loops bewerken

jeetn

Stamgast
Lid sinds
2 juli 2006
Berichten
473
Locatie
belgie
Ik haal hier en daar drumloops uit bestaande nummers,maar zit met het probleem dat ik de tempo niet zelf kan bepalen.

Ik heb bv een loop die 138.45 bpm is en net 2 bar groot.

Ik wil de 2 bar behouden en het tempo op 140 brengen zonder dat het de pitch veranderd.

hoe en met welk programma doe je dit ?
 
Je had toch Ableton - gebruik je dat wel? Dit is dezelfde vraag die je eerder stelde...

Simpel toch?

1. loop in Ableton arrangement zetten
2. project het goede tempo geven
3. exporteer je loop
4. klaar
 
furius5

Ik heb inderdaad ableton en heb deze daarvoor gebruikt.

Ik heb echter het probleem dat als ik deze in mijn rs7000 gebruik de loop altijd start met een luidere of hardere eerste maat en dan net wat uitfade.

Wat ik verkeerd doe weet ik niet echt.

Ik doe de 4 stappen die je aangaf,maar lukt blijkbaar niet.

Ik heb dit ook met audacity gedaan en daar heb ik dit probleem niet.

Daar heb ik wel het probleem dat ik het tempo niet kan bepalen en het werkt ook niet echt om loops te maken...ableton is daar dan beter in en gemakkelijker.
 
Is je note length in je RS7000 wel lang genoeg?
Die moet net zolang zijn als je loop is.
 
Ik veronderstel dat de note length juist is

Ik heb een sample van 2 bar en de rs7000 is op 2 bar ingesteld.

Ik neem altijd op met de grid functie als ik met loops werk

Als ik loops neem van sample cd's dan heb ik dit niet!!!
 
Laatst gewijzigd:
Hmm..

is het tempo van die RS wel exact hetzelfde als in Ableton? Dus, speelt Ableton op bijvoorbeeld 128 bpm exact gelijk als de RS op 128 bpm? Kan natuurlijk een heel klein beetje verschillen....

Als je de aangepaste loop (met het nieuwe BPM) inlaad in bv Audacity, en je loopt hem (shift - play) loopt hij dan lekker? Is je loop dus okay? Dat is belangrijk, is je bronbestand goed?

Je kan ook op de RS de BPM aanpassen vd loop. Eerst slicen op RS, daarna nieuw tempo op de RS instellen en vervolgens resamplen op je RS..



Wat je beter kan doen:
Ipv loops aanpassen kan je ze ook als sliced sample laten mee-loopen op de RS en dan is je BPM altijd goed. Hij speelt de loop dan altijd naar het tempo van je song op de RS..

Ik heb hem ook gehad namelijk, vandaar dat ik dat weet..
 
Laatst gewijzigd:
IK dacht dat 140 bpm van rs7000 hetzelfde was als in ableton.

Kan blijkbaar verschillen!

Ik moet anders wel zeggen dat de loop lekker loopt in de rs , maar het kan natuurlijk een mini beetje verschillen en dan overlapt alles een beetje in het begin van de loop en dan is de eerste noot harder.

Ik ben nog niet echt thuis in het sample gebeuren!!

Dat slicen zal ik eens moeten onderzoeken.

Als ik het doe zoals beschreven zal ik dan ook geen zorgen moeten maken als ik het tempo naar beneden haal van de Rs. Het tempo van de loop zal dan ook automatisch aangepast worden als ik het goed begrijp.

Ik zal dit eens nader bekijken.
 
Ried De Fokking Manuaal Meeeenn :)

Hoe meer slices, de te beter klinkt je loop bij realtime tempo aanpassing..

Als jij je song tempo laat dicteren door je loop's tempo... dan kan je al je loops weer gaan aanpassen als je je song toch liever 4 bpm sneller wil.

Die RS is echt een dikke bak hoor.. die kan alles...
Ik heb hem weggegdaan voor Ableton.. die kan alles - en nog veel meer en - makkelijker - en sneller..


IK dacht dat 140 bpm van rs7000 hetzelfde was als in ableton.

Kan blijkbaar verschillen!

Ik moet anders wel zeggen dat de loop lekker loopt in de rs , maar het kan natuurlijk een mini beetje verschillen en dan overlapt alles een beetje in het begin van de loop en dan is de eerste noot harder.

Ik ben nog niet echt thuis in het sample gebeuren!!

Dat slicen zal ik eens moeten onderzoeken.

Als ik het doe zoals beschreven zal ik dan ook geen zorgen moeten maken als ik het tempo naar beneden haal van de Rs. Het tempo van de loop zal dan ook automatisch aangepast worden als ik het goed begrijp.

Ik zal dit eens nader bekijken.
 
Je moet in de editor functie "warp" en dan "loop" aan zetten. 2 bar file is te kort. Dat doe je in Ableton bijvoorbeeld voor de "one shot" samples indien nodig. De rs ken ik niet dus daar kan ik geen hulp aanbieden helaas... Succes!
 
Ik heb echter het probleem dat als ik deze in mijn rs7000 gebruik de loop altijd start met een luidere of hardere eerste maat en dan net wat uitfade.

Klinkt bij nader inzien meer dat je je sample te kort triggert.. en dat hij door release uit-fade..
 
Dat slicen moet ik wel eens proberen.alhoewel ik het niet helemaal snap.

Als ik via grid opneem dan zet ik de release helemaal open om de volledige loop te horen.

Dit is volgens mijn eerste indruk ook het probleem,maar hoe doe je het dan om juist te triggeren.

Ik ken al dat taalgebruik niet goed ,maar ik probeer het te snappen.



Ik weet dat ableton zeer vlot werkt en dat het meer dan een RS is,maar ik wil het hardware gevoel.

Ik heb het ook geprobeert met een apc40,maar dit lukte niet vlot.

Ik wil zoals de rs meteen een sample laten horen als ik een pad indruk terwijl een set draait.

Bij de apc moest ik een pad indrukken vooraleer de loop was uitgespeeld om over te switchen naar een andere loop.

als je dit snapt...!!!

Er zal wel weer een instelling zijn daarvoor zeker.....als dat zo is mag de rs weer weg,alhoewel het een leuke partner is.
 
Note length juist instellen op je RS7000.

JE triggert nu zo lang:
xxxxx------------

Terwijl je hierheen moet:
xxxxxxxxxxxxxxx
 
Als ik met grid opneem dan lukt het dus niet met de loops die ik met ableton heb gemaakt.

IK neem deze loops via realtime op in de rs en zo lukt het dan wel.

zal ik het in het vervolg zo maar doen he
 
Wie is er anno 2013 nog bezig met hardware samplers a la MPC. Ik kan er niet bij.. Zulke apparaten brengen gewoon een hoop tijdverlies en ook vaak sequence problemen met zich mee. Ga lekker aan de slag met Ableton Sampler, Kontakt oid.
 
Je kan een loop toch resamplen? Van plaat halen, dan is ie b.v 138.4, en dan bouncen in Ableton op 140, en vervolgens in de RS 7000 gebruiken?

Er is ook een programma van Proppelorhead waarmee je BPM kan aanpassen van loops en ook REX files kan maken (audio loop in slices): Recycle.
 
Back
Top