TR 909 multisamples 24 bit

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
TR 909 samples op 24 bit (48 mb)

www.z-t.nl/djniel/TR909_24bit.zip

Deze was ik even kwijt maar kwam hem net weer tegen in het archief.

De snaredrum heb ik flink aangepakt, dat zijn alleen al 300 samples. Een stuk of 24 van de beste samples per velocityrange zodat je ook random samples op verschillende velocity waardes kan creëren voor extra realisme. De hardste range tot 127 heeft een stuk of 48 samples.

De claps zijn 2 sets van 48 samples, hard en zacht. Verder zat er niet echt veel verschil tussen verschillende waardes in.

Verder 3 toms met 3 pitch ranges per tom, dus 9 samples.

Cymbals en hihats op volle decay, die kan je in je sampler korter maken en pitchen.
De crash is nogal schel, maar dit is dan ook vrij droog direct uit de 909.

Om het af te maken 1 rimshot :D

Oja, geen bassdrums, want die klonk niet echt lekker meer op mijn toenmalige 909.
In hardcore/hardstyle gebruiken we tegenwoordig alleen nog synthkicks dus dat is geen gemis.

Gooi deze link overal neer, er zijn vast genoeg forumpjes waar mensen dit waarderen.
 
Laatst gewijzigd:
Geweldig, thanks!!!
 
In hardcore/hardstyle gebruiken we tegenwoordig alleen nog synthkicks dus dat is geen gemis.

Ze hebben om die reden JUIST de 909 kicks nodig ;)

Maar goed bezig: ga de riedel eens leechen!
 
Dank. Altijd goed...
 
per velocityrange zodat je ook random samples op verschillende velocity waardes kan creëren voor extra realisme.

Misschien een gekke vraag, maar klinkt het anders als je de velocity in je sequencer/daw aanpast? Zo ja, is dit ook toe te passen voor de bassdrum?
 
Nou, je kick zal wat zachter klinken bij normale mixer settings.
Als je een zware EQ of FX erover hebt liggen, dan zal je sneller het effect van volume wisselingen horen.
Bij de 909 is dit vanaf t apparaat sneller hoorbaar ivm eigen klankopwekking. Met de samples op die manier emuleer je dus een beetje dat karakter.
 
Met de samples in een neutrale setting niet neen.

Maar aan Niel / 909 kenners voor een mogelijk beter omschreven antwoord :)
 
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoel dus het aansturen van een echte 909, niet de samples.
 
Back
Top