Hans Zimmer Percussion

Snelkookbami

Sidechain everything!
Lid sinds
6 september 2010
Berichten
1.359
Locatie
Venlo
HZ01-Banner.jpg




The library includes (at time of going to press)*:
TAIKO ENSEMBLE
BOOBAMS
LOW TAIKOS
BASS DRUM GALLERY
SURDO ENSEMBLE
TOMBEK ENSEMBLE
LOW BOOM
LOW BOOM GALLERY
TAMTAM
HIGH TAIKO
LARGE TAIKO
GONG DRUM GALLERY
DOHL ENSEMBLE
BOMBO ENSEMBLE PART 1
BUCKETS AND SNARES
BUCKETS AND CRUSHERS
BUCKET TOP AND DARBUKA
PIATTI
TIMPANI TRIO PART 1
PAPER DJUN
ANVILS
BOMBO ENSEMBLE PART 2

Misschien wel of niet nieuwswaardig, anders is de post bedoeld als leuk filmpje :P
 
*Inception Horn*

"The Godfather of modern film scoring": Ja zo ken die wel weer hè! :L
 
Oef, dat zou wel eens heel interessant kunnen zijn, maar ik wacht nog even tot de eerste demo's er zijn.
 
Ik vraag me af waarom hij dit nu ineens heeft toegezegd. Hij liep er namelijk altijd zo me te koop dat sample library's altijd weer te herkennen zijn en on-orgineel en dat er niets gaat boven een echt orkest in een goede ruimte.
 
Check deze dan ook meteen even !
 
Hartstikke fijn nieuws ..., als je er van houdt tenminste.

Maar moet dit echt per sé in dit rampenformaat op de voorpagina?
 
Ik dacht dat samples geen nieuws waren, met snelkook op de barricades en nu dit?!? Lekker concequent i.d.d.
 
Altijd handig toch??

Ik dacht dat samples geen nieuws waren, met snelkook op de barricades en nu dit?!? Lekker concequent i.d.d.

Jij mag dees niet kopen.. scheelt tenminste weer een paar subtiele reacties.. :W
 
Raphie heeft wel een punt. Als de Toolroom 5 sample pack niet nieuwswaardig is, dan is de hoorn van Hans dat ook niet. Sowieso is dit pakketje een obvious cash-in op de enorme populariteit aan dit soort filmsoundtracks. Als Zimmer echt anti-samples is (weet ik niet zeker) en dan ook nog met z'n eigen pakketje durft aan te komen, dan vallen me al helemaal de schoenen uit. Kan iemand een dergelijke uitspraak van hem bevestigen?

Het komt mij sowieso helemaal de neus uit dat in praktisch iedere film zo'n hoorn en/of orkestmuziek word gebruikt. Echter schept het ook extra duidelijkheid bij het sorteren van de films die ik nog moet kijken. :okdan:
 
Ik heb ook nooit gezegd dat samples geen nieuws waren, Raphie wou alleen met zijn topic weer sample gebruikers belachelijk maken en weer even laten zien dat HIJ wel alles zelf doet. Het gaat hem niet over de nieuwswaarde of inhoud van het bericht.
 
OK, het bericht is van de voorpagina afgehaald. En het is weer fijn in twee kampen verdeeld. En we gaan weer lekker off-topic.

Iedereen tevreden?

Voor mij als thuisstudio-eigenaar is dit best leuk nieuws. Het maakt me geen flikker uit of het samples zijn. Die quasi-principiele discussies komen me een beetje m'n neus uit.
We zouden dit forum een stuk positiever kunnen houden als sommige mensen het konden opbrengen om NIET te reageren als ze het ergens niet mee eens zijn. En als anderen dan NIET terug gaan jammeren. Ik heb me nooit eerder met dit soort ruziemakerij bemoeit, maar het op-de-man-spelen begint me zwaar tegen te staan.
We delen allemaal een hobby, met alle verschillen van dien. Is je eigen gelijk echt zo belangrijk dat het iedere keer hier op uit moet draaien?
 
Denk je nu echt dat je het geld en de tijd krijgt als je een opdracht krijgt waar dit soort bombastische klanken te horen moeten zijn om het allemaal zelf op te nemen? Dacht het even niet.

In ieder geval niet in Nederland. En al zeker niet als je reclame werk doet. Dan moet het gisteren af zijn en dan zijn dit soort Libraries een echte must.

BTW Onze Hanzie Boy heeft in het verleden ook al eens wat sample libraries uitgebracht.
 
Klopt
Orkestbak heb je echt nodig in je compu voor opdrachtmuziek
Je kan nog wel s een strijker of blazer opnemen
Maar n heel orkest, neuh..
Wij gebruiken symphonic orchestra van EWQL.
Erg goed, maar ook redelijk bewerkelijk
Deze s ffkes checken
 
Als je winst wilt maken moet je wel aan de sample libraries denk ik, anders moet je elke keer een compleet orkest huren, een ruimte daarvoor, en ook een flinke set mics hebben het op te nemen.
Wel mooie geluiden hoor.
 
zo hadden Lost, 666 Avenue en Fringe allemaal dezelfde soundtrack en FX.
Dit soort stock sounds worden i.d.d. extreem veel gebruikt.
je hoort dezelfde orkestbak bij zowel Pirates of the Cariben als bij Expeditie Robinson :D
 
Back
Top