Nuendo track link

meesha74

Muzikant
Lid sinds
5 november 2004
Berichten
2.252
Locatie
Hilversum
In de Nuendo mixer kun je vrij eenvoudig één of meerdere tracks "linken" (koppelen). Echter het lijkt erop dat dan alleen de faders gelinkt zijn, niet de EQ of Sends. Weet iemand of het mogelijk is om alle functies van een kanaal te linken, en hoe dat dan moet? Ik kan het nergens vinden. Is namelijk wel handig als je 2 Rewire kanalen (mono) wilt filteren of van een send voorzien.
 
In de Nuendo mixer kun je vrij eenvoudig één of meerdere tracks "linken" (koppelen). Echter het lijkt erop dat dan alleen de faders gelinkt zijn, niet de EQ of Sends. Weet iemand of het mogelijk is om alle functies van een kanaal te linken, en hoe dat dan moet? Ik kan het nergens vinden. Is namelijk wel handig als je 2 Rewire kanalen (mono) wilt filteren of van een send voorzien.

als het hetzelfde werkt als in cubase dan kan dat niet. Linken is alleen voor de faders, het signaal pad over de inserts en sends blijft apart per kanaal.

simpeler is het om gewoon terug te vallen op group channels, dan creeer je bovenin het nieuwe group kanaal, die geef je een naam, en dan bij de faders die je wilt linken, link je ze niet, maar route je ze (helemaal bovenin) naar dat group kanaal. Op dat group kanaal zet je dan de inserts, eq en fx en kun je alle kanalen simpel bedienen met 1 fader van dat group kanaal.

Andere mogelijkheid is er voor zover ik weet niet.
 
Back
Top