X

Nieuwe standalone Akai MPCs

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Originally posted by MikeJarod View Post
    Die dingen hebben max 8 stereo audio tracks?
    Iemand enig idee wat die midi tracks dan inhouden?
    Zou je dan naast de 8 stereo tracks nog 16 midi tracks hebben waar je (stereo) drumkits in kan laden?
    Dan zijn die 8 audio tracks acceptabel, maar als het allemaal geshared is dan vind ik het veel te beperkt.
    Het is best een interessante vraag. Ik heb nergens nog de (interne) polyphony kunnen ontdekken. Het lijkt me sterk dat de audio engine slechts 16 stemmig is (8 stereo)..
    De MPC2000 was al 32 voice..

*edit
    Dus als ik anoniempje goed begrijp is er naast de 8 stereo nog 128 voices voor hits/samples?

Comment

Volgens mij wat ik weet is de polyphony 64 voices, en plus nog 8 stereo audio tracks (die denk ik van de HD/SSD gestreamed worden?).

En in totaal 128 tracks als sequencer, wat midi/sample/cv-gate/clip launch/etc. kunnen zijn.
      ik denk er het mijne van...

Comment

Originally posted by barn View Post
        Volgens mij wat ik weet is de polyphony 64 voices, en plus nog 8 stereo audio tracks (die denk ik van de HD/SSD gestreamed worden?).

En in totaal 128 tracks als sequencer, wat midi/sample/cv-gate/clip launch/etc. kunnen zijn.

Lijkt me voldoende!

Comment

Idd, als dat zo is krijg ik GAS
          klik hier voor mijn muziek

Comment

Originally posted by MikeJarod View Post
            Idd, als dat zo is krijg ik GAS

Ja..
            Nu alleen weer het gebruikelijke "the waiting game".. 26 weken?

Comment

Ik had begrepen dat ze 'Q1' beschikbaar zouden moeten zijn toch?

Comment

Dat klinkt hoopvol.
                Ik had die 26weken van bax shop btw.. If thats worth something..

Die vrachtlading aan midi outs vind ik ook erg fijn aan die x. Ik denk dat het een waardige opvolger voor mn RS7000 gaat worden. Kan die ook is met pensioen.

Comment

Ik heb maar een mpc live besteld, ook al maak ik me nog wat zorgen over de 2GB ram, lijkt het me een leuke bak met veel mogelijkheden om bij livesets te gebruiken (ableton link naar hardware via de midi outs, de audio tracks, veel insert effecten) Heb expres niet bij Bax besteld, die hebben mijn goodwil verloren.
                  http://www.facebook.com/pages/Mono-A...44488665670349

Comment

Originally posted by Arv View Post
                    Het is best een interessante vraag. Ik heb nergens nog de (interne) polyphony kunnen ontdekken. Het lijkt me sterk dat de audio engine slechts 16 stemmig is (8 stereo)..
                    De MPC2000 was al 32 voice..

*edit
                    Dus als ik anoniempje goed begrijp is er naast de 8 stereo nog 128 voices voor hits/samples?
                    In een namm filmpje geeft Andy Mac aan dat de polyphonie 64 stemmen is
                    http://www.facebook.com/pages/Mono-A...44488665670349

Comment

Wat ik begrepen heb zou de Live in Februari verscheept worden...en de X in Maart of April.
                      .
                      www.FluffGirlWax.nl

Comment

Tsss....en nu zie ik dat Bax zijn levertijd veranderd heeft van 26 weken naar 15 dagen...0_o
                        .
                        www.FluffGirlWax.nl

Comment

Originally posted by RodmanSan View Post
                          Tsss....en nu zie ik dat Bax zijn levertijd veranderd heeft van 26 weken naar 15 dagen...0_o
                          Das gewoon "Bax taal" voor "we hebben eigenlijk geen flauw idee wanneer dit ding komt".

Comment

Heb een aantal vids gezien nu. Je krijgt wel veel waar voor je geld zeg, voor die live! Als je dat vergelijkt met een octatrack wat ongeveer dezelfde prijs is...
                            Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een hands-on sequencer voor m'n hardware die ook (drum) samples kan afspelen. Maar ik twijfel over het handson gedeelte hiervan. Het ziet eruit als een complete daw op een touchscreen. Ik heb met een ipad nou ook niet echt goeie ervaringen met sequencen, ben benieuwd of dit dan wel lekker werkt. En ik mis een beetje random achtige zaken zoals probability en fills
                            This is me: https://soundcloud.com/steeboo
                            Latest album, download here!

Comment

Ik ben benieuwd naar responsiveness van het Touchscreen. Op filmpjes van de MPC Touch vond ik het er wat haperend uit zien... je leek vaak 2 of 3 keer te moeten drukken voor een button reageerde.

