Shaker samples

Pianoman

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2004
Berichten
1.029
Locatie
Amersfoort
Ik ben er achter gekomen dat Shaker samples nogal veel gebruikt worden in Electro/House/Techno om het geheel wat meer Swing te geven en aan elkaar te binden.

Helaas bied de Roland TR8s die ik gebruik maar 2 a 3 Shakers om te gebruiken en is er op internet niet heel veel te vinden aan Shaker samples. Zodoende heb ik een aantal Shaker samples (en wat extra bongo samples) gesampled met mijn synths die ik in mijn studio veel gebruik.
Ik vind het zonde om ze hier niet te delen, dus hopelijk kunnen jullie hier goed gebruik van maken! :okdan:

De samples zijn 48Khz/24bit mono. Veel plezier ermee!!
 

Attachments

  • Percussion.zip
    1 MB · Bekeken: 183
Heel attent, bedankt voor het maken/delen :okdan:
 
Mijn mooiste shakers speel ik zelf. Ik heb
een grote uit Haïti en
twee paar kleine. Mijn vader heeft deze en andere percussie-instrumenten meegenomen van zijn zeereizen, ook al was hij verre van muzikaal. Ik kan daar alles mee maar ik wil nog eens proberen een halflege zak chips als shaker te gebruiken. Alleen ribbelchips, anders werkt het niet.

De laatste keer was ik te lui om ze in te spelen en heb ik ze met de MatrixBrute nagemaakt. In de mix van het betreffende stuk (Northern light) viel het verschil niet op. Ik weet niet meer welke ruissoort ik heb gebruikt, in ieder geval niet de standaard witte of roze. Attack en decay heb ik subtiel gemoduleerd met de random-golfvorm van de lfo's.
 
Back
Top