automatisch audiofragmenten plakken

BIAM

.
Lid sinds
13 september 2005
Berichten
2.259
Locatie
040
Door een probleem is de gehele opname van 24dec2010 gefragmenteerd opgenomen.

7000 stukjes audio van ~5sec, waarvan de helft links en de andere helft rechts. (even en oneven) :?

Weet iemand hoe ik de opname terug kan brengen naar 1 file, zonder alle stukjes met de hand te gaan plakken? :(
 
Misschien ook even vermelden met welke software er is opgenomen....maar het is wel vreemd idd....
 
Eerst zet je alle files met de data van één spoor in een aparte map. Vervolgens zou ik dan in Audacity een batchjob aanmaken - open bestand, kies volgend bestand in de lijst, merge, save in andere map. Deze kun je dan herhalen.
 
Misschien ook even vermelden met welke software er is opgenomen....maar het is wel vreemd idd....

Het is opgenomen met Audacity. De oorzaak is ook nog onbekend, maar ik zou eerst de opnames willen herstellen.

Eerst zet je alle files met de data van één spoor in een aparte map. Vervolgens zou ik dan in Audacity een batchjob aanmaken - open bestand, kies volgend bestand in de lijst, merge, save in andere map. Deze kun je dan herhalen.

Je bedoelt dit 3500x herhalen en dat x2 of begrijp ik je verkeerd?
 
Laatst gewijzigd:
OK, eh.. dat valt dus tegen. Audacity doet dat soort batch processing dus niet met .wav files.

http://www.cfbsoftware.com/wavjoiner/wavjoiner.aspx echter wel! Goed, je zit hoogstwaarschijnlijk nog steeds een rot aantal keren te klikken, maar het wordt zo wel wat beter te doen. Eerst alle files met audio op links mergen tot 1 groot bestand, dan die met audio op rechts mergen tot 1 groot bestand, vervolgens Audacity (of wat dan ook anders) gebruiken om de L en R te mergen tot 1 bestand. That should do the trick.

Goed, 't is geen freeware, maar je tijd is ook geld waard ;) Anders laat je de slimmerik die het op die manier liet opslaan dokken.
 
Sox. http://sox.sourceforge.net/

Type in een commandoschermpje "sox *.wav allesaanelkaar.wav" en klaar is kees.

:halleluja
Wauw! Als dit werkt ben ik een gelukkig man! :D

De opnames liggen niet bij mij, dus kan het nog niet testen, maar ik laat weten of het gelukt is.

Bedankt iedereen! :mega:
 
Laatst gewijzigd:
:halleluja
Wauw! Als dit werkt ben ik een gelukkig man! :D

De opnames liggen niet bij mij, dus kan het nog niet testen, maar ik laat weten of het gelukt is.

Bedankt iedereen! :mega:

Wacht even, sorry, ik zit te slapen:Z, ik had gemist dat links en rechts ook gesplit zijn. Dat is ook makkelijk aan elkaar plakken met SoX, alleen kun je met Windows niet makkelijk een commando geven om alle even of oneven bestanden te pakken... Met Mac of Linux ofzo moet dat wel lukken, maar ik gok dat je met Windows zit?:stupid

Onder Windows zou je eerst alle even en oneven bestanden naar hun eigen directory kunnen kopieren op deze manier:

Code:
mkdir links
copy *0.wav links
copy *2.wav links
copy *4.wav links
copy *6.wav links
copy *8.wav links
 
mkdir rechts
copy *1.wav rechts
copy *3.wav rechts
copy *5.wav rechts
copy *7.wav rechts
copy *9.wav rechts
 
cd links
sox *.wav links.wav
 
cd ..\rechts
sox *.wav rechts.wav
 
cd ..
sox -M links\links.wav rechts\rechts.wav stereo.wav

Zou moeten werken. Wat ik alleen niet zeker weet, is of windows de juiste volgorde van bestanden in de links en rechts directories behoudt. Dat zul je even moeten testen.

