Kan je de voice mod van de Prophet 5/Repro-5 op de Peak/Summit namaken?

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Hoi,

Ik probeer wat patches na te maken van de Repro-5 op mijn Novation Summit. Wie kan mij uitleggen hoe de Voice Mod sectie precies werkt, dus wat doet het eigenlijk en is dat mogelijk om na te bootsen op de Peak/Summit?

Ik probeer deze patch na te maken en merk daarbij dat zowel de Filter Env als de Osc B knob een dramatisch effect op de patch hebben.

repro-5.png
 
Das toch logisch. De cutoff staat bijna dicht en best wel wat filter ENV.

Het 'cv' signaal van de ENV en OSC B ( waar het audio signaal de mod doet) bewegen alle bij het filter.
 
Nou voor mij is het nog niet helemaal logisch :P, ben nog niet heel lang bezig met zelf patches maken, dus heb nog een hoop te leren.
Maar misschien moet ik het nog even anders vragen: wat is dan het verschil/relatie tussen de Filter Env uit de voice mod sectie en de Envelope Amount vs ADSR uit de Filter sectie.
 
In de voice mod sectie kun je de filter env aan andere dingen hangen.
denk dat source filter env en destination filter niet veel zal doen.
Wat wel raar is dat er niet bij staat wat filter is? Cutoff, resonance

de env amount is de hoeveel heid env van de filter adsr.
soms is het vetter en beter om niet de filter cutoff te tweaken maar meer de env amount knop.
 
In de voice mod sectie kun je de filter env aan andere dingen hangen.
denk dat source filter env en destination filter niet veel zal doen.
Wat wel raar is dat er niet bij staat wat filter is? Cutoff, resonance

de env amount is de hoeveel heid env van de filter adsr.
soms is het vetter en beter om niet de filter cutoff te tweaken maar meer de env amount knop.

Ok, ik ga er morgen nog eens verder induiken, maar ik ben dus sowieso niet de enige die zich dit afvraagt:D, zie deze post:
https://www.gearslutz.com/board/ele.../502106-question-about-prophet5-poly-mod.html

en ik ervaar dat dus ook, slecht de Filter Env icm met de filter souce, geeft echt heel ander resultaten dan de filter envelope amount, maar misschien beïnvloeden die elkaar (of in ieder geval in 1 richting) nog. Right, dat wordt verder experimenten, thnx voor de antwoorden so far.
 
OK figured it out, heb gewoon niet goed zitten opletten blijkbaar bij het testen van de voice mod sectie.

De Filter Env source en Filter Cut Off destination van de voice mod sectie gedraagt zich wel min of meer hetzelfde als de Envelope Amount icm de Filter envelope, hoewel er wel wat verschil in zit, in ieder geval in de schaalverdeling, maar dat is niet wat ik hoorde. Ik had met het testen van de Filter Env + Filter dest OOK de Envelope Amount enigszins open, en dat veroorzaakte een soort phasing effect en dat maakte de dikke sound die ik hoorde!

Right weer wat geleerd!
 
Back
Top