Software om automatisch andere VSTi te samplen

Jansen

Stamgast
Lid sinds
20 februari 2007
Berichten
322
Ik ben op zoek naar een stukje software om klanken die ik in Hypersonic heb geprogrammeerd te samplen in bijvoorbeeld Kontak of Halion of nog andere.

De oude klanken uit Hypersonic wil ik graag behouden maar ik wil van Hypersonic af. Ik wil overstappen naar een nieuwe softsampler maar kan de klanken van Hypersonic niet converteren. Dat zal dus via audio moeten gebeuren.

Weet iemand een bruikbaar programma om dit auomatisch te doen? Dus automatisch starten en saven van klanken met verschillend toetsenafstanden en velocity settings? Ik heb begrepen dat er zoiets wel bestaat maar ik weet alleen niet waar ik moet zoeken. Weet iemand een bruikbare oplossing voordat ik alles handmatig ga doen?
 
Extreme sample converter kan dit heel goed.
 
idd, of ook highlife dacht 'k,, die is gratis,,
en Direct Wave kan dat ook,,
 
hmmm, idd, tjein,, Dat moet veranderd zijn geweest mss ??
Ik had altijd gedacht dat ie gratis was,, die bestaat ook al vele jaren... :)
 
ahja, tiens.

Blijkbaar is de Mac versie alleen te koop / te betalen.
Wat gek.

Beetje discriminatie van Mac gebruikers.
 
ik heb Highlife pc versie gebruikt met SM Pro's VFX software op osx, met wat restricties goed bruikbaar.
 
In Renoise kan het ook super makkelijk :)
Plugin invoeren met de patch die je wil hebben > rechtermuisknop > convert plugin to samples (oid) en dan de velocity en range invoeren en voila!
Misschien kan het zelfs met de demo, die is oneindig en op de final render na helemaal compleet dacht ik. (in 2007 in ieder geval)
 
in ableton gaat dit supermakkelijk, je kunt miditrack (met daarop de vst die je wilt samplen) "freezen" en dan kun je het de midi-file, zo van je scherm in je sampler drag n droppen (de sampler van live welteverstaan, of dat ook bij halion kan weet ik niet)

Je kunt dan ook je midi-file naar een audio track slepen, maakt ie er automatisch een audio bestand van
 
in ableton gaat dit supermakkelijk, je kunt miditrack (met daarop de vst die je wilt samplen) "freezen" en dan kun je het de midi-file, zo van je scherm in je sampler drag n droppen (de sampler van live welteverstaan, of dat ook bij halion kan weet ik niet)

Je kunt dan ook je midi-file naar een audio track slepen, maakt ie er automatisch een audio bestand van

Maar dan heb je een audio versie van de midi die je had staan, waar je daarna niks meer mee kunt, en dat is volgens mij niet wat TS bedoelt. TS wil volgens mij alle toetsen sampelen om die daarna weer als instrument te gebruiken.
 
Maar dan heb je een audio versie van de midi die je had staan, waar je daarna niks meer mee kunt, en dat is volgens mij niet wat TS bedoelt. TS wil volgens mij alle toetsen sampelen om die daarna weer als instrument te gebruiken.

nee, je hebt m dan in je sampler staan en kunt m dan gewoon spelen, begin en eindpunt aanpassen attack decay sustain etc.

in geval van de audio file kun je m ook weer naar een midi bestand converteren, waarbij de loop in stukjes geknipt wordt (bars) die dan elk aan een toets worden toegekend en daar mee spelen

allemaal binnen een paar handelingen :okdan:
 
Maar hoe doet Ableton dat dan met verschillende velocity waardes (wat TS vraagt dus)? Krijg je dan netjes meerdere samples onder één toets met velocity switching?
 
Maar hoe doet Ableton dat dan met verschillende velocity waardes (wat TS vraagt dus)? Krijg je dan netjes meerdere samples onder één toets met velocity switching?

Zover ik weet kan Smapller van Ableton dat niet. Je kan evt. meerdere samplers met verschillende velocity in een rack plaatsen.
 
Maar hoe doet Ableton dat dan met verschillende velocity waardes (wat TS vraagt dus)? Krijg je dan netjes meerdere samples onder één toets met velocity switching?

 
Da's niet echt gebruiksvriendelijk dus, als je een echte sampler gewend bent.

Maar goed, off topic. Ik neem aan dat TS sowieso geen Ableton gaat kopen alleen voor deze sampler-functionaliteit...
 
ik geef noiseflux gelijk..

renoise doet dit prachtig... en vergeleken met de voorbeelden die gegeven worden in ableton EEN HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL stuk makkelijker
 
Da's niet echt gebruiksvriendelijk dus, als je een echte sampler gewend bent.

Maar goed, off topic. Ik neem aan dat TS sowieso geen Ableton gaat kopen alleen voor deze sampler-functionaliteit...

daar heb je een punt..
 
Bedankt voor de tips!

Het gaat me inderdaad om meerdere velocity waarden per sample. Om een paar lagen boven elkaar te krijgen inderdaad. Net zoals zo'n zgn triple strike piano. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Ik duik er dit weekend even in. Gelukkig zijn er enkele goede mogelijkheden.

Ik zal ook even kijken of de samples dan naar een 'standaard' formaat te converteren zijn. Anders heb ik over een poosje weer hetzelfde probleem.
Nog even een tricky vraagje: Als je mocht kiezen wie is er dan volgens jou meer 'standaard' Kontakt of Halion?
 
Back
Top