Gratis VST plugins van SirSickSik

SirSickSik

zwaar behaard lid
Lid sinds
18 januari 2008
Berichten
1.184
Locatie
Tussen me gear
Mogguh mede synthforum gebruikers
Na verscheidene threads te hebben misbruikt om mijn vst creaties te promoten, dacht ik kom, laat ik eens een eigen threadje beginnen en hier gewoon zo veel mogelijk proberen neer te plempen. :okdan:

Hoewel er hier en daar een vstje bij zal zitten die misschien iets TE veel cpu vraagt om nog een nummer omheen te maken (sample m dan en gebruik dat dan ;)) zijn de vst's over het algemeen tussen de 1% en 15% cpu op een amd3000+ met 2gig ram.

Mocht ik per ongeluk een verkeerde versie hebben geupload (bij mijn computer maakt het net uit of ik per ongeluk een effect als instrument op sla en heb ik zelf dus niet door..), laat het me dan even weten!


Onder de vst's zul je effecten, sequencers en synthesizers aantreffen, over het algemeen ontstaan uit een nieuwsgierigheid of een bepaalde manier van routing iets leuks zou opleveren of werken en dan uiteindelijk toch wel bruikbaar bleek te zijn.

Je hoeft hier niet aan te komen voor synthesizers die een paar oscilatortjes bij elkaar adden, met wat filters erop en een paar simpele envelopes. Synthesizers hebben vaak feedback-routings, waarbij de verschillende audio-signalen bepaalde parameters kunnen moduleren om een physical-modeling/analoog gevoel eraan te geven. Wees gewaarschuwd: mijn vst's gaan niet door 1 deur met de normale gang van zaken. Daarbij wordt je ook genoodzaakt zelf met de vst te experimenteren, want over het algemeen zul je maximaal 2/3 voorgemaakte patches hebben waarvan het nog maar de vraag is of ze op dat moment voor jou geschikt zijn :D haha

Dat waren dan even de algemene waarschuwingen, nu over op de vst's!
 
sick wave:
Waveshaper op basis van samples. Laad een sample in met de load-knop (beste zijn 1 cycle golfvormen) en draai de knoppen om je distortion af te stellen. Zoals jekunt verwachten is het afhankelijk van de gebruikte sample of je een volle, iele, harde of zachte distortion hebt. Door de envelope te gebruiken kun je je distortion een shaped staart geven (phase adjust en envelope worden opgeteld/afgetrokken van de read-out position).
Bij de lo-gfx versie heb ik de wave-display en readout position weggehaald voor nog minder cpu gebruik (+- 1.5%)

De sick wave is zowel bruikbaar op drums als op synths. Op drums zorgt die voor extra rauwigheid en synths kan die volledig laten gieren. Ook al heb je een kale sinus, na dit effect hoor je daar niets meer van terug :D
 

Attachments

  • Sick Wave-lo gfx.zip
    2,8 MB · Bekeken: 291
  • Sick Wave.zip
    2,9 MB · Bekeken: 265
Analogue modeled drums

Analogue modeled drums

Anasnack

Drum/percussie synthesizer op basis van een twee, elkaar beinvloedende delay-loops.
Geluid-generatie wordt getriggered door een click, die daarna door gebruik van LP en HP filters en delays tot een golfvorm omgevormd wordt.
Doordat de triggers monofoon zijn en er dus geen afkapping plaats vindt wanneer een noot zou eindigen of een nieuwe noot wordt gespeeld, zijn voorheen gespeelde triggers van invloed op latere en blijft de synthesizer bij elke trigger anders klinken (binnen bepaalde grenzen)

Er zjin 20 presets voor snare(-achtige) sounds en 20 presets voor kick(-achtige) sounds.
Echter, tijdens het maken van een track kwam ik erachter dat met bepaalde instellingen ook hihat/cymbaal achtige sounds te verkrijgen waren.

