Cubase / Ableton / Reason / Fruity ??

b3rnd

Nieuwkomer
Lid sinds
15 Maart 2006
Berichten
12
Locatie
Diemen
Zeg het maar........:confused:

Ik wil graag beginnen met het maken van techno en dan vooral hard-techno. Nu ben ik nog een leek en heb nog geen flauw idee met welke tools ik het beste kan gaan beginnen. Heb van diverse mensen om mij heen deze namen te horen gekregen (Cubase / Ableton / Reason / Fruity) maar weet dus niet zo goed waar ik (of met welke) ik moet beginnen.

Zijn er hier misschien mensen die mij een beetje opweg kunnen helpen??

Alvast bedankt! :okdan:
 
Fruity is het goedkoopst en ook eenvoudig te leren gebruiken

moet je ook prima techno mee kunnen maken
 
kitlist: zie hieronder ;)
 
Als je nog nooit iets met muziek hebt gedaan: Fruitloops nemen.

Anders wil je er alweer mee stoppen voor je echt begonnen bent.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Als je nog nooit iets met muziek hebt gedaan: Fruitloops nemen.

Anders wil je er alweer mee stoppen voor je echt begonnen bent.

Is het zo moeilijk dan om de programma's onder de knie te krijgen? Of is FL een kwestie van slepen, plakken en knippen??
 
'k Zou magix nemen, hoef je zelf niet eens drumloops te programmeren. Werkt vet snel! Je sleept zo je track bij elkaar. Filtertje dr over en beuken maar!

:okdan:

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
'k Zou magix nemen, hoef je zelf niet eens drumloops te programmeren. Werkt vet snel! Je sleept zo je track bij elkaar. Filtertje dr over en beuken maar!

:okdan:

-C-

..enzo willen we het dus nou juist niet doen...:r
 
Voor dat je een programma echt goed door hebt ben je wel even verder ja, maar met fruity kan je vrij veel tegen een redelijke prijs.


Kan je niet gewoon een keer een demo proberen?
Leef je daarop uit en dan kan je daarna nog beslissen of het wat voor je is
 
Origineel geplaatst door Cool-T
Voor dat je een programma echt goed door hebt ben je wel even verder ja, maar met fruity kan je vrij veel tegen een redelijke prijs.


Kan je niet gewoon een keer een demo proberen?
Leef je daarop uit en dan kan je daarna nog beslissen of het wat voor je is

Dat is indedaad een goed plan. Heb net FL geinstalleerd en ga maar eens aan de slag... ;)
 
Origineel geplaatst door b3rnd
Is het zo moeilijk dan om de programma's onder de knie te krijgen? Of is FL een kwestie van slepen, plakken en knippen??

Programma's als Cubase vind ik persoonlijk geen goede stap om mee te beginnen. Te veel features en weinig concreet om snel muziek mee te maken. De ervaren cubase gebruiker ervaart dit anders....maar daar hebben we het nu niet over!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Programma's als Cubase vind ik persoonlijk geen goede stap om mee te beginnen. Te veel features en weinig concreet om snel muziek mee te maken. De ervaren cubase gebruiker ervaart dit anders....maar daar hebben we het nu niet over!

Ok duidelijk... 8)

Thanks.
 
Tjek Rebirth eens ff.. is gratis te downloaden op www.rebirthmuseum.com
Als je dat een beetje snapt (of helemaal) zou ik naar reason overstappen...

Ik vind het het beste stand-alone pakket.. maar onthoud wel dat reason dus geen midi uitzendt ten behoeve van aansturing van synths en dergelijke..
 
ik ben ook begonnen met FL, is leuk en makkelijk.
ben toen met hardware midi synths aan de slag gegaan en ben naar 'n sequencer met meer features gaan zoeken. ff cubase geprobeerd maar dat werkt voor mij mega-contra-productief. teveel features en te weinig gebruiksgemak.
ben nu een toegewijde Ableton Live gebruiker. dit is voor mij de leukste, meest bruikbare en meest inspirerende sequencer.
ik zou Live zeker ook aanraden voor beginners!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Programma's als Cubase vind ik persoonlijk geen goede stap om mee te beginnen. Te veel features en weinig concreet om snel muziek mee te maken. De ervaren cubase gebruiker ervaart dit anders....maar daar hebben we het nu niet over!

Ik ben zelf anders op Cubase begonnen. Geen probleem...
 
rebirth ruuuules!!!!!

(sorrie maar moest even)

live is ook een heel goede optie. veel makkelijker als de concurentie op het gebied van vst-i en samples in het goede tempo zetten.

ga gewoon lekker wat demo's uitproberen, dan kom je er vanzelf achter wat wel en wat niet lekker werkt.
 
voor een beginneling is Reason het ultieme programma....
je leert er zeer veel door. je leert al alles door enkel de manual door te spitten
Reason all the way!
 
Fruity is inderdaad prima om mee te beginnen, en techno is ook meestal pattern based... net als Fruity. De handleiding is ook best goed trouwens.

Ableton en Reason zijn ook fijne programma's, Cubase zou ik niet aanraden om mee te beginnen.
 
Back
Top