In het filmpje van Sonicstate kaart men dat ook aan, 'de MPC Live heeft een betere ervaring qua touchscreen dan de Touch', dus wat dat betreft zal die Touch ook echt zn probelemen daarmee hebben... Heeft denk ik te maken met de displaydriver... je computer mirror gewoon zn scherm op die MPC Touch z'n touchscreen. Bij deze MPC-Live is dat natuurlijk anders, die heeft een eigen computer ingebouwd. Maar ook in de demo van de Live leek het wat traag te reageren..

Als ik de Akai producten zo bekijk van de afgelopen jaren kan ik niet enthousiast raken.. De Rythm Wolf, Tom Cat, Timbre Wolf, MPX8, MPX16. Matig qua product of getroffen door bugs. Ik las op MPC Forum over ontevreden MPC Renaissance gebruikers die klagen dat hun ingebouwde soundcard niet werkt onder macOS Sierra. Ook het wachten op de MPC 2.0 software wat schijnbaar al een jaar duurt. Het komt allemaal wat zielloos over nu Akai van Numark is.

Dus ik denk dat er erg veel afhangt van deze 2 nieuwe MPC’s om de naam Akai weer wat glans te geven.. Tof dat ze met een standalone bak komen hoor.. ALS het echt smooth werkt dan gaan ze er een hoop van verkopen..

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
                              'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'

Comment

Originally posted by SB-SIX View Post
                                Heb een aantal vids gezien nu. Je krijgt wel veel waar voor je geld zeg, voor die live! Als je dat vergelijkt met een octatrack wat ongeveer dezelfde prijs is...
                                Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een hands-on sequencer voor m'n hardware die ook (drum) samples kan afspelen. Maar ik twijfel over het handson gedeelte hiervan. Het ziet eruit als een complete daw op een touchscreen. Ik heb met een ipad nou ook niet echt goeie ervaringen met sequencen, ben benieuwd of dit dan wel lekker werkt. En ik mis een beetje random achtige zaken zoals probability en fills
                                Ik zou even wachten tot er meer specs bekend zijn over de Elektron Digitakt. Zelfde levertijd ongeveer dus nog even tijd om te vergelijken.

Over de MPC live, ik was erg enthousiast in het begin. Portable, multitouch screen, loop sampling, maar qua sequencing schijnt het toch even minder te zijn als je van Elektron vandaan komt. Is parameter locking mogelijk? En XOX-sequencing ben ik gewend, maar de mpc is meer Maschine sequencing en daar was ik weer niet zo gek op (kwestie van wat je gewend ben natuurlijk)
                                Ik ben benieuwd hoe goed de effectensectie is op de nieuwe MPC... Ik heb een Toraiz en ik ben er nog steeds gek mee, vooralsnog wil ik hem nog niet inruilen voor deze MPC. Zeker niet met weet ik nu weet qua updates wat er nog aan zit te komen van de Toraiz...
                                Soundcloud
                                YouTube
                                Instagram

Comment

Das gewoon "Bax taal" voor "we hebben eigenlijk geen flauw idee wanneer dit ding komt".
                                  De eerste leverdatum van 26/01 was "vrij zeker" daarna is de levertijd idd op 26 weken gezet, gisteren 3 weken en nu 15 dagen.
                                  Nu is het "lastig te zeggen" want ze zijn erg populair en de "leverancier heeft er moeite om er voldoende te kunnen aanvoeren"

Er zou "ook weer" een levering op 09-02 zijn...

Ik ga het risico maar nemen en pre-orderen bij Bax, lijkt mij dat zij dan kunnen leveren bij een eerste batch
                                  http://www.therobotsarecoming.nl

Comment

Originally posted by jroen View Post
                                    De eerste leverdatum van 26/01 was "vrij zeker" daarna is de levertijd idd op 26 weken gezet, gisteren 3 weken en nu 15 dagen.
                                    Nu is het "lastig te zeggen" want ze zijn erg populair en de "leverancier heeft er moeite om er voldoende te kunnen aanvoeren"

Er zou "ook weer" een levering op 09-02 zijn...

Ik ga het risico maar nemen en pre-orderen bij Bax, lijkt mij dat zij dan kunnen leveren bij een eerste batch
                                    Okee mooi, dan wacht ik wel even voor je hem hebt.

Comment

Originally posted by SB-SIX View Post
                                      ...
                                      Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een hands-on sequencer voor m'n hardware die ook (drum) samples kan afspelen.
                                      ...
                                      Zit er een sequencer in voor externe apparaten? kan dat nergens terugvinden.

facebook ytsek

Comment

Okee mooi, dan wacht ik wel even voor je hem hebt.
                                        Ik wacht gezellig met je mee
                                        http://www.therobotsarecoming.nl

Comment

Originally posted by Ytse View Post
                                          Zit er een sequencer in voor externe apparaten? kan dat nergens terugvinden.
                                          Ja is beetje onduidelijk allemaal maar dat kan zeker. Volgens mij met iedere mpc. en anders heb je ook niks aan 2 midi uitgangen...
                                          This is me: https://soundcloud.com/steeboo
                                          Latest album, download here!

Comment

Working...
                                          X