Cakewalk

jacques

Ingeburgerd
Lid sinds
24 juli 2004
Berichten
28
Locatie
Vlaardingen
Geachte forumleden, jaren geleden gebruikte ik het programma cakewalk. ( 10-15 jaar terug )
Nu zoek ik ook zoiets wat overweg kan met een USB interface , ik ben met name alleen in midi geïnteresseerd en niet in samples.
Mijn besturing op de pc is nog Vista, wie weet wat daarop nog kan draaien ?

Mvg, jacques
 
Mijn besturing op de pc is nog Vista, wie weet wat daarop nog kan draaien ?
Normaal gezien alles, maar dat wil niet zeggen dat alles ook "supported" is.

Nu zoek ik ook zoiets wat overweg kan met een USB interface
Meer info? Je zoekt'zoiets'?? Wat zoek je? Hoeveel wil je betalen? etc....
Elke USB audio interface die werkt in Windows, werkt ook in een host/sequencer.
 
Misschien zelf eerst een beetje onderzoek doen? Jouw vraag ligt een beetje in de lijn van "raad me eens iets aan om muziek te maken". We kunnen hier geen gedachten lezen, dus wees misschien een beetje specifieker...
 
Dank jullie wel voor de support, mijn cakewalk van 15 jaar geleden stuurde of een geluidskaart aan of een mpu-401 interface.
Nu heb ik een USB interface gekocht en dat herkent dit programma waarschijnlijk niet meer. Dit in mijn eerste post bedoelend.
Ik zal eens de winkel inlopen voor een light softwarepakket waar ik mijn USB interface mee kan aansturen ..
Mvg, jacques
 
Dank jullie wel voor de support, mijn cakewalk van 15 jaar geleden stuurde of een geluidskaart aan of een mpu-401 interface.
Nu heb ik een USB interface gekocht en dat herkent dit programma waarschijnlijk niet meer. Dit in mijn eerste post bedoelend.
Ik zal eens de winkel inlopen voor een light softwarepakket waar ik mijn USB interface mee kan aansturen ..
Mvg, jacques
Als je die Cakewalk versie in de juiste versie van Windows draait, en die USB interface heeft drivers voor die windows, dan is alles okidoki :)
 
geachte forumleden,
ik ben op het internet gaan zoeken naar een light software pakket en heb deze gevonden :
Cakewalk Music Creator 6 produceer software
is deze geschikt om midi uit te sturen naar mijn synthesizer en ook via mijn synthesizer op te nemen op de pc ?
ook beschik ik nog over oude midifiles welke ik graag dmv de software de synthesizer aan wil sturen.
eigenlijk wil ik mijn G800 en de jv1080 van roland hiermee aansturen.
vroeger zag ik de notenbalk op het computerscherm waar ik de 16 sporen onderverdeeld waren, dit zou ik graag terugzien.
mijn oude cakewalk werkte nog onder windows 3.1, dat werkt dus niet meer onder vista.

mijn excuses voor mijn onwetendheid, maar ik wil mijn oude hobby na 15 jaar weer oppakken.

mvg, jacques
 
is deze geschikt om midi uit te sturen naar mijn synthesizer en ook via mijn synthesizer op te nemen op de pc ?
ook beschik ik nog over oude midifiles welke ik graag dmv de software de synthesizer aan wil sturen.
eigenlijk wil ik mijn G800 en de jv1080 van roland hiermee aansturen.
Yep! Kijk hier: https://www.cakewalk.com/Products/musiccreator/feature.aspx/Record-and-Edit-in-Music-Creator-6

vroeger zag ik de notenbalk op het computerscherm waar ik de 16 sporen onderverdeeld waren, dit zou ik graag terugzien.
Kijk eens naar wat voorbeelden van de interface op de Cakewalk website; en misschien zie je op Youtube ook wat... Ik denk dat die nieuwe versie toch redelijk wat verschillen zal hebben ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Cakewalk_(company)

CAKEWALKMC6_1_lrg.jpg
 
Heel goed om zo'n leuke hobby weer op te pakken :okdan:

Bedoel je dit met de notenbalken: http://www.cakewalk.com/Products/MusicCreator/feature.aspx/Notation-in-Music-Creator-6

Dit heet de 'Staff view' bij Cakewalk. Of je alle tracks onder elkaar kunt zien, durf ik niet te zeggen. Ik gebruik Sonar 6 PE en daar kun je verschillende tracks selecteren en tegelijk in de Staff view weergeven, dus je zou denken dat dat nog steeds kan.

Sonar X1 Essential is tegenwoordig net zo goedkoop zie ik; ik vermoed dat dat net een klein stapje professioneler is den Music Creator 6, maar dat is een aanname.
 
Back
Top