Modal Skulpt synth €169

Dat is inderdaad niet duur. Bij Thomann zijn ze hem ook aan het dumpen, voor 175 euro.
Hier de Modal Skulpt Soundcloud demo:
 
zeker voor dat geld!

Ja, precies. En net als bij een unosynth krijg je er een control-applicatie bij waarmee je op een makkelijkere manier je patches kunt maken (alle parameters op een scherm). Dat is ook hoe ik mijn UNO synth programmeer. En ik denk dat dit een leuke aanvulling is op de UNO. Het was wat omslachtig om akkoorden te maken met de UNO (meerdere sporen en allemaal apart opnemen). De Skulpt heeft 4 voices dus dat is een stuk eenvoudiger. Ik heb 'm besteld. Zal ergens volgende week wel binnen komen. Ben benieuwd, maar wat je zegt: voor dat geld kan het eigenlijk niet tegenvallen. Dat is de prijs van een softsynth... oh ja... en Skulpt ondersteunt MPE dus leuk met mijn roli seaboard.
 
Ja hij heeft echt wel zijn eigen klank, vind het toch anders dan de gemiddelde softsynth. Morphable oscillators en filters vind je ook niet op iedere softsynth.
En ja de interface ga je nog wel wat head-scratchers van krijgen maar dat is ook weer een beetje de fun. Happy accidents :)
Ik zou denk ik wel als tip proberen de interface te leren kennen, met de app is toch minder leuk, alhoewel sommige dingen wel simpeler zijn dan. Maar dan kom je dus niet op al die gekkigheidjes. En sommige dingen zijn echt veel sneller op het ding zelf als je weet hoe.
 
Ja hij heeft echt wel zijn eigen klank, vind het toch anders dan de gemiddelde softsynth. Morphable oscillators en filters vind je ook niet op iedere softsynth.
En ja de interface ga je nog wel wat head-scratchers van krijgen maar dat is ook weer een beetje de fun. Happy accidents :)
Ik zou denk ik wel als tip proberen de interface te leren kennen, met de app is toch minder leuk, alhoewel sommige dingen wel simpeler zijn dan. Maar dan kom je dus niet op al die gekkigheidjes. En sommige dingen zijn echt veel sneller op het ding zelf als je weet hoe.

Dank je voor de tip. Je hebt gelijk... eerst eens de hands-on ervaring opdoen.. want er gaat niets boven fysieke knoppen draaien... dat is waar.
 
Kijk wel even deze review voordat je hem klakkeloos koopt: https://youtu.be/0ndogzAsqJE?t=542. Bij die review unit werkt het touch keyboard in ieder geval niet vlekkeloos, want het registreert vaker een aanraking terwijl je dat juist niet zou verwachten/willen. Het ding klinkt op zich wel aardig en het formaat is ook wel heel fijn. Alleen die interface... Heb de hele tijd de neiging om er met een scheef hoofd naar te kijken.
 
Kijk wel even deze review voordat je hem klakkeloos koopt: https://youtu.be/0ndogzAsqJE?t=542. Bij die review unit werkt het touch keyboard in ieder geval niet vlekkeloos, want het registreert vaker een aanraking terwijl je dat juist niet zou verwachten/willen. Het ding klinkt op zich wel aardig en het formaat is ook wel heel fijn. Alleen die interface... Heb de hele tijd de neiging om er met een scheef hoofd naar te kijken.

Ja het interface is een uitdaging... bij de UNO is dat ook... kleine behuizing en bruikbaarheid bijten elkaar. Ik koop 'm voornamelijk voor de synth-engine (net als de UNO). Ik gebruik het keyboard van de UNO ook nauwelijks (alleen om een drone of een arp op 'hold') aan te slingeren. Verder lenen die touch dingen zich niet echt om te spelen... althans niet voor mijn worstenvingers...

De Skulpt gebruikt glas als touch oppervlak en die reikt tot aan de rand van het apparaat.. dus ja.. als je aan de zijkant het glas aanraakt dan speelt het een noot. Voor mij geen probleem, ik kan al nauwelijks spelen laat staan dansen en spelen tegelijk. Dus ja.. maar goed om te vermelden inderdaad voor als mensen 'm wel in de hand willen nemen of vaak moeten verplaatsen... je kunt ook even het volume dichtdraaien als je 'm moet verplaatsen in je live setup... ah wel....
 
Het is een erg overdreven zure review vind ik. Precies wat 3ddie zegt, de randen gelden idd ook als toetsaanslag. Normaal gesproken staat hij op een buro oid en is dat een non-issue.
De interface is apart en moet je leren kennen zodat je niet altijd de tekstjes hoeft te lezen. En dan komt het nog steeds voor dat je ergens aan draait en hij doet niet wat je denkt dat hij moet doen omdat shift nog aan staat oid, en dan gebeurt er wat heel anders wat ook leuk blijkt te zijn :) Heb hem ook live op het podium gebruikt, houdt prima stand op een PA en is voor zo'n klein bakkie nog tweakbaar ook.
 
Prijs is nooit omhoog gegaan na Black Friday. Bij Thomann is hij nu ook van de site gehaald. Dacht nog 'misschien moet ik hem gewoon kopen en voor t zelfde geld verkopen als de prijs weer normaal is en hij niet bevalt', maar nu vraag ik me af of hij gewoon permanent goedkoop is of uit productie vanwege tegenvallende verkoopcijfers.
 
Het gebeurt wel vaker dat producten worden aangeboden als Black Friday deal en vervolgens verdwijnen of laag geprijsd blijven. Kenmerkend is dat meerdere sites het dan presenteren als BF deal.
Volgens mij gold dit eerder al een keer voor de Moog Sirin, die helaas niet meer voor die lage prijs verkrijgbaar is. Op de tweedehandsmarkt vraagt men er dan vaak erg veel voor. (Al staat ‘t dan soms lang te koop...)
 
Back
Top