PAS WEL OP! Een paar keer is door bepaalde extreme waarden de filter ineens gecrashed waardoor deze bleef hangen in een piep. De oorzaak heb ik uiteindelijk niet kunnen vinden, maar een simpele compressor/limiter achter de plugin zou je systeem prima moeten kunnen beschermen (afgezien van de clipper die ik er zelf voor de zekerheid al achter heb gezet in de plugin)

Anahimbal, Amacymbal, Anacymba, Anahat,Anacym,Anakick
Hier nog 6 virtual analogue modeled drum vst's, die op soortgelijke basis werken als de anasnack, maar door net andere routings meer de noise-kant opgaan, waarbij de gegenereerde noise zelf gemoduleerd wordt om tot cymbaal achtige geluiden te komen. Wederom is een voorgaande trigger erg van invloed op een nieuwe. Velocity heeft op verscheidene parameters invloed om het charackter van elke aanslag nog individueler te maken.

Analotl
6 voudige percussie synthesizer.
2x kick
2x dubbele hihat (open+close)
2x snare

ok, zie nu pas dat ik max 5 bestanden per keer kan doen, volgende post..:D
 

Attachments

  • Anasnack.zip
    1,8 MB · Bekeken: 271
  • Anahimbal.zip
    1,8 MB · Bekeken: 278
  • Amacymbal.zip
    1,9 MB · Bekeken: 256
  • AnaCymba.zip
    1,8 MB · Bekeken: 278
  • Anacym.zip
    1,8 MB · Bekeken: 300
en de rest van de drum synthjes :)
 

Attachments

  • Anahat.zip
    1,7 MB · Bekeken: 304
  • Analotl.zip
    2,6 MB · Bekeken: 266
  • AnaKick.zip
    1,7 MB · Bekeken: 269
Crushing effects: bitcounter en sik harmonizer

Crushing effects: bitcounter en sik harmonizer

Bitcrusher waarbij de bits een gapper triggeren die de bits een x aantal keer doorlaten (on) en een x aantal keer muten (off)

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=75262&d=1322947964

Sik Harmonizer is een plugin waarbij de inkomende audio eerst de pitch moduleert van een oscilator waarvan de frequentie 0hz is wanneer er geen input is. Echter, hiervoor zit een 3-staps mix om te selecteren/mixen tussen de inkomende audio, de snelheid van de inkomende golfvorm (verplaatsing binnen hoeveelheid tijd) of de versnelling (verschil van snelheid binnen bepaalde tijd) Met de gegenereerde audio wordt op zijn beurt weer de phase van een 2e oscilator moduleert waarvan de frequentie op 0hz staat (waveshaping).
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=75266&d=1322948207
 
ik heb er nog zo'n 500 op voorraad ghehehehe
met alle respect, maar dat zal ook wel wat zeggen over de kwaliteit...
 
Ik heb ze allemaal gedownload en vanavond zet ik ze op m'n muziekcomputer!!! Ben benieuwd, bij voorbaat dank!
 
met alle respect, maar dat zal ook wel wat zeggen over de kwaliteit...

ten eerste, wees blij dat ik al mijn plugins gratis wil delen. Ik maak ze voor mijn eigen muziek en tot nu toe ben ik zelf blij met de geluiden die ze voort kunnen brengen...

ten tweede, wat kwaliteit is, hangt af van wat je wilt doen.... Als je een keiharde ranzige rauwe teknonummer wilt maken, moet je nog flink je best doen als je allemaal 'mooie' plugins gebruikt..

ten derde, ik post hier gewoon mijn vsts, als je niet tevreden bent, ga je lekkers ergens anders lopen zeiken.... je hoeft er niet voor te betalen en je hoeft ze van mij ook zeker niet te gebruiken...

Ten vierde, de volgende bijdehandte zeik opmerking kost 10 euro....aan mij over te maken..
 
