Hoe een hardware vocoder aan te sturen in Cubase 10?

w1b0

Main Squeeze
Lid sinds
19 Maart 2014
Berichten
33
Locatie
Utrecht.
Goedenavond,

Recentelijk heb ik een Electrix Warpfactory Vocoder op de kop weten te tikken. Nu zou ik deze willen aansturen zoals ik dat bij de software vocoders ook doe, middels een MIDI carrier kanaal. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet aan de praat. Kan iemand me, stap voor stap, uit de doeken doen hoe ik dit moet aanpakken?

Bij voorbaat dank,

W
 
Misschien bedoelt hij een vst-synth carrier?
 
De formant input das de modulator
Source das de Carrier

• The Source - the sound to be shaped
• The Formant - the signal to shape the source

middels een MIDI carrier kanaal ?? Je moet dus wel The Source aansluiten,
Midi is volgens mij alleen om knop bewegingen (performances) op te nemen.
Of je kunt cc 106 proberen.
 
Dank voor al uw reacties. Excuses, ik merk dat ik mijn vraag niet duidelijk uiteen zet. Eigenlijk zoek ik een oplossing zoals uitgewerkt in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=agBN6BLBW-8 waarbij ik de aanname maak dat ik de VST vocoder kan vervangen door mijn hardware apparaat, natuurlijk vooropgesteld dat dat werkt op deze manier. Met andere woorden: ik wil noten kunnen spelen en dan moet de "gevocode" audio in toonhoogte meebewegen; en op plekken waar ik geen "Midi carrier"-data heb, wil ik niets horen.
 
Je moet de audio de gevocode moet worden gaat ' The source' in.
de audio van de plugin die de toonhoogte veranderd gaat 'the formant' in.
 
Je moet de audio de gevocode moet worden gaat ' The source' in.
de audio van de plugin die de toonhoogte veranderd gaat 'the formant' in.

Het gaat niet zo zeer om het aansluiten van het apparaat, alswel dat ik wil weten hoe ik het moet aansturen vanuit Cubase.
 
Volgens mij is nog niet duidelijk dat er TWEE audio signalen naar de hardware vocoder moeten.
Dus niet één.
Je hebt de "gevocoder" sound die "meebeweegt" in toonhoogte zoals je in post 5 schrijft.
Maar dat meebewegen wordt gedaan met een carrier signaal.
Dat is een tweede audio signaal wat geanalyseerd wordt en gebruikt wordt om de eerste audio te bewerken.
Dat meebewegen doe je dus niet met een midi signaal.
 
Ik ken de elextrix warpfactory niet en ook de vst vocoder die je gebruikt niet.
Maar als ik het zo lees lijkt de verwarring te ontstaan doordat de vst vocoder die je gebruikt ook een synthesizer bevat die uit de midi noten die je speelt het carrier of 'source' signaal genereert. En de warpfactory niet.

Voor de oplossing die jij zoekt zou je met midi noten een andere synthesizer (of VST plugin) kunnen spelen. Het audio signaal uit die synthesizer kan je dan naar de 'source input' van de vocoder sturen. Je stem kan dan naar de 'formant input' en dan krijg je het effect wat je zoekt.
 
Back
Top