hulp ? fl studio

izzydment

Nieuwkomer
Lid sinds
21 Maart 2013
Berichten
1
hallo

ik ben hopeloos opzoek naar een oplossing
mijn computer is uitgevallen terwijl ik mijn project aan het opslagen was in fl studio
als ik dit project terug wil opstarten krijg ik "corrupted file " bericht
nu ben ik zo dom geweest daarna verder aan een ander project te werken
waardoor (autosave) ik geen backup file meer vind van het corrupte project :(

ik heb al met diagnostic dit bestand proberen te redden maar tevergeefs
heeft iemand aub een oplossing ik zou eeuwig dankbaar zijn :halleluja

MVG
 
Wellicht kan je beter de oorzaak van de onverwachte uitval van jouw computer opsporen.

Als een programma (FL Studio) dan net op dat ogenblik een bestand aan het wegschrijven is, dan is de kans heel groot dat dit onleesbaar wordt. Wellicht is de oorzaak niet FL Studio maar iets anders.
Zo kan je op een Windows PC alvast eens in de logbestanden (eventviewer) kijken of daar meldingen terug te vinden zijn die je mogelijks de oorzaak identificeren.

Wellicht ga je meer hulp vinden op http://tweakers.net aangezien dit eerder een computer(hardware)probleem lijkt te zijn.
 
Slik het verlies manmoedig weg en op naar de volgende hit.
De kans dat je die corrupte file werkend krijgt is nihil ben ik bang.

Mocht je er troost in vinden, ik ben zelf 3 jaar geleden dankzij een kortsluiting mijn pc en backup verloren, bijna 1,5 jaar werk weg, foetsie.
Uithuilen en doorgaan is het enige wat rest .....


Tenzij iemand nog een idee heeft waar ik niets van weet natuurlijk :D...
 
Als je echt een megahit hebt gemaakt altijd blijven saven op je harddisk en een ander medium (USB stick, externe schijf, e.d.) en dan het liefst meerdere versies.

Corrupted files kan je helaas naar fluiten!
 
Slik het verlies manmoedig weg en op naar de volgende hit.
De kans dat je die corrupte file werkend krijgt is nihil ben ik bang.

Mocht je er troost in vinden, ik ben zelf 3 jaar geleden dankzij een kortsluiting mijn pc en backup verloren, bijna 1,5 jaar werk weg, foetsie.
Uithuilen en doorgaan is het enige wat rest .....


Tenzij iemand nog een idee heeft waar ik niets van weet natuurlijk :D...
Als je HD van die coputer nog bezit dan kan je wel nog gedeeltelijke files terug vinden met een progie als "Recuva":

http://www.piriform.com/recuva

Het is namelijk zo dat bestanden op harde schijven heel persistent zijn, ook al is je schijf volledig gewist.
 
Corrupte fl bestanden zijn hopeloos verloren. =(

Advies...
Na elke siginifacte verandering in je project, opslaan met nieuwe naan, daar is een aparte functie voor bij opslaan. klik - klaar.

Dit houdt in dat je dus in je projectmap misschien wel 100 fl bestanden van je projectg hebt staan op het laatst. No problem, ze zijn kilobytes maar groot en je kan altijd weer eens terug naar een versie terug.

Ik heb maar 2 x echt een corupted file gehad. De eerste keer alles weg, de tweede keer alleen de laatste versie van het project:eureka:


cheers

edit: Die zip file van de post hierboven kende ik nog niet, proberen! :) Maar... wel nu versies opslaan he??
 
Als je echt een megahit hebt gemaakt altijd blijven saven op je harddisk en een ander medium (USB stick, externe schijf, e.d.) en dan het liefst meerdere versies.

Corrupted files kan je helaas naar fluiten!

Of misschien kan je de melodie door middel van fluiten weer achterhalen! :eureka:
 
Back
Top