Vital spectral warping wavetable synth

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.470
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Vital spectral warping wavetable synth



voor een intro prijs, een early acces, dus nog wat bugs lijkt te hebben??... goed ook gratis te krijgen!

$20

volg deze link:

https://account.vital.audio/inthemix

hij is ook gratis te krijgen, vanaf 24 november.

een introduktie, van iemand die ik vaker dit zie doen, is wel erg low level, maar lijkt wel ok.



ik mocht niets meer kopen van mijzelf (na cubase pro 11 upgrade, live 11 suite upgrade en... dat later)

toch dit gekocht, ter ondersteuning.

dus de keuzes staan hier, de early acces deal alleen via de link al geplaatst:

https://vital.audio/

o ja, met MPE!

vital klinkt anders dan andere WT synths (zo op het eerste gehoor, moet nog gaan spelen met..), maar altijd met presets, ze proberen ook "normale" geluiden te maken, zo zonde. net als met pendulate of generative..
 
Vital spectral warping wavetable synth
ik mocht niets meer kopen van mijzelf (na cubase pro 11 upgrade, live 11 suite upgrade en... dat later)

Hahahaha, ja ik ken dat... en dat in de maand waarin black friday valt :D

Ik hoop op nog een paar mooie aanbiedingen en dan laat ik het daarbij. Deze synth ook meegepakt.
 
Gratis of niet.Begin er niet meer aan om een hoop synths te hebben.Die geluiden kan ik ook halen met de huidige synths in huis.
 
Hahahaha, ja ik ken dat... en dat in de maand waarin black friday valt :D

Ik hoop op nog een paar mooie aanbiedingen en dan laat ik het daarbij. Deze synth ook meegepakt.

ik heb echt heel zaken die ik wilde heben niet gekocht, dat is al een hele vooruitgang, nog immer teveel uitgegeven. quanta heb ik laten gaan, b.v., vanwege de korting die ik kon krijgen via novation.
equator2 laat ik gaan. voor mij heel wat.

ik vond deze wel interessant vanwege een ietwat andere insteek, en daarbij een andere sound. en MPE. een wavetable is altijd additive, wat natuurlik niet spectral is. maar je kunt b.v. in een spectrum analyzer de harmonics herkennen, van een geluid, en die harmonics creëren in een additive synth. soms gaan syntheses in elkaar overlopen. maar het karakter van deze synth, timbre, zullen we het maar noemen is afwijkend genoeg om voor mij bruikbaar te zijn.

Gratis of niet.Begin er niet meer aan om een hoop synths te hebben.Die geluiden kan ik ook halen met de huidige synths in huis.

ik denk dat ik niet eens zoveel soft synths heb, het zullen er zeker wel 50 zijn denk ik. ik heb het nooit geteld. toch bizondere soft synths, ik gebruik ze. een andere werkwijze. een alles in 1 synth, MSoundFactory b.v., is erg leuk, maar dan leuk, zéer krachtig. of een soft modular synth, wat kan je er niet in?

toch dit soort synths geven me inspiratie.

waarom ik b.v. quanta en/of equator2 niet heb gekocht, vanwege de te grote overlap met ik al heb. ze zijn niet noodzakelik, al kunnen ze me zeker wat geven.

dus ik kies vrij precies, al heb een arsenaal, maar tegeover 3ddie (ga ik me nu achter hem verschuilen :D8):?), heb ik niet alles...

mmmmh ik lijk me te verdedigen, ik weet wat ik doe. geen enkele soft synth is een miskoop geweest. uit elke soft synth krijg ik dingen, vanwege een ander karakter, workflow (vreemd genoeg van groot belang), etc. die echt iets toevoegen aan mijn sound-arsenaal...
 
Ik heb 2 softsynth. 50? Dan heb ik een uur nodig om te kiezen welke synth ik moet gebruiken. :)
 
Ik heb 2 softsynth. 50? Dan heb ik een uur nodig om te kiezen welke synth ik moet gebruiken. :)

:P ik weet het binnen 50 millisekonden. (ik gebruik ze alsof ze klaar staan in eens studio, aangesloten en al, soms ga je daar mee aan de slag, soms weet je dat die moet gebruiken, pfff ga ik nog uitleggen ook).
ik weet niet precies hoeveel het er zijn, ben bang dat het er inderdaad 50 zijn. en hoeveel effekten en DAW's :?8D8D8o)8o)8o)=)
 
ik mocht niets meer kopen van mijzelf (na cubase pro 11 upgrade, live 11 suite upgrade en... dat later)
Cubase 11 maakt de helft van mijn Izotope plugins overbodig. Dus ik heb gelukkig weer budget over.

