Announcement

Collapse
No announcement yet.
X

DrumBrute

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Drumbrute kost nu 431 euro*bij Thomann
    Subscribe voor techno
    Https://youtube.com/c/davemech

Https://facebook.com/davemechlive
    https://www.soundcloud.com/davemech

Comment

Originally posted by Arv View Post
      Ik hou er nog wat vertrouwen in dat er toch snel iets van een update komt. Ik heb ook een bevestiging van arturia dat ze er aan werken..

Heb trouwens geen last van een sync bug oid. Wel is die bug mbt note repeat irri.
      Heel fijn dat Arturia aan deze bugs werkt, maar hoe lang zal dit wel niet gaan duren? Niemand heeft denk ik zin om daar maanden (of nog langer) op te gaan wachten!
      "If it's planned, it's boring."
      -- Freddie Mercury --

Comment

Ik hoop voor iedereen dat dit beter en sneller verloopt dan bijvoorbeeld de firmware updates bij de DSI Tempest toentertijd. Wat een drama was dat zeg. Ik heb die op een gegeven moment gewoon van ellende verkocht.
        http://www.youtube.com/user/REOvolt
        http://soundcloud.com/reovolt

Comment

Tot nu toe nog weinig actie gezien. Ik zal ze nog is mailen.

Comment

Din sync kabel?? Weet iemand waar die te vinden? Ik heb een drumbrute nu (toffe bak!), maar wil em graag syncen met mn cr8000. Dan heb ik dus een 3,5mm -> din sync kabel nodig. Maar welke??
            Zou zoiets werken?
            https://www.allekabels.nl/din-kabel/...l-5-polig.html

(Ik had arturia al gemaild, maar daar kwam ik helaas niet veel verder mee...)
            Ik heb ook dingen.

Comment

Kan dat niet gewoon met een midi kabel?

Oh wacht, nu zie ik de link. Durf het niet zeggen. Ik heb zoiets bij mijn Korg SQ1 gehad, maar geen idee welke pins met welke aansluitingen op de jack aangesloten zijn. Staat er niets over in de manual?
              http://www.youtube.com/user/REOvolt
              http://soundcloud.com/reovolt

Comment

Er is niks bijzonders aan een synckabel alleen dat de polen in de goede volgorde zitten.

Grote kans dat die kabel dus ok is....zeker aangezien ze ermee adverteren dat het een synckabel is.

Iig zo ziet de Arturiakabel er ook uit.
                ---FOURIER---

Ik geef les in:
                Logic Pro X
                Ableton Live
                Max MSP
                Max For Live
                Sibelius
                Klanksynthese
                Eurorack & Synths programmeren
                Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!

Comment

Werkt volgens mij niet, koop deze kabel http://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbi...l-beatstep-pro
                  Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...

Comment

Ha Freelander, dank, die bij Bax had ik ook al gezien, maar die wordt geadverteerd als midi-kabel en voor zover ik weet zitten er bij de beatstep pro 2 verschillende kabels (althans qua kleur) in de doos, 1 voor midi en 1 voor din sync.
                    Volgens de beatstep pro manual:
                    - Two MIDI adapter cables (1/8” TRS jack to 5-pin DIN, gray)
                    - One DIN adapter cable (1/8” TRS jack to 5-pin DIN, black)

Dat zou suggereren dat het verschillende kabels zijn, of zijn ze functioneel identiek??
                    Ik heb ook dingen.

Comment

De Drumbrute is weer ruim op voorraad bij Bax voor de oorspronkelijke prijs (€449)

Comment

Er is trouwens nu een update van de firmware downloadable! Ik zie het ook toevallig, maar zo is even proberen.

Comment

Originally posted by Poly-Peter View Post
                          Ha Freelander, dank, die bij Bax had ik ook al gezien, maar die wordt geadverteerd als midi-kabel en voor zover ik weet zitten er bij de beatstep pro 2 verschillende kabels (althans qua kleur) in de doos, 1 voor midi en 1 voor din sync.
                          Volgens de beatstep pro manual:
                          - Two MIDI adapter cables (1/8” TRS jack to 5-pin DIN, gray)
                          - One DIN adapter cable (1/8” TRS jack to 5-pin DIN, black)

Dat zou suggereren dat het verschillende kabels zijn, of zijn ze functioneel identiek??
                          Sorry, beetje vertraagde reactie.... ze zijn verschillend, dus niet identiek.

Comment

Dank, was ik al bang voor... Heb helaas nog altijd niet de juiste kabel gevonden...
                            Ik heb ook dingen.

Comment

Originally posted by KatieMusic View Post
                              Heel fijn dat Arturia aan deze bugs werkt, maar hoe lang zal dit wel niet gaan duren? Niemand heeft denk ik zin om daar maanden (of nog langer) op te gaan wachten!

Check (if not done yet) de nieuwe OS voor de Drumbrute op de Arturia site.
                              Ik heb deze er nu instaan en al getest. De sequence is nu rocksolid, welke note repeat je ook doet hij blijft keurig in sync.

Comment

Heel topic net gelezen, echt helpen bij kiezen wat doet het ook niet

Comment

Mijn ervaring is dat de updates van Arturia snel en doeltreffend zijn. (Dat was bij de Tempest destijds wel een drama...)
                                  De DB werkt als een speer en de sequence is muurvast, kortom: Veel plezier voor een bescheiden prijs !

Comment

Check (if not done yet) de nieuwe OS voor de Drumbrute op de Arturia site.
                                    Ik heb deze er nu instaan en al getest. De sequence is nu rocksolid, welke note repeat je ook doet hij blijft keurig in sync.
                                    Hmmm, ik vraag me af of dit dan ook naar de BeatStep Pro gaat komen. Het lijkt mij toch dat de DB sequencer hier van is afgeleid maar ik kreeg de BSP nooit 100% betrouwbaar.
                                    "He has Van Gogh's ear for music."

Comment

Originally posted by Acidfever View Post
                                      Hmmm, ik vraag me af of dit dan ook naar de BeatStep Pro gaat komen. Het lijkt mij toch dat de DB sequencer hier van is afgeleid maar ik kreeg de BSP nooit 100% betrouwbaar.
                                      Ze lijken qua sequencer op elkaar, maar toch ook weer niet.. Dus ik weet niet zeker of ze van
                                      elkaar afgeleid zijn..
                                      Wat bedoel je met betrouwbaar?

Comment

Ze lijken qua sequencer op elkaar, maar toch ook weer niet.. Dus ik weet niet zeker of ze van
                                        elkaar afgeleid zijn..
                                        Wat bedoel je met betrouwbaar?
                                        Regelmatig uit sync wanneer midi slave, vreemd gedrag via midi (af en toe ontbrekende noten bijv.) en de global pitch/ gate shift die niet altijd identiek wilde werken. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
                                        "He has Van Gogh's ear for music."

Comment

Originally posted by Acidfever View Post
                                          Regelmatig uit sync wanneer midi slave, vreemd gedrag via midi (af en toe ontbrekende noten bijv.) en de global pitch/ gate shift die niet altijd identiek wilde werken. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
                                          De sync heb ik nog niet getest op de DB. Dat ga ik zo is testen.

Comment

Working...
                                          X