-25% Op Ableton Live 9

Blijkbaar verlies je suite als je van suite 8 naar Live 9 upgrade (Suite 8 instrumenten werken niet in 9) en Suite 8 naast Live 9 daar begin ik niet aan
Dus ik koop niks... Goedkoop :)
 
Ik heb de crossgrade naar Max 6 + Gen gekocht. Ik verdrink de laatste tijd in Max, heerlijk!

is dat dezelfde max4live versie als die je krijgt bij live suite 9 ?

Ik ben er inmiddels ook druk mee bezig en vind dat m4l echt een fantastische ontwikkelomgeving waarin je snel resultaat hebt.

ik zag dat je voor de gewone M4L update (van 5 naar 6) ook 25 procent korting krijgt nu.
 
is dat dezelfde max4live versie als die je krijgt bij live suite 9 ?

Ik ben er inmiddels ook druk mee bezig en vind dat m4l echt een fantastische ontwikkelomgeving waarin je snel resultaat hebt.

ik zag dat je voor de gewone M4L update (van 5 naar 6) ook 25 procent korting krijgt nu.

Volgens mij kun je maxforlive 6 ook wel gewoon met ableton 8 gebruiken hoor..

Maar ik heb suite 9, met maxforlive6, en heb dus nu de crossgrade gemaakt naar standalone max/msp/jitter/gen

Dan ben je niet meer gebonden aan de midi en audio drivers van live, maar kun je ook multichannel dingen doen, standalone apps maken, jitter video gebruiken etc.

Crossgrade kostte me 224 USD = 176 Euro.
 
Als Live9 standaard gebruiker was Max4Live eigenlijk het enige wat ik nog wenste van hetr gehele suite pakket. Bij deze toch misschien gebruik maken van de korting. Ik vermoed toch dat je gewoon M4L kan aankopen als apart instrument? Of heb je hier echt Suite voor nodig?

En die gen~....wat houdt dat precies in? Voor zover ik heb opgezocht is dit low-level code om zelf je filters oscs en zovoort te schrijven, terwijl je in M4L (en misschien ook Max/MSP) kant en klare bouwblokken krijgt?

Maar om dit te kunnen gebruiken moet je wel Max6 + Gen~ nog eens extra aanschaffen?

En laatste vraagje :) Kun je die gen~elementen dan ook in M4Live gebruiken?

Bedankt,

J
 
Komt dat even mooi uit, ik stond net op het punt om van Live 8 naar Suite 9 te upgraden. En dat kostte nu nog maar €212...

Thanks TS.
 
Als Live9 standaard gebruiker was Max4Live eigenlijk het enige wat ik nog wenste van hetr gehele suite pakket. Bij deze toch misschien gebruik maken van de korting. Ik vermoed toch dat je gewoon M4L kan aankopen als apart instrument? Of heb je hier echt Suite voor nodig?

En die gen~....wat houdt dat precies in? Voor zover ik heb opgezocht is dit low-level code om zelf je filters oscs en zovoort te schrijven, terwijl je in M4L (en misschien ook Max/MSP) kant en klare bouwblokken krijgt?

Maar om dit te kunnen gebruiken moet je wel Max6 + Gen~ nog eens extra aanschaffen?

En laatste vraagje :) Kun je die gen~elementen dan ook in M4Live gebruiken?

Bedankt,

J

ja M4L kun je apart kopen
ja gen kun je ook gebruiken in M4L, maar niet editten of zelf schrijven, alleen gebruiken dus

Gen~ werkt op audiorate niveau en alle messages zijn in sync.
 
Gen~ werkt op audiorate niveau en alle messages zijn in sync.

Dank je,
Als ik een vergelijking zou kunnen trekken, dan volgt het hetzelfde princiepe als Reaktor Core? Heb je toevallig ervaring in reaktor en hoe zou je ze vergelijken?

Mocht ik mijn Reaktor algoritmen kunnen overzetten naar M4L en terzefdertijd integreren in Live, dat zou hehe leuk zijn (:doei:sociaal leven) met als uiteindleijke doel de zero-delay feedback filter onder de knieën krijgen.

Wat me opvalt aan de site van MAX/MSP en gen~ is dat er heel weinig droge informatie ter beschikking staat: een filmpje hier en daar, een tutorial en object database, maar geen alomvattend beschrijvend werk. Of mis ik iets?
 
Op zich wel een interessante aanbieding. Is de Intro versie een beetje geschikt voor puur MIDI sequencing i.c.m. externe hardware synths? Een totaal van 16 MIDI tracks en 8 MIDI scenes lijkt me wel voldoende op zich. Op mijn workstation gebruik ik ook nooit meer dan dat.
 
Op zich wel een interessante aanbieding. Is de Intro versie een beetje geschikt voor puur MIDI sequencing i.c.m. externe hardware synths? Een totaal van 16 MIDI tracks en 8 MIDI scenes lijkt me wel voldoende op zich. Op mijn workstation gebruik ik ook nooit meer dan dat.

ik heb intro te koop... 59 bij ableton, 40 bij mij.
 
Ableton 9 korting 25% vandaag

Ableton 9 korting 25% vandaag

Hallo,

Met betrekking tot de vorige thread en ter bevordering van het gebruik van legale software is het misschien handig om te weten dat de Abletonsoftware vandaag 25% is afgeprijsd :D Zie hun website www.ableton.com

:okdan:
 
Bericht door een moderator:
En hierbij samengevoegd :)
 
Na héééél lang twijfelen eindelijk de stap gezet. Zat op ProTools 8 en wilde eigenlijk al lang iets anders proberen. Live Suite lijkt vlotjes te lopen op mijn bijna 4-jaar oude computertje.

Nu terug zoveel te ontdekken. Dat wordt weer enkele dagen intensief het gezin verwaarlozen. :duivels:

Hartelijk bedankt om het nieuws te delen.
 
Back
Top