En wavetables! Daar lok je mij altijd mee :-) Ik ben wel benieuwd wat spectral warping doet. Ik ga eens wat demos kijken. Bedankt!
 
Mooi tip weer! Ik ga denk ik wel voor de free Version voorlopig. Wat betreft de aankopen, ik heb wat opzij gelegd voor Black Friday, maar eens zien wat voor moois er wordt aangeboden. Daarnaast is de kans groot dat Equator 2 er toch in komt bij mij, echter wacht ik nog steeds op een degelijke review waarin de modulation ook echt besproken wordt, tot nu toe zijn het alleen maar presets wat ze laten zien, ik wil zien dat er een eigen sample gebruikt wordt bijvoorbeeld. Ik kijk ook wat past in mijn workflow, ik heb nu ook een Kilohearts Subscriptie waar ik ontzettend blij mee ben. Nu ik bezig ben met een iets andere richting (Organic) zijn ook MPE synths meer dan welkom. Daarnaast hoop ik dat in December Bitwig 3.3 live gaat. Zijn mooie tijden in music software land momenteel.
 
Lijkt een aanbieding voor de Vital Plus versie. Kost straks 25 dollar. De pro gaat voor 80 (https://vital.audio/ naar beneden bladeren). Dus je krijgt met Black Friday vast een Upgrade aanbieding :-)

Iemand toevallig enthousiast over deze? DiscoDSP Discovery Pro? Gewoon uit nieuwsgierigheid: https://vstbuzz.com/deals/62-off-discovery-pro-7-by-discodsp/

Ken het gevoel ook hoor van teveel VST synths en FX. Uiteindelijk blijven er toch maar een paar over die kwalitatief en goed genoeg zijn voor je eigen creatieve proces. Dus ik schroom niet om er af en toe gewoon 1 te deleten, zeker als ik 'm nooit gebruik. Dat geeft bevrijding en inspiratie, haha.
 
Cubase 11 maakt de helft van mijn Izotope plugins overbodig. Dus ik heb gelukkig weer budget over.

En wavetables! Daar lok je mij altijd mee :-) Ik ben wel benieuwd wat spectral warping doet. Ik ga eens wat demos kijken. Bedankt!

alles maakt izotope plugins overbodig. :D8) sorry flauwe, zit soms te veel op KVR en nu op gearslutz een bepaalde brand uithaald naar medeforumlid (of ie is dat nog wel?), zit ik op the edge. nee, izotope werkt goed. het is niet mijn keuze geweest.

wavetables, zelfs een editor heeft ie, de spectral warping geeft echt wel een speciaal timbre. ik heb m echt vanwege die spectrale approach gekocht. net wat anders, maar daardoor eigen karakter.

Mooi tip weer! Ik ga denk ik wel voor de free Version voorlopig. Wat betreft de aankopen, ik heb wat opzij gelegd voor Black Friday, maar eens zien wat voor moois er wordt aangeboden. Daarnaast is de kans groot dat Equator 2 er toch in komt bij mij, echter wacht ik nog steeds op een degelijke review waarin de modulation ook echt besproken wordt, tot nu toe zijn het alleen maar presets wat ze laten zien, ik wil zien dat er een eigen sample gebruikt wordt bijvoorbeeld. Ik kijk ook wat past in mijn workflow, ik heb nu ook een Kilohearts Subscriptie waar ik ontzettend blij mee ben. Nu ik bezig ben met een iets andere richting (Organic) zijn ook MPE synths meer dan welkom. Daarnaast hoop ik dat in December Bitwig 3.3 live gaat. Zijn mooie tijden in music software land momenteel.

de free version wijkt niet af. je krijgt alleen wat minder presets en wavetables. goed aan presets heb ik niets, aan wavetables, sja die tover je overal vandaan. maar de wavetables die er bij zitten, zijn ook wel lekker om mee te beginnen, om het ding onder knie te krijgen, wat makkelik gaat, vrij standaard eigenlik. maar ook weer wat mooie mogelikheden kwa modulatie, die je niet altijd ziet, het is maar een detail eigenlik, maar kan veel verschil geven.

roli heeft een 30 dagen return policy overigens, las ik ergens. lees het nog even na, kun je m zelf aan de tand voelen.