Oh ja! Daarom heb ik die Keybern op m'n negeerlijst staan! haha :D
 
Ritmedoos V1
oud midi vsttje waarin gate, pitch, velocity en een extra automation kanaal live kunnen worden opgenomen door simpelweg de opname knop in te drukken met de muis en te bewegen. De bewegingen worden direct op de afspeelplek opgenomen en zo in de al bestaande automation eroverheen gezet

-1x gate sequencer
-4x automation sequencers
-1 automation is voor noot info, eentje voor velocity, nog eentje als extra midi-controller signaal (sec) en eentje voor read-position-'swing' voor de 4 voorgaande sequences.
Alle sequences worden uitgelezen op basis van host-position (werkt enkel in vst-host, gebruik in V-machine wordt omslachtig, zou je eerst fruityloops-vst in moeten laden om hem daarin een host-position mee te geven, ben met een tweede bezig die (jammer genoeg) op gesyncte clock-basis werkt). Deze hostposition kan je vermenigvuldigen en delen om poly-rytmiek (dus in zowel gate, noot, velocity, control en swing sequencing) mogelijk te maken.
-noot info wordt gescaled naar toonladders met rootnote (beide instelbaar)
-opnemen van automation gaat simpel door: druk met muis op knop en beweeg kop...en de waarde wordt direct opgenomen op de plaats waar de sequencer op dat moment is
-extra knop om de gespeelde waarde te veranderen zonder op te nemen. (volgt de afgelezen waarde, dus wanneer je hem vastpakt zit je ook meteen op de goeie waarde)
-velocity scaling (0-100%) en noot-detune
-alle automation is OOK als Midi-CC te versturen, in te stellen als realtime en blockrate(=overall setting)
-noot-automation, als midi-CC verstuurd, is op basis van sample&hold, getriggered door de gate-sequencer, waarbij de sample&hold waarde van de uitgelezen waarde wordt afgetrokken zodat er soort van 'aftertouch' pitch-bend informatie overblijft. natuurlijk zijn alle automations te versturen als aftertouch, pitchbend en controller 0-127 over 16 kanalen.
-elke knop heeft 'hint' informatie, maar geen naam erboven. Zo blijft de vst overzichtelijk en geordend en kan je toch zien wat wat is en wat je ermee kan doen.
-midilearn opties.(rechter-click op knop, midilearn/unlearn/edit)
-Dit alles in een compact pakketje van 5 bij 28 cm (op mijn scherm dan..) waarbij de opgenomen automation en playposition ook DIRECT op het frontpanel te zien is.
CPU gebruik in SAVIhost=5%, CPU in logic of cubase rond 2 a 3% (volgens iemand op synthedit forum met een niet al te nieuwe computer)
op mijn PC zo'n 7% als je alles gebruikt en realtime midi-automation uit verstuurd (AMD3000+, XP SP3, 2Gh met esi 1010 geluidskaart).

hoewel de sequencer monofoon is, kun je hem natuurlijk ook koppelen aan een midi-chorder vst, arpeggiator, midi glitcher etc om de boel polyfonisch te maker. Uiteindelijk is deze nog het meest geschikt voor basskick en bass lijnen, waarbij een continu veranderend stuk te verkrijgen is, die pas eens in de 10 minuten overnieuw begint met een paar simpele handbewegingen.

vst:
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=61871&d=1283161374

uitleg:
attachment.php


er zijn echter een aantal knoppen toegevoegd: PC, PL,PS,BL,BS om de automations van ieder kanaal op te slaan.. Gezien ik bij deze plugin beetje 'buiten de grenzen' (lees: het is eigenlijk niet de bedoeling dat je 6 onafhankelijke patchautomators in je vst gooit) ben gegaan van synthedit, zijn helaas niet alle patches in 1x op te slaan...

