Is het mogelijk om 2 audio sporen samen te smelten?

Eurynom3

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2009
Berichten
2.320
Locatie
Katwijk
Is het mogelijk om 2 audio layers 'samen te smelten' tot 1? (ik bedoel niet 2 layers exporteren tot 1 audio spoor)
 
Nee naar een audio bestand. Normaliter als je audio sporen exporteert naar 1 audio bestand dan hoor je duidelijk (vaak dan) dat het twee verschillende lagen zijn. Is het ook mogelijk om ze 'samen te laten smelten'? Dus dat de dynamiek van laag 1 en 2 samenvloeien tot een nieuwe dynamiek?

(sorry als het niet duidelijk is :D)
 
Dat heet in de volksmond mixen en dat doe je op een mixbus :D
je telt dan twee signalen bij elkaar op.
Een goed audio pogramma, zoals Sound Forge, kan dat. Je kopieert kanaal 1 naar een nieuw bestand, en een kopie van kanaal 2 kopieer je via een mix opdracht daar ook naar toe.
Zeer simple.
Mischien moet je hier en daar wat aanpassen of zo ivm de dynamiek.

Wout
 
Dankjewel :okdan: En door het op deze manier te doen klinkt het anders dan wanneer je twee audio sporen in cubase onder elkaar hebt staan, en deze exporteert tot 1 audio bestand?
 
icon_weetnietA1.gif
 
Ik denk, maar ik gebruik CuBase nooit hiervoor, dat je wat meer mogelijkheden hebt om het geluid te bewerken dan met alleen maar dat exporteer commando.

Wout
 
Kan je niet die twee sporen opnemen als een (1) audio track? en deze als 1 track/spoor weer inladen (ga even van een Ableton situatie uit)
 
Ik denk, maar ik gebruik CuBase nooit hiervoor, dat je wat meer mogelijkheden hebt om het geluid te bewerken dan met alleen maar dat exporteer commando.
of je het nu bewerkt in cubase en daarna de 2 sporen apart opslaat en dan in soundforge weer op elkaar legt of je export meteen vanuit cubase maakt toch geen verschil verder?
 
of je het nu bewerkt in cubase en daarna de 2 sporen apart opslaat en dan in soundforge weer op elkaar legt of je export meteen vanuit cubase maakt toch geen verschil verder?
Natuurlijk, maar ik bewerk dan één van die sporen eerst en maak een wet/dry met de mix. Gaf SoundForge als voorbeeld, want ik ken die CuBase niet zo goed. Gaat mij om de verwarring van export, wat meestal betekent dat er naar een ander programma toe gewerkt wordt. Het is een zooitje, dat bouncen, exporteren, explode en zo :D

Wout
 
dan krijg je een mono signaal.
 
Dankjewel :okdan: En door het op deze manier te doen klinkt het anders dan wanneer je twee audio sporen in cubase onder elkaar hebt staan, en deze exporteert tot 1 audio bestand?

Denk dat dee best manier voor jou is om het op de ouderwetese manier onder DOS te doen

tik in format C: /u en druk op ENTER
type daarna de bestandsnamen in die samengesmolten moeten worden :engel:
 
Back
Top