Lead instrument "Inner City - Big Fun"

Coolice

Nieuwkomer
Lid sinds
29 september 2002
Berichten
16
Locatie
Geleen
Wie weet welk lead instrument er gebruikt wordt in "Inner City - Big Fun"? Of wie weet met welke soft synth en hoe deze lead kan namaken?
 
Als je andere threads leest met soortgelijke vragen dan kun je het antwoord dat je hierop gaat krijgen bijna voorspellen.

En ik zou ook zeggen.
Gewoon proberen en al duurt het 2 weken of 2 maanden. Dat geluid zal eruit komen.

Kies een softsynth en ga ermee aan de slag.

Paul
 
Ensoniq Mirage?


 
En dat andere geluid:

 
Na nog eens naar het origineel geluisterd te hebben zeg ik inderdaad ook...Ensoniq Mirage
Geen synth maar een sampler.

De lead string is zo te horen afkomstig van de strings disk van de Mirage (Sound Disk # 22A)
 
ik heb het geluid bijna 1 op 1 nagemaakt met de andromeda.
de basis is gewoon een akkoord maar er zijn ook veel sounds gebruikt vroeger uit de dx7 van die orch. stabs enzo.
ensoniq is zeker ook flink gebruikt voor die oude house sound.
 


nu we het toch over leads hebben, dit is ook echt een veel gebruikte lead en in mijn oren nog wat vetter dan de big fun lead maar smaken verschillen natuurlijk
 
zelfde lead/ melodie ja maar wel apparaat? denk dat beide tracks uit dezelfde tijd komen 90/91
ernstige sound hoor pfff
 
Ik wou maar toevoegen dat die Landlord track het origineel was van die 'Lewis Lovebump' onzin ;-)
 
tis toch niet zo moelijk om zelf wat chord stabs aan te slaan, kan je de opeenvolgende akkoorden niet vinden, dan gewoon het eerste akkoord samplen en en met deze gaan spelen. Of gewoon botweg met transpose spelen tot je je volgende gevonden hebt. sinds het meeste in die tijd gesampled is heb je weinig complexe progressies. anders gewoon 2e osc +5 pitchen kom je ook al een heel eind
 
voor sommige mensen is "reverse engineering" de hobby op zich, gewoon lekker voor zichzelf, zonder commercieel perspectief. Ik kijk persoonlijk ook liever vooruit, maar kan me de geekiness wel voorstellen
 
Astonishing as it may be, Kevin Saunderson told his friend Mark Archer that the main synthesizer timbres on "Big Fun" were sampled from "Let's Get Brutal" (1986) by the New York project Nitro Deluxe. That doesn't take anything from "Big Fun"'s masterpiece, on the contrary; the secret lies on the way Kevin Saunderson, with the collaboration of the producers James Pennington A.K.A. Suburban Knight and Arthur Forrest on "Big Fun", used those timbres.
 
Waarom moet er toch altijd iets nagemaakt worden.......
mja en dan vaak met pcies dezelfde instrumenten ook nog...
belangrijker is het om de intensie van het geluid te begrijpen en dat na te maken...
en het daarbij kunnen snappen wat men destijds voor ogen had met een bepaald geluid...

want als je bijv. alle synths hebt die een gemiddelde artiest in de 80's had ben je er nog niet nutuulk...
 
Back
Top