Freeware audio bewerkings software gezocht

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.588
Iemand die een freeware tool weet waarmee je audio files kan bewerken, hoeft niet te ge-avanceerd te zijn, als je de basis dingen maar kan doen zoals, fade in, fade out, level aanpassen, knippen, plakken.

Bedankt!
 
Waarom is Audacity niet goed?

Wavosaur is anders ook een leuke, heeft wat minder interface-eigenaardigheden dan Audacity.
 
Ik ken ze beide niet, en met freeware is er zo veel altijd waar je uit kiezen kan dat ik het soms niet meer weet.. :D

Ik ga Wavosaur even proberen, thnx! :okdan:
 
Audacity wil niet installeren onder Windows7? Antivirus gooit hem er steeds uit.
Lekker handig. Mijn andere laptop heeft er geen problemen mee (XP)
 
Ook niet met compatibility mode?
 
is wavosaur ook voor intelmac? kon het zo snel niet vinden al het er niet bij staat vast niet.
 
die heb ik al eens gebruikt. was ok benieuwd of die wavosaur iets was
 
De beta van Adobe Audition voor de mac is gratis te downloaden van de adobe site en volledig functioneel. Vet programma..
 
even een schopje..
heb onlangs een nieuwe laptop gekocht met windows 7 en ik ben ook op zoek naar een freeware audio editor die gewoon goed werkt...
wil het liefst ook een RMS normalize functie, voor zover ik weet heeft Audacity alleen peak normalize... multiband dingen en dure reverbs hoef ik niet..
een noise reduction of iets dergelijks voor oude cassette of vinyl opnamen zou ook leuk zijn maar geen noodzaak..

de enige opties die ik dus ken zijn Audacity en Reaper (er is mij verteld dat reaper gratis is).

iemand nog andere suggesties?

edit ik zie dat wavosaur er goed uitziet, maar werkt die ook met windows 7?
 
Laatst gewijzigd:
woow, heb ik even iets gemist .... zat afgelopen dagen bij iemand anders achter de laptop zonder prg's, heb audacity geprobeerd .. wat een qud prg. Ik werk al 12 jaar met soundforge en heb net wavosaur geprobeerd, kon direct aan de slag !!!! Gewoon top. Die ga ik aanraden aan een paar mensen die ik ken die nog geen editor hebben. Beetje jammer dat er geen EQ opzit maar je kan toch vst's gebruiken.

vette skins :D
http://www.wavosaur.com/images/skin/girlosaur1 (romantic version).png

Maar win 7 ondersteunig is wel essentieel hierbij. Dus als iemand het kan testen .. ?
 
Hij doet het op m'n HP Mini 110 Atom dinges met Winshoos7..
 
zo hee even wavosaur gechecked maar dat is briljant, nog geen 1 MB groot en dezelfde layout als soundforge... :okdan:
 
Back
Top