De legendarische DX7 Hypra-ROM cartridge

Klopt, daar had ik dezelfde accountnaam. De topicstart was ook identiek.

Klein geheimpje: de demo was met FM8 ingespeeld, niet met een echte DX7 ;)

Tegenwoordig staat mijn DX op de rustplaats en gebruik ik liever Dexed of FM8, al vind ik Dexed wel een wat authentiekere ervaring.
 
Schop!

De Hypra-ROM is groot, maar deze is nog een heel stuk groter: https://www.ebay.com/itm/263998754191 en op weg naar mij. Ben benieuwd wat er in zit :)

6000 unieke geluiden (er is ruimte voor 8192, maar er zijn er een aantal dubbel). ROM, dus niet overschrijfbaar, maar een stuk goedkoper dan een authentieke Hypra-ROM proberen te vinden. De verkoper heeft aangegeven dat deze een hoop werk zijn om te bouwen, maar dat een tweede batch (DIY) tot de mogelijkheden behoort.

Plus: "If you later want to change these sounds, and have an EPROM programmer, you can easily request a new binary file or order a new EPROM already programmed."
 
Betekent dit dat ik de legendarische Hypra wisseltrofee weer terug mag?
Ik mis ‘m heul erg (en hij / zij / het mij ook, weet ik zeker denk ik...)
 
Ik zal kijken of 'ie er bij zit (ik mag het eigenlijk wel hopen, het is een makkelijke manier om 1024 patches bij elkaar te krijgen).
 
Nou, ik ben even de eerste banks aan het doornemen, maar ik ben al diverse Hypra-ROM presets tegengekomen. Ik ga nog werken aan een complete dump van alle 32x32 banks en dan moet ik eens kijken of 'ie er helemaal in zit...
 
Back
Top