Sampel van mijn arp2600:)

Origineel geplaatst door synthmann
kun je ook eens een vette bassline, lead, seagull;) ofzo posten? echt iets waarvan we allemaal denken tering wat klinkt dit vet iedereen moet een ARP2600 hebben? een lead met die ingebouwde reverb flink hard bijvoorbeeld.

bijvoorbeeld de equinoxe7 bassline van Jarre is ARP2600.dat is vet.

wat ik nu hoor denk ik niet bij dat dit 3000 euro moet kosten zeg maar.

Kan je een stukje van dat geluid fragment plaatsen van jarre aub....ben benieuwd.......
Mischien na te maken??????zal wel niet maar toch:)



oja dat op komend geluid in love tha enemy is een nordrack 2 net als het main geluid.......de bassline is een se-1x.......een van me favorieten tracks
 
ff een mooi geluid......+ irritante hihat

Dit is denk ik wel de power onder andere van de synth.....simpele geluiden die vet klinken.....tenminste dat denk ik:)
 

Attachments

  • arp2600- catscan 6 s8ampel.mp3
    751,2 KB · Bekeken: 86
Origineel geplaatst door Catscan
Kan je een stukje van dat geluid fragment plaatsen van jarre aub....ben benieuwd.......
Mischien na te maken??????zal wel niet maar toch:)



oja dat op komend geluid in love tha enemy is een nordrack 2 net als het main geluid.......de bassline is een se-1x.......een van me favorieten tracks


ik heb niet zo een mp3 van jarre bij de hand, heb alles gewoon op cd. maar zo'n klassieker kan niet moeilijk te vinden zijn op de bekende bronnen voor muziek. wel de originele equinoxe VII album versie nemen, op de live versies wordt wel eens met andere gear gewerkt. hele album trouwens doorspekt met ARP 2600, VCS3 en Eminent 310 unique, legendarisch vet analoog album met unieke sfeer! ook equinoxe V en VI bassline zijn volgens mij ARP 2600.
 
The Daylight Burn, 1 van je tracks hoor ik daar in t begin je arp ? :D
 
meen dat catscan me had verteld dat die "aauw aauw aauw" geluidje in "the daylight burn"
zijn andromeda was.

ik had zelf het gevoel dat die melodielijn wel zijn arp was (weet ook niet waarom :p) wel mooi gestapeld die melodielijn in ieder geval 8)
 
in z'n nummer 'Arp' komen alle geluiden uit de Arp....behalve het vetste geluid wat je hoort,dat komt uit de Nova...:D
 
Origineel geplaatst door dione
in z'n nummer 'Arp' komen alle geluiden uit de Arp....behalve het vetste geluid wat je hoort,dat komt uit de Nova...:D

Jah die track had ik ook gehoord maar kon me eigenlijk alleen maar voorstellen dat dat piepje wat je de hele tijd hoort een arp kon zijn.... Hmmm komt er toch nog beter geluid uit zo'n arp dan ik dacht :)
 
Origineel geplaatst door endonyx
meen dat catscan me had verteld dat die "aauw aauw aauw" geluidje in "the daylight burn"
zijn andromeda was.

ik had zelf het gevoel dat die melodielijn wel zijn arp was (weet ook niet waarom :p) wel mooi gestapeld die melodielijn in ieder geval 8)

Ik dacht de nordrack1 + de a6 weer(is het zelfde geluid net als het begin)
 
ja je zei zoiets op een feest in drachten waar ik live moest, kon je amper verstaan op het podium :p
 
Origineel geplaatst door synthmann
kun je ook eens een vette bassline, lead, seagull;) ofzo posten? echt iets waarvan we allemaal denken tering wat klinkt dit vet iedereen moet een ARP2600 hebben? een lead met die ingebouwde reverb flink hard bijvoorbeeld.

bijvoorbeeld de equinoxe7 bassline van Jarre is ARP2600.dat is vet.

wat ik nu hoor denk ik niet bij dat dit 3000 euro moet kosten zeg maar.
\

Hay

Volgens mij is die 2600 niet zo geschikt voor leads, eerder voor geluidseffecten

en daar is die top voor

als ik die foto zie met die pluggen en snoertjes dan denk ik was ik maar een tovenaar

is toch leuk om zo een apparaat te horen, ik heb er geen geld voor maar zo kan ik toch luisteren wat voor geluiden erinzitten

en volgens mij probeert hij hem niet te verkopen, dus gewoon leuk die geluiden

Greetz Turtel
 
Origineel geplaatst door turtel
\

Hay

Volgens mij is die 2600 niet zo geschikt voor leads, eerder voor geluidseffecten

en daar is die top voor

als ik die foto zie met die pluggen en snoertjes dan denk ik was ik maar een tovenaar

is toch leuk om zo een apparaat te horen, ik heb er geen geld voor maar zo kan ik toch luisteren wat voor geluiden erinzitten

en volgens mij probeert hij hem niet te verkopen, dus gewoon leuk die geluiden

Greetz Turtel

Er komen anders aardig leuke leads uit en zeker icm een goeie midi/cv converter. Wat wel jammer is, is dat de vco's niet te synchroniseren zijn maar goed...genoeg andere coole features.
 
Origineel geplaatst door turtel
Hay

Volgens mij is die 2600 niet zo geschikt voor leads, eerder voor geluidseffecten

en daar is die top voor

Heb je weleens muziek gehoord die met een 2600 gemaakt is? Allerlei voorbeelden van goede leads en bassen beschikbaar hoor! Waarom zijn er anders zoveel rock-acts geweest die 'm gebruikt hebben?
 
hay

ja dat is zo, het is een legendariesch ding heeel veel gebruikt ,daarvoor ook die prijs.

hoe zo ding gemaakt is gewoon super, die prints van arp zijn net schilderien

ik vindt vooral die eerste sampel lekker vet

maar laat dan maar eens horen synthyax, een leuke lead

Greetz Turtel
 
Back
Top