Dus als je iets gemaakt hebt:
-druk bij elke sequence/automation op de PS knop om de patch te saven. Aanrader is natuurlijk de naam van het nummer te gebruiken als patchnaam zodat je snel voor iederre automation de goede patch kan vinden als je m weer inlaadt.
Mocht je een hele set patches hebben gemaakt die je na elkaar afspeelt, gebruik dan de BS knop om de hele bank van de sequence/automation op te slaan.
met respectievelijk PL en BL kun je de patches en banks weer inladen als je later weer met het nummer verder gaat..
 
KickCrusher

KickCrusher

KickCrusher

PAS OP! De eerste patch is een hele heftige en als je hier iets doorheen gooit, schrik je je waarschijnlijk helemaal de tering! Dus gooi eerst even je volume omlaag (helaas ben ik het project kwijt geraakt, waarschijnlijk had het een andere naam. Dus ik kan het niet meer aanpassen.. :()

1e stage:
een 1e voltage 'wrapper', indien audio-volume boven 5Volt komt, dan wordt deze omgebogen en vervolgd zijn weg richting -5 volt indien voltage nog hoger gaat. Bij -5Volt wordt het signaal omgekeerd naar boven. Voor deze wrapper zit een volume boost en erachter een mix.

2e stage: volume kan nog eens geboost worden. Indien signaal boven 5Volt of onder -5Volt komt, wordt het geclipt en alles wat erover/onder komt, gaat door 2 filter modules heen van Chris Kerry (CK_SVar_Filter_Cascade_Spread). De filter is een cascaded filter met spread voor de maximaal 8 cascaded filters. Dit alles wordt bij elkaar opgeteld en naar een mix gestuurd. Daarnaast zit er ook een peakfollower voor met instelbare attack en decay tijd, welke naar de cutoff van de filter gestuurd kan worden ( - of + waarde)

3e stage: vanuit de mix wordt het signaal door een tweede 'wrapper' gegooid met weer een eigen mix.

4e stage: signaal gaat door korte delay met feedback, en wordt met dit signaal ge-ring-mod. Hierna weer een mixer.

Oftewel, de uitkomst is een (met grote waarschijnlijkheid) ENORM smerige distortion, die dankzij de filter en peakfollower bij elke aanslag net iets anders reageert. Ik heb een stuk of 21 presets vooringesteld om je kick doorheen te gooien. Je zal zien dat het hele effect per verschillende sample enorm kan verschillen..

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=64917&d=1290432978
 
Samplefest V1 en V2

simpele mono en stereo sampler. De mono versie was de eerste versie, die ik snel daarna uitgebreid heb naar de stereo versie. Zelf gebruik ik m nog best vaak in combinatie met de SIK-FX (KUT-FXD voor kutnummer-forum leden)

beschrijving die ik bij de V1 had:

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=64604&d=1289758151

This is a very basic 16 sample sampler, although with a couple of nice tricks up his sleave.
This vst is build with synthedit and uses modules of:
Chris Kerry (CK modules)
Kerry Lynch (KDL modules)
Dave Haupt (DH modules)
Rurric Leffanta (xoxos modules)
Daz Disley (Rough Riamond Productions)
Special thanks to these guys as they've createns hundreds of modules which have expanded the possibilities of synthedit immensely

1.
FOR EACH OF THE 16 SAMPLEPLAYERS:
-load button to select a certain sample (plays 16bit and 24bit any samplerate .wav files. See bottom P.S. for more info!)
-volume level knob
-screen showing which sample is loading
-midi-note selector for which midi-note is used to trigger the sample.
-knob to scroll through other samples from the same map. (be careful, this could make you end up changing the sample in the sampler a very lot of times within a second...computers don't like that!)

2.
and with the last option comes the nice part of the sampler:
the 'sample-select' knob is connected to a randomizer, each time you click the randomize button a new sample is randomly selected from the same map for each of the 16 sample-players.
Thus you are able to go through your list of samples using the knobs themselves or give chance a chance and let it decide what your next drumkit is gonna be.
Randomization automatically adjusts to the amount of samples in the sample-list, so if you want, throw your 2000 drumkicks,2000snares, 2000 etc etc in dedicaded maps and select a map for each sample-player.

