Audio opnemen/monitoren Reason 6.5

Smiley

Stamgast
Lid sinds
29 Maart 2011
Berichten
113
Locatie
in de buurt van Gent
Hoi, heb een waarschijnlijk dom vraagje.

Wanneer ik in Reason 6.5 audio wil opnemen en ik druk op de 'rec' knop, krijg ik meteen een loeiharde brom. Wanneer ik 'monitoring' afzet en aan de achterkant sample input verwijder, dan kan ik wel audio opnemen zonder de brom. Echter wanneer ik een tweede spoor aanmaak, vind ik maar niet hoe ik de monitoring van het eerste spoor moet uitzetten zodat ik het niet mee opneem.

Alvast bedankt!

ASIO 4 all /Behringer USB mixer/ Windows
 
thanks maar mé die had ik al bekeken net als alle andere filmpies...zal wel een ASIO conflictje zijn. normaal werk ik met een mac maar dacht de windows pc toch eens een kans te geven maar zit natuurlijk meer te foeteren met zo'n dingen dan muziek maken...zal maar gewoon reason gebruiken en het externe even laten voor wat het is. trouwens het samplen in redrum of kong geeft geen enkel probleem btw...
 
Ben er vrij zeker van, alleen weet ik niet hoe ik die kan omzeilen. En vreemd genoeg heb ik het probleem dus enkel op het audiospoor en niet wanneer ik sample in redrum of zo...
heb al de kabels bovenaan de audiointerface in reason er al eens uitgepleurd en alle combinaties geprobeerd maar niets helpt. Misschien is het wel een geluidskaart issue. Al weet snap ik het dus nog steeds niet waarom het enkel op het audiospoor gebeurt. Het moet iets met monitoring te maken hebben want als deze af staat kan ik wel opnemen,...

ik loop er zelf van in een loop :)
 
Back
Top