Maschine: waar vind ik de looping-opties

154

Lid van de week
Lid sinds
30 januari 2007
Berichten
5.275
Locatie
Amsterdam
Handleiding en Maschine-forum geven weinig bruikbare info, wellicht dat de vrienden hier iets van de sluier kunnen lichten...

Heeft iemand enig idee waar de loop-settings zitten? Dus niet de gewone start en end-settings van de sample zelf maar de loop start- en endpoints en de loopmodes(reverse/fwd/alternating)?

Wat een brol van een handleiding overigens zeg... maar dat terzijde :)
 
Vooral die loopmodes zou fijn zijn, ben al iets verder... met enkel crossfade maak je geen mooie pads, vooral een alternating loop is echt essentieel...
 
Er zit wel een loop functie op.

Deze werkt alleen in ADSR mode.

Zou tof zijn om hem ook als one-shot te kunnen gebruiken, zeker voor live dingen. Alleen dan moet er wel een stop/panic button opzitten. Hier vragen ze op het Maschine forum al een aardige tijd om. Hopelijk wordt het in de nieuwe update geimplementeerd.

Uit m'n hoofd zit de loop functie bij sampling/edit en dan pijltje naar rechts op je hardware. Als je de pad ingedrukt houdt loopt hij als het goed is.

Werkt voor mij allemaal een beetje omslachtig nog. Ik gebruik de sequencer gewoon om te loopen met one shots. En dan een choke sample met 0 lengte als stop/panic button.

Er is wel meer wat in de sample/editting verbeterd kan worden, zoals zoomen en stereo naar mono etc...

Het officiele forum van Maschine: http://www.native-instruments.com/forum/forumdisplay.php?f=222

Succes.
 
Ja looping wel, maar de opties niet. Het is enkel gewoon de loop forward afspelen terwijl de betere samplers de mogelijkheid bieden om naast forward ook alternating af te spelen(forward en reverse afwisselend). Essentieel om decays vloeien langer te maken zonder click of lelijke haperingen in volume.
 
Alternate looping had ik vroeger op mn Akai S700. Ik ben het daarna eigenlijk nooit meer tegengekomen.. welke samplers kunnen dat dan?
 
Back
Top