3.
-Next to this, I've added a basic FX control via midi-note-trigger.
Under the sample-loaders, there are the main ADSR-envelope controls (all samples are controlled with the same ADSR settings!), main-pitch adjust (also same setting for all samples), reverse and randomseed. All are shown with knobs and buttons with under these the midi-note-trigger value at which you can chose which midi-note will trigger the modulation of the parameter. When the selected midi-note comes in, the main parameters are bypassed and the velocity of the incoming midi-note drives the parameter (eg, when triggering the pitch-parameter, you bend the pitch up or down depending on the velocity being above or under mid-velocity respectively.)

4.
-Also featured is a probability module which takes the all incoming midi-notes monophonically with retriggerfunction and passes them depending on a probability factor and a seed-value (2 most-left knobs). With each trigger send through, it randomizes it's velocity and randomly sends it to one of the main parameters. This thus automatically adds basic fx trigger only when the samples themselves are actually triggered ..

5.
-At the bottom-right of the vst you've got push-buttons for patch copy, load and save and bank load and save. Also a panel in which you can select patches and name them.

P.S. as I'm bound to the modules available, only certain sampleformats can be played by the samplerplayers.. I have found problems trying to play 32bit and some 24bit samples, although the designers say these formats should be able to be played.. Still, as this is a very basic sampler and you're probably switching samples a lot and fast..try to keep them lo-fi and small..


Samplefest V2:

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=64948&d=1290519294

Sample Fest V2 is the stereo version of the V1.

It also has a different layout and a couple of adjustments:

-each sampler has a pan-slider and has it's own dedicated stereo output from the vst.
-the first stereo output of the vst is all drum sounds combined in 1 stereo out, so stereo output 2-17 are the 16 samplers.
-each sampler now has it's own dedicated randomize button and there is 1 main-randomize button.
-the note-triggered sample-randomize is now only momentary (as long as note is pressed). When note is released, samples go back to main setting. This way you can use the randomization for breaks only, while being able to return to your basic-drum kit. With each randomize trigger, it will choose a new kit altogether.

Rest is same as V1.
 
Midi retrigger V1

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=64949&d=1290519768

Deze had ik gemaakt voor de samplefest, maar of die nu goed werkte kan ik me eigenlijk stiekem niet meer herinneren (zal neem ik aan wel, want ik heb m in het project de samplefest laten besturen)

omschrijving:

I also added a midi delay+retrigger module, which can be put in front of the samplefest V1 and V2
Select the note-triggers for the midi-4xdelay (velocity= volume decrease/increase) and midi-retrigger (one without midi thru, one with midi-thru. Last one overrides first one, except for velocity, which can still be changed by both and controls retrigger speed)
Remember to set which midi-notes are selected to go through the midi-FX. If you use the FX-triggers of the Sample Fest, you don't want these to go through.. So for the basic setting of the Sample Fest the mimimum note should be set to 36 (as it is in it's main preset).

Midi keyboard expander/arpeggiator

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=64963&d=1290542729

-1e octaaf: (2x octaaf en sequencer-snelheid bepaling)
2 voices die bepalen welke in welke 2 octaven er gespeeld wordt. (als het goed is werkt het ook met een dubbele noot die hetzelfde is). F=4e octaaf volgens mij.. Velocity bepaalt de snelheid van een op host-tempo gesyncte clock. Deze stuurt een sequencer aan waarvan de noten bepaald worden door de octaaf plus de geselecteerde noten onder "-2e octaaf'. Wanneer de octaaf aan gaat wordt de bijbehorende sequence gestart.

