[Mac] Midi Patchbay tip

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
927
Locatie
Grimbergen, Belgie
Voor diegenen die Midi Patchbay gebruiken, een techniek die ik vandaag ontdekt heb die een big smile op mijn gezicht gezet heeft.. :P:eureka:

Al meer dan een jaar gebruikte ik een enkele Patchbay configuratie file (een .MPB).. en die werd zo lang dat ie zelfs op mijn 27 inch scherm niet volledig getoond kon worden. Die on-overzichtelijkheid irriteerde me al lang.

Vandaag heb ik dus een oplossing hiervoor gevonden: Patchbay kan blijkbaar verschillende "patch files" in parallel gebruiken, waardoor je heel je logische MIDI routing spaghetti kan splitsen in individuele files die veel overzichtelijker zijn. En last but not least, als je de geassocieerde windows een mooi layoutje geeft op je desktop, en zo het programma sluit, dan komen de windows op dezelfde manier terug bij her-opstarten van het programma.

Een screenshot zal duidelijker maken wat ik hierbij bedoel.. (attachment van TXT naar PNG hernoemen, aub.. Synthforum laat geen Image attachments toe met de dimensies van mijn desktop)

Hope this helps.. !
 

Attachments

  • Screen Shot 2017-01-28 at Saturday 28 January 2017.txt
    376,4 KB · Bekeken: 156
Synthforum heeft allerlei limieten op wat men kan uploaden. Voor PNG images is de limiet een beetje te strikt voor vele iMac screenshots .. dus om dit te omzeilen verander ik alleen de file extension van PNG naar TXT.. dan werkt de upload wel. Om de PNG te zien moet je dan gewoon die TXT downloaden, en de omgekeerde rename doen (TXT -> PNG). Sorry voor het technisch obstakel, maar ik zag geen andere manier. Misschien zou Synthforum de maximum dimensies voor uploaden images kunnen actualiseren? Ze schijnen nogal vast te liggen op schermgroottes van de jaren 90..
 
ok :)

kon je die niet via tinypic ofzo uploaden?
maar ik kan 't zien hoor nu.
Welke hardware gebruik je dan voor je midi? is 't een usb naar midi doos? Of lees ik er over...
 
Al mijn MIDI kabels gaan naar Motu interfaces.. heb nu sinds gisteren een Micro Lite erbij, dus nu heb ik 8+5 INs en 9+5 OUTs (de Midi Express 128 is asymmetrisch 8/9). Die MOTU's zijn aan de Mac gekoppeld via USB, dus er zit ook wat MIDI-over-USB in mijn systeem. Maar hoofdzakelijk werk ik met ouderwetse MIDI kabels.
 
ik heb er zo één gehad, ik heb die routing gedaan met de standaard midi soft in de mac. Maar kan me voorstellen als je dieper gaat dat 't chaos wordt :)
 
Back
Top