single cycle waveforms/wavetables

plieuw

feunend lid
Lid sinds
1 februari 2006
Berichten
719
Locatie
0297
Nu ben ik dus speurende op het internet naar single cycle waveforms/wavetables in wav.....

kan er maar weinig vinden, ben specifiek opzoek naar die van de ppg wave....

heb ze nodig voor deze plug atlantis

http://jeremyevers.com/?page_id=15

wie o wie weet ze gratiz....
 
:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja


maar nog steeds niet de ppg wave....maar hier kan ik ook mee aan de slag....


o ja en op deze pagina kan je de waveforms uit de Ensoniq SQ80 halen (single-cycle)

http://www.buchty.net/ensoniq/

onderaan de pagina, deze werken beter dan de vsti ervan, want die andere plug(zie eerdere post) interpoleert de waveforms....zodat ze smooth zijn
 
en het plaatje van de plug in kwestie...(en nog steeds zoek ik die uit de ppg)
 

Attachments

  • screen.png
    screen.png
    74,8 KB · Bekeken: 165
In mijn zoektocht naar single cycle waveforms in .wav formaat (voor Zebra), ben ik het volgende tegengekomen:

Een commerciële aanbieder is Galbanum. Hun meest uitgebreide pakket is Architecture Waveforms Cakewalk Edition. Het gaat hier om 2.500 waveforms waar o.a. Native Instruments gebruik van heeft gemaakt. Er zijn ook demo waveforms te downloaden. Het pakket kost $29,95.

Nu de gratis bronnen: Op het Roland Clan Forums wordt een file aangeboden met 800 waveforms die de aanbieder zelf heeft gemaakt, samen met waveforms die hij heeft verzameld op het internet de afgelopen 15 jaar. De volgende synthesizers zijn gesampled:
Arp Odyssey
Arp 2600
Arp Pro-Soloist
Fairlight CMI
Prophet VS
Buchla
Roland JX3p
Roland JX8P
Roland System 100
HP Oscillator
An MRI Machine (yes the big xray machine)
Modulus Monowave
PPG 2.2 or 2.3
Access Virus
Kawai K3M
Elektron SID station
Elektron Monomachine
Korg 800 DV
Les Paul Guitar
Rhodes Chroma
Rhodes Polaris
Vox Organs
Synthi AKS
Waldorf Pulse
Yamaha CS80
SCI Pro One
SCI Prophet 600
DSI Prophet 8
Elka Synthex
Crumar Performer
EDP Gnat
EMS VCS3
Mellotron
Korg Trident
Korg Delta
Oberheim Matrix 1000
Oberheim OB8
PAIA Fatman


Dan 48 multisampled Virus Ti waveforms op Cyberworm’s sample blog.
Op de site van the freesound project vind je o.a. een pakket SH-1 en Future Retro 777 waveforms; je moet je hier wel laten registreren

Als klap op de vuurpijl kreeg ik van mede KVR-er BFunKu een file met een verzameling van 6000+ (!) waveforms. Het gaat veelal om door hemzelf gecreëerde waveforms, maar ook om waveforms van zijn collega sound designers en waveforms die hij de afgelopen 10 jaar heeft verzameld op het internet. Ik mag deze collectie delen met mijn Nederlandse en Belgische mede-forummers. Omdat de herkomst van de op internet verzamelde waveforms niet meer te achterhalen is, upload ik de file hier niet; PB mij als je interesse hebt.
 
Ja dit programma is eigenlijk bedoeld om een eprom image file te maken voor de waveformcity module van Wiard of de Blacet miniwave.
Maar je zou bv kunnen samplen het geluid en een single waveform er uit knippen.
Maar ik denk dat als je de file exporteer en het in laad als raw data in je soundeditor dat je er ook wel moet komen.
Het gave van de Wiard editor is ook dat je morphs kan laten maken.
 
ja dat zijn single cycle waveforms...maar ik ben weleens sample cd's en ook op internet gewoon losse samples tegengekomen van een zooi oude synths..dus niet van die kleintjes die je moet inladen in bijv. een plugin, maar normale wave files..vaak zelfs vrij lange files zodat je ze in je daw zelf kleiner kan maken en bewerken.
 
ja dat zijn single cycle waveforms...maar ik ben weleens sample cd's en ook op internet gewoon losse samples tegengekomen van een zooi oude synths..dus niet van die kleintjes die je moet inladen in bijv. een plugin, maar normale wave files..vaak zelfs vrij lange files zodat je ze in je daw zelf kleiner kan maken en bewerken.

:frons: Dat zijn dan geen single cycle waveforms voor wavetables. Dat zijn samples. Je bent toch op zoek naar waveforms?
 
opzoek naar wave files met synthshots, maar ik denk dat ik gewoon maar eens een cd/dvd ga bestellen ergens
 
Nou ja, het is toch een fijne draad geworden met een hoop wavetables, ik ga mijn XTK is ff pimpen.
 
Back
Top