruit komt. Het gaat niet om hoe, puur objectief gezien, die twee ten opzichte van elkaar klinken, maar met de ene "heb" je meer dan met de andere, en "kun" je dus ook "meer" of kom je op andere ideeen.
                              Ik ben het met je eens als het heel erg verschilt zoals bijv een Blofeld of een Moog.
                              Een totaal ander karakter en dat zal je muziek ook in een andere richting sturen.
                              M'n Blofeld nodigt me echt niet uit om funky geluiden uit te toveren maar wel iets ambiënt achtigs bijv en zo zal een moog je tot andere muziek/geluiden inspireren.
                              Maar...als het verschil toch redelijk klein is en het karakter een beetje hetzelfde dan denk ik dat de bovenstaande stelling niet opgaat.
                              Ik vind in dit geval dat de originele en de kloon wel zodanig qua karakter bij elkaar in de buurt leggen dat het ook tot dezelfde muziek zal komen.

Je moet naar mijn idee of helemaal synthfreak zijn of flink geld hebben om nu nog de aanschaf van een moog te rechtvaardigen.
                              Ik ben bijv wel een autoliefhebber en ik zeg dan ook dat als ik een ton of meer per jaar verdien dan komt er wel een leuke Jag of Maserati voor de deur want daar kan ik wel van genieten maar voorlopig rij ik in een prius.

Wat ook belangrijk is in deze; heb je het talent om er alles uit te halen wat er in zit want ik zie soms mensen op youtube met wel voor 5000 aan spullen maar echt creatief of geweldig klinkt het niet.
                              En geloof me; als je bijv iemand als Stevie Wonder of een ander talentvol iemand een Behringer in z'n handen zou geven dan hoor je nog steeds Stevie Wonder maar iemand met weinig talent die klinkt nog net zo slecht op een Moog van een paar duizend.

Comment

Met deze Model D, hoe goed hij ook klinkt en hoe lekker de prijs/kwaliteit ook zit, vind ik ze laag bij de grond. Gewoon bedrijfsdiefstal.

Daar hebben ze een tijdje geleden wat voor uitgevonden. Heet advocaat o.i.d.. Als Moog denkt dat het diefstal zou zijn, hadden ze dan niet allang een klacht ingediend ?

Comment

Dat patent is nog handgeschreven op perkament met ganzenveer en inkt geloof ik.

Comment

Stel je voor zeg, dat zou zijn alsof Porsche nog steeds een 911 maakt en dat dan nog wel aan een hoge prijs. Zou natuurlijk te gek zijn voor woorden.
                                    Eerlijk?
                                    De 911 wordt nog steeds gemaakt en is beter en mooier dan ooit.

Comment

Originally posted by willem1958 View Post
                                      Wat ook belangrijk is in deze; heb je het talent om er alles uit te halen wat er in zit want ik zie soms mensen op youtube met wel voor 5000 aan spullen maar echt creatief of geweldig klinkt het niet.
                                      En geloof me; als je bijv iemand als Stevie Wonder of een ander talentvol iemand een Behringer in z'n handen zou geven dan hoor je nog steeds Stevie Wonder maar iemand met weinig talent die klinkt nog net zo slecht op een Moog van een paar duizend.
                                      Je slaat de spijker of z'n kop!

Comment

Die Behringer Model D concurreert wmb overigens met wel meer synths van Moog dan alleen de Minimoog.

Minitaur heb ik gekocht vanwege klein + bas.

Daar voldoet dat Behringer geval ook aan, maar hij kan meer en kost minder.

Ik denk dat Moog dit hard gaat raken, er is maar 1 goed antwoord op vanuit Moog en dat is, kom met iets geweldigs!

Ze zullen wel moeten nu.

Ik hoop alleen niet dat ze nu ook denken allemaal te kleine knoppen bakjes uit te moeten gaan brengen.
                                        \+\ Elite Underdog /+/

Comment

Jesis wat n gelul allemaal
                                          Koop dat hoereding of niet gewoon

Comment

Working...
                                          X