-2e octaaf: (3x noot-bepaling)
3 voices die bepalen welke 3 nonen er over de 2 octaven gespeeld worden. Velocity bepaalt de velocity van de noten binnen de sequence (gekoppeld aan de toon). Noten worden automatisch op volgorde gezet van hoog naar laag, zodat de 'direction' van de sequencer gebruikt kan worden in arpeggiator stijl (up->down, up->down->up, etc, zie volgende octaaf).

-3e octaaf: ('general settings'+scaling bepaling)
C-noot transponeert beide sequences van -2 tot +2 octaven (in noot-stappen)
C#-noot bepaald de 'direction' van de 1e sequence.
D-noot bepaald de 'direction' van de 2e sequence.
D#-noot nog ongebruikt
E tot B noot switcht tussen 7 verschillende toonladders voor alles.

-4e octaaf: ('rootnote bepaling)
C tot B noot bepaalt de root-note van het geheel.

Voor alle met keyboard aangestuurde parameters zijn er ook 'static' sliders gegeven. Zolang er geen noten met het keyboard of de sequencer gespeeld worden, worden deze instellingen gebruikt.
Dankzij een 'run'-button voor beide 'octave+sequencer' 's kan de plugin ook midi genereren zonder het keyboard aan te raken. Zodra je het keyboard bespeelt wordt de desbetreffende parameter gepasseerd en bepaalt de gespeelde noot+velocity wat de nieuwe waarde wordt. De plugin is dus van te voren in te stellen dat je zowiezo een leuk standaard/basis deuntje hebt, waarna je naar hartelust op je keyboard de zooi kan veranderen. Denk dat keyboard-sustain-gebruik erg handig zal zijn bij deze plugin..

Dit is vooralsnog een beta versie die net af is.. Heb nog geen tijd gehad om iets aan het uiterlijk te doen.. voor wie m alvast proberen wilt.. Ik heb m trouwens afgesteld op mijn M-audio keystation 49e, waardoor ik met de standaard instellingen meteen de controlle heb over alle 4 de octaven. Volgens mij begint de eerst werkende/onderste octaaf bij C3.

Als je een voorbeeldje wilt horen (met ook weer de sample fest en de kickcrusher erin XD, maar dan deze keer een rustige distortion )
Dan moet je even naar het topicje 'kutnummers' gaan XD daar staat een improvisatietje met gebruik van mijn midi-keyboard.. (midi-keyboard-expander test 6mb.mp3)
 

Attachments

  • Sikshaper.zip
    2,1 MB · Bekeken: 255
  • Caps Distortion.zip
    1,6 MB · Bekeken: 283
  • Wave-distortion.zip
    2,6 MB · Bekeken: 266
En mijn geweldige kut-FXD.
Vind je de dBlue glitch leuk? Dan ga je hier heeel veel plezier mee hebben :D

24 effecten, kunnen allemaal tegelijk spelen, waaronder de o zo leuk FX-retrigger (een retrigger die het geloopte signaal door alle effecten terug stuurt en het apparaat 1 grote granulizer laat zijn)

