Sounds met Ableton in AN1x laden

rolandxp80

JFRY
Lid sinds
23 juni 2010
Berichten
679
Locatie
Eindhoven
Ik heb de Sound Quest editor gedownload en geïnstalleerd, maar hij geeft aan dat de midi poorten niet beschikbaar zijn. Dus vroeg ik me af of ik ook met Ableton patches in mijn AN1x kan laden. Weet iemand dat?
 
Ik vermoed dat dat sysex is en nee, dat kan Ableton helaas niet.

Er is wel een workaround via Max for live.
 
Ik vermoed dat dat sysex is en nee, dat kan Ableton helaas niet.

Er is wel een workaround via Max for live.

Die workaround is er inderdaad, maar dan moet je wel de ableton live suite versie hebben want die heeft M4L erbij.

Het is nog een beetje jammer dat ableton 9 nog steeds sysex stripped, maar ze hebben toegezegd dat het wel er aan gaat komen in volgende versies.
 
Ik heb de suite versie van Ableton 9, dus dan zou dat wel kunnen. Maar hoe werkt dat dan met Max for live, want daar heb ik namelijk geen ervaring mee.
 
je kan ook ff midi-ox downloaden
 
Ik heb de suite versie van Ableton 9, dus dan zou dat wel kunnen. Maar hoe werkt dat dan met Max for live, want daar heb ik namelijk geen ervaring mee.

dan zou ik daar niet aan beginnen, die workaround is namelijk niet al te simpel. Mid-ox is een goede tip, die gebruikte ik vroeger ook om sysex sounds naar mijn synths te sturen, ik weet alleen niet of die nog werkt op nieuwe windows versies.
 
Heb je AN1xEdit al eens geprobeerd?

Fig.+13.jpg
 
Het is nog een beetje jammer dat ableton 9 nog steeds sysex stripped, maar ze hebben toegezegd dat het wel er aan gaat komen in volgende versies.

Waar heb je dit gezien of gehoord? Ik vraag hier al jaren om. :)
Laatste antwoord van Ableton (2013):
We are sorry that we do not currently have plans for SysEx support in the immediate future.

Ook nog niks op ableton.centercode.com.
 
Waar heb je dit gezien of gehoord? Ik vraag hier al jaren om. :)
Laatste antwoord van Ableton (2013):
We are sorry that we do not currently have plans for SysEx support in the immediate future.

Ook nog niks op ableton.centercode.com.
dat werd gemeld ergens op het ableton forum, maar is al een tijd geleden, ik had ook verwacht dat het in 9 zou zitten, maar helaas dus.
 
de workaround is om via opensoundcontrol, de sysex data te versturen (over het netwerk, naar je local host, dus naar 127.0.01) naar een standalone app (die ook in max is gemaakt). Die app stuurt het vervolgens door naar een midi poort en dus je AN1X.

Klinkt lastiger dan het is :D

hieronder even voorbeeld gemaakt voor je:

BFsLM7i.png
 
Back
Top