Een mooie (dance/club) kick? ( alweer)

1) Activate "snap to zero crossing" and start chopping at EVERY zero crossing.

Dit is logisch, je knipt de sample waar de amplitude 0 is, dat wil zeggen waar de waveform de horizontale as snijdt.
Als je dit niet doet kan het gaan klikken.

Die ander vraag weet ik niet, heb het filmpje niet gekeken.
 
wat ik meestal doe is gewoon kicks uit vengeance pakken !

als je er een beetje oor voor hebt en weet wat je zoekt zitten er wel goede tussen !

ik probeer vaak een kick met mooi laag te pakken en een kick met mooie top ! die EQ ik dan zo dat ze precies in elkaar passen. dit vergt veel tijd en ervaring om de juiste kicks te pakken die goed bij elkaar passen maar het resultaat mag er zijn ! en uiteindelijk als je hem in je mix gebruikt doe ik er meestal nog 4k compressor op van UAD om hem wat meer kracht te geven.
 
Dit is logisch, je knipt de sample waar de amplitude 0 is, dat wil zeggen waar de waveform de horizontale as snijdt.
Als je dit niet doet kan het gaan klikken.

Die ander vraag weet ik niet, heb het filmpje niet gekeken.

Moet ik elk stukje waveform losknippen en er een nieuw audiospoor van maken? Of wat is precies de bedoeling? Elk stukje waveform normalizen naar 0,1dBFS ?
 
Even illustreren:
Bovenste sample is originele sample, de onderste is elke single cycle genormaliseerd.
 

Attachments

  • Oooooomph.jpg
    Oooooomph.jpg
    60,1 KB · Bekeken: 113
  • erase_classics.wav
    82 KB · Bekeken: 126
  • erase_classics2.wav
    82 KB · Bekeken: 111
Handmatige limiting lijkt me.

Normaliseren is wat anders dan limiting, wat JugJug zegt klopt.. het is elke cycle normaliseren ( naar maximaal niveau brengen).
Limiting gaat uit van hoge audio levels die teruggebracht worden naar een maximaal ingesteld niveau ( b.v. 0dB ).
 
Back
Top