Cubase kloterij

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
..vreemd, mijn externe instruments van al mijn hardware synths (drumdozen, synths,...) zijn verdwenen uit koebeest

als ik naar F4 ==> external instruments ga, staan deze instruments nog in de linkerkolom, maar rechts zijn al mijn xml templates en alles om te editen weg. Dit stond al lange tijd in orde, tijdje niet met cubase gewerkt, staat weer aan en is verdwenen. Hoe komt dit?

Al mijn device pannels ed zijn weg..
 
Dat is een "bekende" bug die heel lang in cubase zat. Heb hem al een tijdje niet gehad, dus misschien is die inmiddels gefixt sinds 5.1/5.5 (tenzij jij 5.1. hebt natuurlijk).

Je moet elke keer als je in je connections wat verandert even de map C:\Users\(username)\AppData\Roaming\Steinberg\Cubase 5\ in een backup mapje kopieren zodat je al je settings terug kunt zetten als cubase even de weg kwijt is.
 
hoi,
merci jdieks

wat een kloterij zeg

zal het op aangegeven manier proberen oplossen en eens kijken wat het geeft
 
..updates geinstalleerd..

probleem met verdwijnende xml file voor external instruments blijft bestaan..; pff
bovendien geeft cubase nu telkens ik opstart aan dat de license-patch of zoiets niet meer in orde is, terwijl dit een volledig legale versie van cubase is en er hoegenaamd niets illegaals op mijn pc staat.. enkele patches en banks in groove agent vind cubase sinds update nu ook niet meer terug (en terug gaan naar voor update lukt niet echt want dat levert ook weer narigheid op)
 
Ik heb CuBase gebruikt sinds versie 1 op de Atari ST. Daarna jaren op de Mac, later ook CuBase audio en VST. Op een gegeven moment ben ik het gebug en gecrash zo vreselijk spuugzat geraakt dat ik van weeromstoot naar Garageband en later Logic ben over gestapt. DAWs afzeiken is uiteraard nutteloos en ook Logic heeft zo zijn fouten, maar mijn persoonlijk geduld met de firma Steinberg is al meer dan een jaar op.
 
Heb heel lang cubase gebruikt ook vanaf het eerste begin, daarna jaren lang cracks gebruikt zonder problemen.
Totdat ik de originele versie gekocht had!, alleen maar problemen en nog eens problemen.
Draai nu logic{ origineel} zonder problemen.
 
Heb heel lang cubase gebruikt ook vanaf het eerste begin, daarna jaren lang cracks gebruikt zonder problemen.
Totdat ik de originele versie gekocht had!, alleen maar problemen en nog eens problemen.

Ik herken die verhalen helemaal niet. Cubase is bij mij altijd super stabiel (ja, al sinds de Atari-dagen). Maar omdat die klachten zoveel terugkeren, zal het voor veel mensen wel gelden.
 
Ik herken die verhalen helemaal niet. Cubase is bij mij altijd super stabiel (ja, al sinds de Atari-dagen). Maar omdat die klachten zoveel terugkeren, zal het voor veel mensen wel gelden.


Zelfde hier, cubase is superstabiel... gewoon een legale C5.5 inmiddels. Maar inderdaad, de klant heeft altijd gelijk dus de firma steinberg mag best wel wat meer bugfixes uitbrengen of minder bugs maken en beter testen!
 
just for the record: het is een legale versie.
het is sinds installeren 5.5 nog erger.
zelfs mijn preferences verdwijnen soms.
 
Misschien eens een volledige clean install doen? dus 5.0 DVD > 5.5 update
dit alles natuurlijk het liefst op een vers geinstalleerd XP, of liever nog Win7
 
ja windows opnieuw installeren kan op zich geen kwaad, alleen ben ik dan weer vertrokken voor een paar weken installeerwerk.

wel stom dit, ik heb die 5.5 update geinstalleerd om een andere cubase bug te verhelpen, en nu krijg ik deze kloterij.

ik was eerst van plan die elicenser opnieuw te installeren, maar las juist op het cubase forum dat sommige mensen na dit gedaan te hebben cubase zelfs niet meer aan de praat kregen of erger nog..

nu ja,..
 
ik zou in jouw geval ook maar gaan voor het herinstalleren van alles. Dit is bepaald niet fijn wat jij allemaal meemaakt nu. Ik zelf heb gelukkig geen enkel probleem met cubase 5. Het is megastabiel, zelfs het gebruiken van Open Sound Control messages (wireless midi vanaf ipad) binnen cubase 5 werkt foutloos (had ik niet verwacht).

Hou er ook rekening mee, dat het mogelijk veroorzaakt wordt door een van je drivers. Ik heb dat gehad in cubase 4, waarbij cubase 4 ineens niet meer kon omgaan met de creamware asio drivers bijvoorbeeld omdat ze de asio implementatie veranderd hadden tov cubase sx3.

Enige optie die overbleef op dat moment was om dan maar over te gaan op andere hardware (motu 828 heb ik voor gekozen), omdat cubase daar wel mee om kon gaan. Misschien is er zoiets bij jou ook aan de hand. Dan helpt een herinstallatie niet.
 
Laatst gewijzigd:
Open Sound Control in Cubase vraagje

Open Sound Control in Cubase vraagje

izelfs het gebruiken van Open Sound Control messages (wireless midi vanaf ipad) binnen cubase 5 werkt foutloos (had ik niet verwacht).

hallo, ik ben een cubase 6 user met een ipad, gebruik touchosc als controller voor cubase op de ipad, en ben erg benieuwd hou dat dan werkt! (ik kom niet verder dan de generic remote gebruiken, in combinatie met RTPmidi. maar het lijkt erop dat jij Open Sound Control wel aan de praat hebt in Cubase? (dus MET display van channel names en data feedback zoals db, frequentie, zonder gebruik van de generic remote?)

Ben benieuwd naar je reactie,

groeten, Jurgen

zie ook mijn topic op het touchousc en steinberg forum:

http://hexler.net/forum/viewthread/131/
 
..updates geinstalleerd..

.. enkele patches en banks in groove agent vind cubase sinds update nu ook niet meer terug (en terug gaan naar voor update lukt niet echt want dat levert ook weer narigheid op)

Verdwenen VSTi presets heb ik zo kunnen oplossen:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=131297

dus samengevat:
Ik heb mediabay.db en scannedfolders.bin gedeleted uit
Documents and settings/Your account/application data/steinberg/cubase 5
 
Back
Top