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=70908&d=1309268137

beschrijving:
Features:
-24-stemmig FX-polyphonie (dus 24 effecten tegelijk te bespelen, afgezien daarvan dat de normale retrigger 3 functies heeft, die elkaar kunnen bewerken en de pitch-shifter, reverse, tape-stop en tape-go vanuit dezelfde pitchshifter gegenereerd worden)
-effecten:
retrigger+thru (gemixd met binnenkomend geluid, velocity=retrigger speed)
retrigger-thru (zonder binnenkomend geluid, velocity=retrigger speed)
retrigger shift (wanneer je die indrukt, versnelt die de retrigger naar 0 seconden, velocity=shift speed)
voor retrigger zijn er een gate-length en internal feedback optie->phase-verschil).
pan-LFO (velocity=LFO speed, verschillende golfvormen te selecteren)
Gapper (velocity=speed, verschillende golfvormen te selecteren)
PD-synth (velocity=volume, phase-distiortion synth met 2 golfvormen te selecteren, toonladder, volume bereik, pitch-uitslagwaarde door binnenkomend volume, root (pitch,=basis toonhoogte voor wanneer binnenkomend volume 0 is.), attack en decay waarden voor volume+pitch uitslag.
Bitcrusher (velocity=Bits)
Bitcrusher (velocity=Samplerate)
RingMod (velocity=pitch, meerdere golfvormen)
Delay (velocity=time, met feedback-parameter)
Tape-stop (velocity=stop-time, de paramaters achter de tape-stop/-go, ratio-shift en ratio-reverse gelden voor alle 4 en bepalen characteristiek van de pitchshifter, die ingesteld is op 'ratio'.)
Tape-go (velocity-speed-up time)
Ratio-shift (velocity=pitch)
Ratio-reverse (velocity=pitch)
Filter (velocity=cutoff. Daarnaast controle met resonantie-knop en filter-modus)
Angle (velocity=speed, meerdere golfvormen. Dit is het 1e onderdeel van de quad-rotator, alles werkt onafhankelijk, maar is natuurlijk leuker als je ze combineerd )
Center-X (velocity=speed, meerdere golfvormen)
Center-Y (velocity=speed. meerdere golfvormen)
Distance (velocity=speed, meerdere golfvormen)
4x Chorus (velocity=speed, 4x golfvormen, 4x predelay, 4x feedback)
Pan-jump (velocity=uitslag, bij elke trigger gaat die naar de andere panning)
FX-d Retrigger (velocity=retrigger-time, dit is een retrigger die door alle effecten gaat, oftewel, maakt de sik-fx met 1 aanslag een zeer veelzijdige granulizer. Neemt audio aan einde van het pad en stuurt het weer terug naar voren, terwijl het de binnenkomende audio blokkeert)
stereo/side (velocity=niets> gewoon een switch! split het geluid aan begin van de FX-keten op in stereo en side band, waarna het door alle effecten gaat en weer terug gecodeerd wordt.
Spread (velocity=spread-time, links-rechts spread dmv phase verschil door korte delay over 1 v/d kanalen. velocity=64 is geen verschil, hoger of lager spread het geluid of de ene of de andere kant op)

Welnu, voor ieder effect is een midi-noot nummer te selecteren op welke die reageert.(erg handig gecombineerd met de randomizer om groepen te maken). Speel je die noot, gaat het effect aan en de gespeelde velocity bepaald de main-parameter van het effect. Je kunt alle effecten tegelijk triggeren, maar betwijfel of er nog iets over zal blijven (hangt van de velocity-waarden af)
Voor de overige knoppen die hiermee niet bestuurd worden, heb ik nog een extra midi-noot to midiCC converter ingebouwd, waarmee je zelf nog andere parameters kunt besturen als je dat wilt (voor ALLE parameters mogelijk!)

Je kunt dus je eigen FX-automation schrijven in, desnoods, de piano-roll waarin je je drums schrijft en die midi dan sturen naar de vst.
Maar voor hen die daar geen zin in hebben of heel snel iets vaags willen hebben heb ik natuurlijk een randomizer ingebouwd! Denk eraan, selecteer wel het goede midi-kanaal voor beide modi!
Features:
trg-prob: kans dat EEN effect getriggered wordt op binnnekomende midi-noten.
Hi-note/low-note: hiermee stel je de range in van de midi-triggers die gegenereerd worden. Je kunt dus zelf een groep samenstellen voor de random trigger door alleen bepaalde effecten binnen deze range te laten vallen.
Daarnaast heb je een minimal en maximal (beat) length, deze bepaalt de minimale en maximale tijd dat een effect aan mag (tegen open midi-triggers, hele korte noten of hangende noten)
Na deze randomizer zit er nog een ''jump-modus'. Met de knop stel je de kans in dat de effecten niet polyfoon worden gespeeld, maar als een arpeggiator worden afgewisseld.
Wanneer er dus een midi-track binnenkomt van bijvoorbeeld een midi drum-ritme, dan zullen sommige noten een effect triggeren, waarbij zowel het effect als de velocity random worden gekozen.
Hiernaast wordt wanneer een noot wordt aangehouden, bij elke nieuwe gespeelde noot een nieuwe velocity waarde gekozen voor het al klinkende effect.

