De typische late '80ies techno jungle sounds (808 state, Glenn Underground...)

Da's de "LOON" sample uit de EMU Emulator sound library
staat een leuk artikeltje over dat geluidje hier
http://pitchfork.com/thepitch/474-a...the-story-of-a-sample-that-keeps-coming-back/

" According to a user on the Gearslutz forum, the loon sample came from the Emulator II's factory-issued library disk #22, "Wind Chimes / Birds / Stream", a set recorded by the sound designer and new age musician Richard Burmer. "
 
Het voordeel is dat je vandaag gewoon een shitload aan filmpjes kan vinden op youtube waar je een iets originelere sample uit kan vissen :)


etc..
 
Dag medeforummers, ik ben op zoek naar het sample pack of de sampler waar de jungle en vogel geluiden uit komen zoals in de intro's van volgende nummers:



Vielen dank!


ik heb op veel fora gelezen, onder anderen ook op het officiele 808 state forum van een van de leden van 808 state (weet niet meer welke van de 4 en te lui om te googelen 8o)), dat die string sample die op "pacific state" staat van een juno 106 komt..

ik was laats in een synthesizer muzeum waar een d50 vol stond met andere patches dan de factory presets, daar zat een string patch in die 1 op 1 klonk als die van pacific state, jammergenoeg heb ik de naam niet genoteerd :stupid
misschien moet ik er nog eens heen met een blanko ram kaart om die patch ff over te zetten :smeris:

de sh101 werd in die tijd ook veel gebruikt (oa door a guy called gerald die aan het begin ook bij 808 state zat), die was gevraagd omdat hij een goede/eenvoudige sequencer aan boord had
 
Uit een van m’n EMU disks. Niet helemaal hetzelfde....
 

Attachments

  • Wild Birds Loop1.wav
    428,2 KB · Bekeken: 137
  • Wild Birds Loop2.wav
    496,1 KB · Bekeken: 173
  • Wild Birds Loop3.wav
    615,6 KB · Bekeken: 152
  • Wild Birds Loop4.wav
    1 MB · Bekeken: 154
  • Wild Birds Loop5.wav
    554,1 KB · Bekeken: 158
nice, bedankt!

dat SoS artikel had ik ook al gelezen een tijdje trug, maar die forum post kende ik nog niet.
dus toch een D-50!

probeerde hem net ff na te spelen met de "warm synth" preset, kwam aardig in de buurt
 
Late 80's is vooral Ensoniq EPS, Akai S950/S900, en EMU idd. Als je zelf van dat spul wil maken. :) Beetje 808, beetje 707, beetje 909, beetje Roland synths zoals de Juno's en SH101. En "glazige" synths zoals ik ze noem, Yamaha's en Korg M1. Romplers en de hele reutemeteut. Wil je helemaal 100 procent die sound, schaf dan een Atari ST aan met Cubase als sequencer. :D
 
Back
Top