Cool Edit Pro 2.1 Export

Julest

Stamgast
Lid sinds
4 oktober 2005
Berichten
155
Locatie
Utrecht
Beste mensen,

Ik vind de envelope shaper van cool edit pro 2.1 erg fijn werken. Ik weet alleen niet welke extensie het beste is om mee te exporteren. Er staan meerdere wav formats bij de extensie opties. Hebben jullie misschien een idee? Thanks!

Groetjes Julest
 
Nee ik bedoel idd welke wav-formaat het beste is om met cool edit 2.1 te exporteren. Het is mijn plan om samples te importeren en dan met de envelope shaper deze te bewerken en dan de bewerkte samples weer te exporteren. Maar dan het liefst in de best mogelijke kwaliteit.
 
Men zegt dat je het best in 44.1 kHz kunt blijven ivm bitverlies bij het resamplen. En dan in 24 bits, omdat signal to noise dan hoger is dan 16 bits.

Dat bedoel je toch he ?
 
Ik trek zelf samples op 48kHz 24 bit.
En ik neem ook op in 48kHz 24 bit.

Dus het hangt heel erg kort door de bocht af van hoe je het eindresultaat opneemt...
 
Nee ik bedoel idd welke wav-formaat het beste is om met cool edit 2.1 te exporteren. Het is mijn plan om samples te importeren en dan met de envelope shaper deze te bewerken en dan de bewerkte samples weer te exporteren. Maar dan het liefst in de best mogelijke kwaliteit.
Het hangt er van af wat je allemaal wil doen...

44.1 kHz op 16 bit als eindresultaat kan best goed zijn : beluister maar eens de beste kwaliteit cd die je bezit.
Andere waarden hebben pas nut als je nog andere bewerkingen wil doen buiten knippen, plakken en volume regelen.
Verder is er veel overkill en onnodige opslagruimte voor iets wat mogelijk toch mp3 wordt. ;)
 
Sorry voor de onduidelijkheid van mijn kant maar ik snap de sample en bit rate verhalen. Maar ik kan bij Cool Edit Pro 2.1 maar een paar verschillende codecs kiezen. Dat zijn de volgende:
- A/mu Law wave
- ovi/ima DDPCM
- microsoft ADPCM
- windows PCM
Weten jullie misschien welke het beste is van deze wav extenties? Ik wil idd zo dicht mogelijk bij 44.1 24 blijven.
 
windows PCM

Er is een handleiding voor Cool Edit waarin alles uitgelegd wordt, zie hoofdstuk :
'Wave File Formats Supported by Cool Edit Pro.'

Windows PCM is the best format to use in most cases. Windows PCM is the Windows standard format, and almost all applications can use it. It is uncompressed, so the full quality of your audio will be preserved. Also, when burning audio CD's, you will want to use this format (specifically, a Windows PCM wave file that is 16-bit, stereo, and has a sample-rate of 44.1 kHz).
 
Thanks! Dat is voor mijn doel een goede kwaliteit. Handleidingen zijn idd ook wel handig.. Srry
 
Back
Top