Tot slot heb ik ook maar een attack en decay knop toegevoegd waarmee je de mix-snelheid van een effect in stelt. Dit bleek al snel voor erg spherische, ambient geluiden op de achtergrond te zorgen

Oftewel, continu varierende, breakende, kapotte drums zijn altijd binnen een paar muis-klikjes te bereiken met de KUT-FXD. Neem een sampler/synth voor je drums en stuur het midi-drum-ritme zowel naar deze vst-i als naar de KUT-F, die doet de rest
 
Crazy sustain

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=75321&d=1323085191

had gisteren een ideetje voor een 'eternal sustain'.
De sustainer is opgedeeld in 2 compressor gedeelten.
Bij de eerste, door een klein beetje van de output weer terug te voeren naar de input van de compressor , zorgt die dat er altijd nog een input signaal is om te versterken, De tweede compressor zorgt ervoor dat een mogelijke dip tussen audio-in en de audio-feedback weer enigzins rechtgetrokken wordt.

even een 'maar'tje"
Na een tijdje wordt het sustain signaal enigzins vervormd doordat de frequentie van het input signaal nooit precies overeen zal komen met de feedback-tijd. Afhankelijk van de ingestelde feedback volume feedbacktime, attack en release tijden kun je dit minimaliseren (att 1 en dec 1 zijn van de feedback-compressor).

Het sustain-gedeelte van de plugin is dus niet echt goed gelukt... haha ik heb daarom ook maar een tail-decay erbij gedaan (die aan/uit gezet kan worden) om het signaal voor dit moment naar 0 te laten gaan. MAAR hij is daarentegen nog wel leuk te gebruiken als fx. Het feedbacksignaal kan tot 5x harder (of type zelf een hogere waarde dan 50 in) waardoor er een soort van reverb ontstaat, draai aan de feed-time knop en je morpht het sustain signaal (zonder dat die verdwijnt of ineens heel veel harder wordt).
Als je de tail-decay dus uit zet kun je na 1x een noot te hebben gespeeld, tot in de eeuwigheid je signaal door blijven moduleren. Deze decaytijd wordt realtime uitgerekend en moduleert zonder clicks.

Dus mix m over je synth, automate de delay-time en heb zo een doorflippende layer eroverheen :D

Crazy modulated sustain


en zo is die eigenlijk nog leuker
Ingebouwde filter en flanger in de fx loop en 2 extra LFO's voor interne parameter modulatie

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=75329&d=1323091772
 
oelaaa, weer eentje die problemen heeft met vrije meningsuiting en het concept "forum".

Je de hemel in prijzen, had ik wél mogen doen zeker ?
Nou pech, het leven is niet altijd zo.

Kritiek afdoen als gezeik, begint serieus afgezaagd te geraken.
Het is bovendien suuuupergrappig wanneer ik dan 10 pm's in mijn boxje krijg om te zeggen dat ik gelijk heb :)

Doet me een beetje denken aan de politiek: (wordt blijkbaar getolereerd op synthforum)
Als je vraagt wie er stemt op PVV dan hoor je niets, maar ondertussen halen ze wel 15%
Vreemd is dat.

Als ik nou een ban krijg wegens politiek, dan kan niet anders dan dat ook de gelinkte poster wordt geband!
 
zuhuuucht....

spreek dan om 3 uur af bij de fietsenstalling, and get it over with...
 
Back
Top