For the record: met SoX kun je dus echt *alles* :P http://sox.sourceforge.net/Docs/Features

*edit* Trouwens, heb je wel Linux of een Mac, dan kun je zoiets doen:

Code:
sox *[02468].wav left.wav
sox *[13579].wav right.wav
sox -M left.wav right.wav stereo.wav
 
Het is voor elkaar, zowel met windows als met linux! :okdan:

Het moest wel in delen gebeuren. 3500 files achterelkaar plakken deed ie niet.
In 7 delen doet ie prima!

Nogmaals bedankt! :halleluja
 
Het is voor elkaar, zowel met windows als met linux! :okdan:

Het moest wel in delen gebeuren. 3500 files achterelkaar plakken deed ie niet.
In 7 delen doet ie prima!

Nogmaals bedankt! :halleluja

jahoor okdan ,..
soundcloud doen biam ,....je ofisdat te weinig


of past dat niet ..kwee niet hoeveel uur t is was best lang , veel ,..ruig:D

[thnx rest voor de info ik d8 ook effe 3500 x plakken / knippen pffff
 
Hoi , allemaal . Het is voor elkaar zoals Arjan al meldde . @ZMOOC , thanx voor je tips . Koste even wat moeite om uit te vinden hoe de Command Prompt ook al weer werkte , maar de uiteindelijke bewerking gaat retesnel . Ook Sox werkt prima ! Kan geen foutjes ontdekken in de opname . Nu goed onthouden , zodat dit in de toekomst geen discussie meer oplevert . Ik heb al m'n instellingen in Audacity nog eens goed nagekeken , maar ik kan niet vinden waarom dit prog. alles in zoveel afzonderlijke file's knipt . Misschien dat het een soort savemodus is dat als de computer vastslaat er zo weinig mogelijk info verloren gaat ... Misschien dat iemand hier nog een goede tip heeft voor de instellingen van Audacity .

@Yoozer "Anders laat je de slimmerik die het op die manier liet opslaan dokken. " ?!? wtf . Ben ik een hele dag voor Arjan vrijwillig bezig , neem gratis voor hem allerlei professioneel spul mee , had toevallig ook m'n computer mee , liet voor de heck of it mijn opname meelopen voor als de andere opname toevallig niet zou lukken , wordt effe gesuggereerd dat ik er ook nog eens voor "moet dokken" Ik zal wel weer iets gemist hebben .....
 
@Yoozer "Anders laat je de slimmerik die het op die manier liet opslaan dokken. " ?!? wtf . Ben ik een hele dag voor Arjan vrijwillig bezig , neem gratis voor hem allerlei professioneel spul mee , had toevallig ook m'n computer mee , liet voor de heck of it mijn opname meelopen voor als de andere opname toevallig niet zou lukken , wordt effe gesuggereerd dat ik er ook nog eens voor "moet dokken" Ik zal wel weer iets gemist hebben .....

Hey Didier, jij ook hier? :D

Yoozer was hoogstwaarschijnlijk niet op de hoogte van het concept van het feestje.

Ik ben ook erg blij dat er mensen zijn zoals Didier die zich vrijwillig inzetten om een gratis feestje op te bouwen. :halleluja En als er mensen zijn die denken dat we er financieel op vooruitgaan, dan hebben zij het mis. De eventuele drankomzet gaat naar Burgers zelf om te kunnen bestaan. Zulke lokaties zijn schaars en daar moeten we zuinig op zijn!

We hebben met z'n allen een top-avond gehad samen met het publiek. En daar doen we het voor!
 
Laatst gewijzigd:
@Yoozer "Anders laat je de slimmerik die het op die manier liet opslaan dokken. " ?!? wtf
Het is maar $30, en zelfs die hoef je niet uit te geven als je het met SOX ook kon doen :P

Ik zal wel weer iets gemist hebben .....

Nee, ik heb blijkbaar iets gemist, want dit verhaal zie ik nergens in deze thread terug; ik ging er even van uit dat "die slimmerik" degene was die officieel het zaakje moest opnemen. Als de rest van het verhaal in een andere thread verteld werd, da's leuk, maar daar wordt hier ook niet naar gelinkt, dus ik zou niet weten wat de rest van de geschiedenis is; alleen het geschetste probleem :).
 
Back
Top