Sidechain/Ducking Tutorial voor SX3

Sidechaining is al zo oud dat er posts zijn verdwenen.
Waarschijnlijk zo van rond half 2001.

Misschien moet er wel een archeoloog worden ingeschakeld om het uit te zoeken. ;)
 
Origineel geplaatst door virkaz
Ik heb m'n reply aangepast.
En ik heb m'n excuses aangeboden
Én ik heb de originele thread nog ff toegevoegd om m'n "gezeik" ff toe te lichten.
Denk jij idd maar wat je wilt denken.

Sorry, ik had niet gezien dat je je reply had aangepast en die pardon had ik verkeerd opgevat, zeg maar een verongelijkte pardon. Mijn excuses voor mijn korte lontje.
 
Iemand heeft me ooit een tooltje genaamd db procomp doorgestuurd, weet niet of het freeware was ofzo (:smeris: ) maar dit werkt anders ook perfect hoor!

je kan gemakkelijk een send A (of B,C,D,E) op 1 compresor intellen, en op een compressor op ander kanaal een receive A (of...) intellen. Vervolgens heb je parameters als attack, release, ratio, ...
 
Origineel geplaatst door Deimos
Sorry, ik had niet gezien dat je je reply had aangepast en die pardon had ik verkeerd opgevat, zeg maar een verongelijkte pardon. Mijn excuses voor mijn korte lontje.

prima! :)
vette screenshots hoor!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ligt het aan mij of is dit nogal omslachtig voor een dergelijk product?

Waarom is er geen insert slot beschikbaar met sidechain configuratie? Sidechain is 1 van de meeste toegepaste truukjes bij inserts dus lijkt me alles behalve overbodige functionaliteit.

Bovendien moet je met deze methode een compressie VST hebben die dit truukje ondersteund terwijl dit makkelijk transparant in te bouwen is.

Dat is ook eigenlijk altijd 1 van mijn problemen met software. Bergen functionaliteit maar dat ene belangrijke dingetje zit er net niet in. Ik zou zeggen, Steinberg pay attention!

HOU TOCH OP MAN!

En ga spelen met je DBX!

8o)
 
Origineel geplaatst door Division
Iemand heeft me ooit een tooltje genaamd db procomp doorgestuurd, weet niet of het freeware was ofzo (:smeris: ) maar dit werkt anders ook perfect hoor!

je kan gemakkelijk een send A (of B,C,D,E) op 1 compresor intellen, en op een compressor op ander kanaal een receive A (of...) intellen. Vervolgens heb je parameters als attack, release, ratio, ...

jep die heb ik ook. geen gezeur met pannen en routen. Gewoon 1 van zon vst als send op de kickdrum mixertrack en 1 van zon vst op de mixertrack van een synth knallen en m op recieve zetten, klaar is klara.
 
Origineel geplaatst door fuse
Sidechaining is al zo oud dat er posts zijn verdwenen.
Waarschijnlijk zo van rond half 2001.

Misschien moet er wel een archeoloog worden ingeschakeld om het uit te zoeken. ;)

Juist, zoek op het onderwerp en je vindt bijna alleen maar antwoorden met 'gebruik de search'.

Bedankt voor de tutorial :)
 
Gast, Vette tutorial man!

Je site ook trouwens,

peace.
 
Goeie tutorial! Zouden er meer van moeten zijn op het SF!

Origineel geplaatst door Deimos
Ik ben het met je eens dat het nogal omslachtig is, maar bij een hardware mixer moet je ook een keer die routing maken. De meeste hardware mixers hebben niet standaard een sidechain configuratie. Als je een default project maakt waarin je deze routing opslaat ben je ook klaar.

Het leuke van software is nou juist dat je niet perse hardware na hoeft te maken maar juist de voordelen van software kunt uitbuiten. Dat Cubase dat niet doet (denk ook aan het naar boven of beneden schuiven van je FX in FX channel (C'mon Steinberg!!)) vind ik echt gedrag van de marketing afdeling die het wel goed vindt zo. Blijft er nog wat te implementeren en te beuren voor de volgende versie... en de volgende... en de...

Cashcow! Maar ik dwaal af ;)
 
Origineel geplaatst door olav
:confused:

peace: /pi:s/ [znw] vrede,rust

maar je wijkt af van het onderwerp...
 
Ik vind het nogsteeds erg omslachtig...ik baal daar erg van.
Steinberg zou eens de sidechain methode van Logic moeten jatten.
 
Ik vind het nogsteeds erg omslachtig...ik baal daar erg van.
Steinberg zou eens de sidechain methode van Logic moeten jatten.

indeed.. ik zag toevallig een "mastering" video van een of ander trance dude. Hoe makkelijk is dat in logic! ik ga vandaag toevallig eens de db audioware sidechain plug proberen.

Wel even een disclaimer, ik maak al meer dan 10 jaar muziek en heb nog nooit sidechaining gebruikt. Het wegsnijden van bepaalde freqs kan net zo effectief zijn.
 
Back
Top