Renoise + Virus TI integration FIXED

cosmiq

www.cosmiq.nl
Lid sinds
12 mei 2004
Berichten
460
Locatie
Holland
Beste mensen,

De echte renoise fans zullen het al weten,
maar de VST mogelijkheid van Virus-Ti is nu perfect geïntegreerd in Renoise 2.6. Dat wil zeggen dat je vanaf deze week geen patches meer hoeft op te slaan.

Ik heb zelf al een paar dansjes gedaan, want het maakt het composen met renoise + virus weer een stuk aangenamer. Een paar tips:

Even de virus updaten naar laatste firmware en renoise 2.6 (vorige week gereleased) downloaden.
Neem een lege renoise track,
Pleurt er een Virus_TI VST in,
Maak dan 15 Aliassen aan (staan ook in de VST selectielijst),
Configureer de 15 verschillende midikanalen en you are ready to go.

++punten
Patches worden meteen opgeslagen in de rns file. En ze worden bij het laden van de track ook netjes teruggezet. Je kunt tweaken met zowel de vst interface als hardware knobs, maar let wel op welke sound je gekozen hebt in de interface.

--punten
VST automation herkent slechts 3 parameters (softknobs + filter) per midikanaal, terwijl normaal álle vst effecten te kiezen zijn, dus je zult nog steeds via midi CC moeten automaten.

I :luv: Renoise
 
Ik heb het nog niet kunnen testen ivm "platliggen" studio, maar ik zag dat het erbij stond in release notes. Heerlijk nieuws!
 
Heb alleen de beta getest voor long sample support, wat overigens ook een supermooie verbetering is..

Vraag me alleen af, zie jij nou ook alle beschikbare parameters per kanaal in automation? Als ik een automation device koppel aan de VST zie ik per kanaal alleen softknobs en de filter cutoff.. Ik wil een lijstje hebben van álles (voornamelijk LFO speed en effect params).

Doe ik iets fout?
 
Ik zie alle parameters, echt een lange lijst, maar uit mijn hoofd kan ik zo niet zeggen hoe het werkt.
 
Back
Top