Chad Jackson Hear The Drummer Voice Sample

MrBoembas

Stamgast
Lid sinds
16 juni 2016
Berichten
357
Locatie
Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord
Beste Synth vrienden,

Ik ben opzoek naar een sample uit o.a. "Hear The Drummer" maar deze voice samples zitten in heel veel rap en hip hop liedjes. Hopelijk kan iemand mij aan deze sample helpen.

Het gaat om de "Hih" en "Wow" ik heb ze even aan elkaar geplakt op :

http://vocaroo.com/i/s1kdB0u6iMuP

Staan deze voice geluiden op een Sample cd ? Zo ja welke ? Of heeft er iemand toevallig deze twee samples ?

Alvast bedankt !!!


Ps: Ik had deze al gestart in de "Veronica Tune" discussie, maar dan ga ik te veel off Topic vandaar een nieuwe discussie ;-) !!
 
samples ontdekken en vinden is een hobby hé, de zoektocht is een deel vd pret.
Als je james brown niet herkent staan er je nog mooie tijden te wachten.
Dig in, zoek ende vindt
 
James Brown ken ik wel ;-) maar de acapella versies zijn verdomd lastig te vinden, Er zit altijd wel een Drum of Bass ofzo onder.

Zelfs de site die Neuromancer aangaf geeft geen resultaat alleen de originele song van Brown.

En het probleem is vaak ook wat moet je als Sample naam intypen ??? (Uh ? Woohoo ? Wow ? Hey ? etc !! )
 
Bedenk dat veel van de samples die jij zoekt uit een tijd komen dat het fenomeen "sample cd" nog niet bestond.
Het enige soort van samples van cd's welke ik gebruik zijn instrument samples.

En inderdaad werd James Brown heel vaak gebruikt en die samples zullen inderdaad niet mooi schoon zijn. DAT is nou juist wat het een stukje karakter meegeeft.
 
I weet niet of het een antwoord is op je vraag. Maar ik heb ook ooit eens de originelen van dit geweldige nummer opgezocht. Uiteraard m.b.v. www.whosampled.com:
  • Chuck D. zegt "Hear the drummer get wicked" op 'Welcome to the terrordome'.
  • De geweldige beat is van Marva Whitney - 'Unwind yourself. Een loop van deze drums staat op 'The 900 number'.
  • De baslijn met de phaser/flanger in het begin kent iedereen: The O'Jays - 'For the love of money'.
  • "Play, play the theme" is van Hijack - 'The bad man is robbin'.
  • De "Uh!" in 80's rap is vaker van Dyke and the Blazers - 'Let a woman be a woman' dan van James Brown.
De "Hih" waar jij het over hebt is volgens mij die befaamde "Uh" van Dike and the Blazers. De "Wow" waar jij het over hebt is een "Heyyyy" van James Brown denk ik. Maar welke? Je moet er een hebben waar de beat niet onder staat.
 
Meneer Jansen ;-)

De Wow is niet de Hey die ik bedoel, hij lijkt enorm op de (Hoge) WOW uit Blurred Lines en volgens mij is het ook een vrouw die "WOohw" / "Au" zegt het komt idd uit de 80's Rap / Hip Hop. Ik heb de Hey en Wow van James Brown gehoord maar dat is hem echt niet.

Die "Uh" bedoelde ik idd, je hebt ook sommige soundtracks waar de "Uh" op kotsen lijkt :D. En dan heb je ook nog vaak een "OE"

Die van James Brown heb ik zelf al gevonden acapella. (Maar niet op de site waar iedereen op doelde want daar staan alleen maar volledige versies op)

Ik zit ook zelf een beetje te zoeken in "Zero-G" en Sound Effecten cd's, Ik weet 100 % zeker dat er van dit soort soundtracks Acapella's bestaan omdat het in al die liedjes wordt gebruikt. Ook in mijn Roland VA7 (keyboard) heb ik de Come on gevonden en nog een paar.

Grtz,
 
[...]
Die van James Brown heb ik zelf al gevonden acapella. (Maar niet op de site waar iedereen op doelde want daar staan alleen maar volledige versies op)
Dat soort versies zijn goud waard. Stonden soms op de maxi single (of moet ik zeggen 12 inch?). Van Public Enemy is er zo'n acapella versie. Staan nu op de https://www.amazon.com/Nation-Millions-Deluxe-Explicit-2014-08-03/dp/B01KAUISFS/ref=sr_1_1?s=music&ie=UTF8&qid=1498927520&sr=1-1&keywords=it+takes+a+nation+of+millions+to+hold+us+back+3+CD'. Waar komt de "officiele" acapella versie van JB vandaan waar jij het over hebt? Van een maxi single? Van een collectors editie?
 
Laatst gewijzigd:
En bij bijvoorbeeld "Don't Believe The Hype" heb je een heel hoog stemmetje in het begin, dat is ook zo 80' rap sound.
Dat is de saxofoon van Fred Wesley uit 'Escapeism' van JB. Een andere veel gebruikte Sax schreeuw is ook van Wesley uit 'The grunt' van het album 'Food For Thought' (1972) van The JB's (de begeleidings-band van JB die "solo" ging; maar JB zat er zelf ook in!). En de raarste hoge noot die gebruikt is in rap is die van een hinnikend paard. Die zit aan een stuk door in 'Insane in the brain' van Cypress Hill (wederom: zie whosampled.com). Gesampled van een obscuur western singletje. En sedertdien vaak overgenomen door anderen.
 
Laatst gewijzigd:
Gaaf dat jullie elkaar zo voort helpen... en daar leer ik van! Thanks aan alle contributors!
 
Door al die informatie vind je wel de juiste sample ;-) ipv enkel door verwijzen naar een site waar je niet weet wat je precies zoekt qua naam :D

(Want dat is zo lastig als je op Whosampeld komt en je de naam niet weet haha :D dan kan je blijven zoeken :P )
 
Als we dan toch bezig zijn: de ritme sectie van het gehele oeuvre van Milli Vanilli (alias producer Frankie Farian, van Boney M.) is van The Soul Searchers - 'Asley's roachclip'. Let op de break vanaf 3:31 minuten: https://youtu.be/md9veYbl7wI?t=3m31s. Overigens een onwijs gaaf funk nummer. Een roachclip schijnt zo'n klein tangetje te zijn waarmee je een joint vasthoudt om 'm tot aan uiterste eind op te kunnen roken.

Geïnteresseerd in meer funk? Kijk dan eens op whosampled waar MARRS in 'Pump up the volume' haar beats en breaks vandaan haalden (hint: 'Holy ghost' van de Bar Kays is een meesterwerk!). Weten hoe het in elkaar is gezet? Zie deze meesterlijke youtube reverse engineering video:



P.S. Erik B. & Rakim gebruikten deze "Milli Vanilli beat" ook, op 'Paid in full' (van het gelijknamige album). En hij staat op volume 12 uit 1986 van de verzamel-lp (12 inch) reeks voor DJ's en rappers genaamd 'Ultimate breaks and beats'. Van die laatste reeks LP's schijnen heel veel rap producers hun beats gehaald te hebben.
 
Hey meneerJansen, die vid heb ik al tijden in mn favo videos lijstje!
Eind 80 was een beetje de piek in de sampleloops tijdperk. Dwz, hele loops van de bekende soort.
Best goeie tijd. :)
 
Back
Top