Cubase / Ableton / Reason / Fruity ??

Hey Orson,

MOdplugtracker, vroeger fasttracker (op mn 486), zijn progjes waarmee je sampletjes *.wav..in kanalen kan zetten.
Je kan ook sampletjes bewerken, harder en zachter zetten, loopen en ga zo maar door.

Het is geheel gratis, je kan het zo downloaden. 500kb ofzo :p

Wat erg makkelijk en overzichtelijk is dat je je sampletje (wat je dan kunt bewerken, loopen enz..) er zo in de tracker zelf zet..en vanuit daar in een kanaal zet.

Dan druk je op play,..dan speeltie een pattern af (alle sampletjes die je in een kanaal gezet hebt), wat dan geloopt kan worden.

dat bouw je uit met meerdere sampletjes, meerdere patterns, sampletje erbij...zou bouw je een liedje op :walker:

Als er vragen zijn PM gerust!

Groet Samplekit:doei:
 
oowkaaj, ziet er nice uit :okdan: , k'ga het direct downloaden.

Kan je het ook als VST gebruiken, of is er een manier om het aan bv. Cubase te koppelen?

Greetzzz
 
Hey Orson,

Toevallig ben ik daar vandaag mee bezig om VST (effects) in Modplugtracker te koppelen.
Heb een paar VST effects gedownd, ga het vanavond proberen

Cubase koppelen gaat volgensmij niet.

LaterZ:walker:
 
Origineel geplaatst door Samplekit
Hey Orson,

Toevallig ben ik daar vandaag mee bezig om VST (effects) in Modplugtracker te koppelen.
Heb een paar VST effects gedownd, ga het vanavond proberen

Cubase koppelen gaat volgensmij niet.

LaterZ:walker:

Ik heb wel iets gelezen over dat het samenwerkt met Rewire, dus ik denk mss van wel,
ga het is testen...

Greetzzz
 
Origineel geplaatst door rvooh
@Franz K.:

was net de topic aan het doorlezen om als antwoord hetzelfde te posten dan jij

reason = al het slechte van hardware (kabels,...) in een software jasje...


gemaakt voor wannabe studio-mensen :stupid

Het is alleen handiger: combinators, Handige MIDI (je kan alles met 1 controller bedienen bij Adapted), je kan de kabeltjes doorzichtig maken, apparaten dichtdoen...
Kvind het wel beter dan gewoon studiomateriaal.
 
trackers zijn nog steeds de bom :L
Al werk ik al lang niet meer met een sample gebaseerde tracker. Werk met zTracker, heeft ImpulseTracker interface maar sturt gewoon midi uit. Voor de (ex) impulse tracker fans is er ook een VSTi met dezelfde interface: revisit

Ik gebruik trouwens wel steeds meer ableton live. In veel dingen is ztracker toch best beperkt en live is ook best intuitief werken met die loops/scenes of hoe ze die dingen ook noemen. moet je alleen niet je drums met de hand willen programmeren :)
 
Origineel geplaatst door Traxopia
. moet je alleen niet je drums met de hand willen programmeren :)

nou, dat gaat dus juist heeeeeeeel makkelijk! laad impulse op een midi track, maak een midi clippie aan van 1 maat bijv. laat deze loopen en zet de metronoom aan. nu tik je gewoon al jammend het ritme in dat je wil hebben, gewoon eerst bas, dan snare, dan hihats bijvoorbeeld. dit kan op je midi controller of gewoon met je toetsenbord van je pc, en klaar is henk! tip: als je een dikke misslag maakt gewoon die toets blijven houden en als je dan weer bij de plek bent waarop je de noot hebt aangeslagen wist hij de hele partij. speel met je quantizeer instellingen, want anders wordt het heel snel erg statisch.

suc6!

bliepbliep
 
statisch is juist de bomb :D coepjetermuziek toch
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
nou, dat gaat dus juist heeeeeeeel makkelijk! laad impulse op een midi track, maak een midi clippie aan van 1 maat bijv. laat deze loopen en zet de metronoom aan. nu tik je gewoon al jammend het ritme in dat je wil hebben, gewoon eerst bas, dan snare, dan hihats bijvoorbeeld. dit kan op je midi controller of gewoon met je toetsenbord van je pc, en klaar is henk! tip: als je een dikke misslag maakt gewoon die toets blijven houden en als je dan weer bij de plek bent waarop je de noot hebt aangeslagen wist hij de hele partij. speel met je quantizeer instellingen, want anders wordt het heel snel erg statisch.

suc6!

bliepbliep

Wat ik bedoelde met "met de hand" was dus juist het met je muis programmeren in de sequencer. Dat is geen pretje. De manier die jij beschrijft werkt idd juist erg lekker met Live. Speciaal hiervoor afgelopen weekend een triggerfinger besteld. kan niet wachten tot ie binnen is :{
 
hallo

ik heb een vraag over gebruik van ableton op een mac book pro. is het nodig om hier een
audio interface voor te gebruiken voor verbeterde muziek kwaliteit, of gebruik je een audio interface alleen maar als je je mac wilt aansluiten op een mengpaneel of andere rand apparatuur ?. ik heb twee studio monitoren die ik via een jack in een mac book hoofdtelefoon ingang kan pluggen, maar ik vraag me af of het beter kan.

bedankt !

niels
 
@niels

Het is niet nodig maar ik kan het wel aanraden.

Opzich heeft de macbook al een redelijke geluidskaart maar ik zelf merk wel het verschil qua kwaliteit (werk ook met een macbook en ableton). Tevens voor zware plugins merk je wel verschil met een externe audio interface qua cpu gebruik (meter van ableton).

Het kan dus beter :)
 
@ Niels, je kan het verschil horen.... oudere nummers via de link zijn op een laptop gemaakt met hardware en ook ITB zonder externe geluidskaar, latere nummers op een Imac met externe geluidskaart (MOTU Ultralite MKIII Hybrid) er is een hoorbaar verschil..... als je het puur voor de hobby doet en je heb het niet echt nodig....... dan niet natuurlijk
 
Back
Top