Cubase Vs Reason

Bij het uitproberen of kopen van een DAW is het beter om de helft van de meegeleverde samples, de helft van de meegeleverde effecten, en vrijwel alle VSTi's niet mee te rekenen. Waarom? Omdat die niet voldoen aan je eisen of te beperkt zijn. Het gaat bij de aanschaf van een DAW eerder om de workflow. Bij vrijwel alle DAW's die ik geprobeerd heb zijn de plugins uiteindelijk een teleurstelling. Ik heb FL Studio, Cubase, Ableton Live, Reason en Presonus Studio One uitgeprobeerd tot nu toe, en met name bij FL Studio, Cubase en Presonus Studio One (mijn huidige DAW) was dit het geval. Ik spreek dus wel enigzins uit ervaring en ga dus niet uit van de meegeleverde 'extra' spul.

Reason werkt wel anders wat plugins betreft, dat is wel duidelijk gemaakt in dit topic volgens mij. Ik moet wel zeggen dat er voor Reason erg veel content verkrijgbaar is wat geluiden betreft.
 
Precies; de plugins die je tegenwoordig meegeleverd krijgt zijn steeds meer de moeite waard om gewoon wel te gebruiken. Is ook niet zo gek want de laatste jaren is er een behoorlijke wedloop aan de gang tussen de verschillende pakketten wie de beste, meeste en mooiste plugins meelevert. Vergelijk Cubase 6.5 maar eens met pak m beet SX3. Wereld van verschil wbt meegeleverde plugins.
 
FL Studio: Slicex, Edison, Vocodex, Delay Bank, Love Philter, Convolver
Cubase: Retrologue, Padshop
... vind ik anders wel de moeite :okdan:

de helft van de meegeleverde effecten, en vrijwel alle VSTi's niet mee te rekenen

Edison is geen instrument en ook geen effect. Het is een wave editor en mag toch wel als standaard beschouwd worden vind ik. Slicex vind ik niet handig werken en Delay Bank is wel geinig, maar veel meer ook niet. Padshop vind ik wel oke, Retrologue heb ik niet uitgeprobeerd.
 
vraag is ook wat je nodig hebt ?
gebruik zelf nog niet een fractie van de mogelijkheden van welk programm dan ook, laat staan van cubase.
graadmeter voor mij is oa: hoeveel tijd besteed ik met een specifiek stuk software, dat bepaald of het voor mij de moeite waard is.
het antwoord voor mij is dan cubase , bidule en kontakt. al de rest op de computer ligt kwa tijdsinvestering hier ver achter .
 
zoveel mensen en zoveel persoonlijke voorkeur voor een DAW.
er is dan ook niet één DAW die er echt uitspringt mbt de meeste voorkeur stemmen.
 
zoveel mensen en zoveel persoonlijke voorkeur voor een DAW.
er is dan ook niet één DAW die er echt uitspringt mbt de meeste voorkeur stemmen.

Dat klopt.

Van wat ik tot nu toe begrepen heb, heb jij de voorkeur voor een DAW als Cubase, maar dan minder ingewikkeld. Ik kan je Presonus Studio One wel aanraden. Verwacht echter geen content waar je U tegen zegt. Je krijgt wel Komplete Elements, het gehandicapte broertje van Komplete en wat kits, instrumentjes, maar dat is het dan ook. Wat dan wel zo is, is dat de prijs een stuk lager ligt dan die van Cubase. Het overige geld kan je dan besteden aan iets om je content mee uit te breiden. Een mooie VSTi bijvoorbeeld.

Dit is niet de enige optie trouwens. Er zijn nog meer alternatieven beschikbaar als je iets zoekt richting Cubase. Bijvoorbeeld Reaper. Deze is zelfs nog een stuk goedkoper dan Presonus Studio One. MOTU Digital Performer is er ook nog, Cakewalk Sonar. Dus keus genoeg. Natuurlijk moet je ook wel in een DAW duiken voordat je echt kan zeggen, ja, dit is het.

Misschien heb je wat aan mijn gebrabbel. Of misschien sluit dit helemaal niet aan op je vraag. Kijk maar 8~
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top