Lijkt een aanbieding voor de Vital Plus versie. Kost straks 25 dollar. De pro gaat voor 80 (https://vital.audio/ naar beneden bladeren). Dus je krijgt met Black Friday vast een Upgrade aanbieding :-)

Iemand toevallig enthousiast over deze? DiscoDSP Discovery Pro? Gewoon uit nieuwsgierigheid: https://vstbuzz.com/deals/62-off-discovery-pro-7-by-discodsp/

Ken het gevoel ook hoor van teveel VST synths en FX. Uiteindelijk blijven er toch maar een paar over die kwalitatief en goed genoeg zijn voor je eigen creatieve proces. Dus ik schroom niet om er af en toe gewoon 1 te deleten, zeker als ik 'm nooit gebruik. Dat geeft bevrijding en inspiratie, haha.

klopt, de pro wordt dan €55 (als upgrade). ik blijf bij de plus. text to wave, leuke gimmick, maar dat kan je ook zelf doen, of benaderen. en presets, sja, dat noemde ik al. soms ik na jaren kom ik er achter dat een bepaalde synth toch een leuke preset heeft, die inspiratie geeft. ik moet ze wel eens doorlopen. voor ideeën.

ik heb zelf niet het gevoel dat ik teveel vst synths heb en zeker niet teveel FX, FX gebruik ik steeds en steeds meer, al was dat altijd al zo, maar nu nog meer gestapeld, of wat anders toegepast, om echt iets aan de sound toe te voegen. alles komt wel van pas. heb inderdaad wel een paar dingen verkocht, maar dat was erg weinig, waarvan ik dacht die gebruik ik toch nooit. en sja, sommige gratis dingen, via PB, die "heb" ik dan wel, gebruik ze niet.

maar ik merk wel, dat steeds meer, minder interessant wordt (van wat ik dan niet heb), zelfs voor een tientje, niet. deze vital is een uitzondering, ik houd van dit soort benaderingen.

Discovery Pro, kende ik niet. wie weet iemand anders?
 
Volgens de 'kenners' is Dicovery Pro 7 de dichtste VST benadering van Nord Lead 2. Je kunt er ook Nord Lead 2 SysEx data mee inlezen. Benieuwd of er op dit forum gebruikers zijn.
 
Die Vital klinkt lekker maar eerst maar effe kijken hoe heavy hij is voor mn CPU..
 
Vergeet GPU niet ^ kans dat ie op de wat mindere computers uberhaupt niet wil, omdat alle graphics dus "gpu optimized" zijn.
 
ik denk dat ik niet eens zoveel soft synths heb, het zullen er zeker wel 50 zijn denk ik. ik heb het nooit geteld. toch bizondere soft synths, ik gebruik ze. een andere werkwijze. een alles in 1 synth, MSoundFactory b.v., is erg leuk, maar dan leuk, zéer krachtig. of een soft modular synth, wat kan je er niet in?

toch dit soort synths geven me inspiratie.


Zo zoekt iedereen zijn technieken om zijn creativiteit een boost te geven.Maar mijn creatie ontstaat met minder is meer.Ik heb het gevoel dat ik nu van start ga met meer vastomlijnde ideeën.Niet meer gaan pluizen in de 80 softsynths die ik vroeger had en tot de ontdekking komen na 2 uur nog niet bezig te zijn met componeren.
Met die paar(relatieve) dure softsynths stimuleert me beter om muziek te maken.Niet de zenuwachtigheid van te zoeken altijd of dat synthtje beter zou klinken.Daar heb ik afstand van genomen.
Free en goedkope softsynths zijn voor mij geen keus meer.Ik constateer dat dure synths meer ballen aan hun lijf hebben.Tenslotte vele kleintjes maken het ook duur.Ok als er eentje free geweldig klinkt zal ik het niet laten die aan te schaffen maar dan moet ie zeer uitzonderlijk klinken.
Geeft mij ook meer rust in mijn brein en leid tot meer ideeën.Met een 15 tal softsynths en 3 hardware reduce,dwing ik mezelf de diepte in te gaan en mijn grenzen op te zoeken.
Vergeet niet hoe het vroeger was toen er alleen hardware was.Toen hadden iedereen maar een paar synths en kwamen ze met uitmuntende muziek naar buiten.Met meer synths meer inspiratie?Bij werkt het contraproductief.
 
vital is nu gratis te downloaden...

sinew1958 , ja iedereen zijn eigen werkwijze. natuurlik kun je met "weinig" zéer veel. en op zoek naar die ene synth ben ik ook niet. wat ik al heb, en had daar kon ik al erg veel mee.
het kan zeker soms overweldigend zijn, ik heb veel aangeschaft, maar heb nu een plan liggen (wel weer van afgeweken, vanwege dat ik 1 kollektie van noise engineering.. was vergeten er in op te nemen..), maar ik merk met wat ik heb alles goed is afgestemd. dat kost ook wel even tijd.

ik werk niet echt met vastomlijnde ideeën, en zit ook niet mijn synths door te pluizen, ik gebruik synths, samples op gevoel, haast. zelfs DAW's. en hop van programma van programma soms, herbewerken, etc. etc.
voor mij werkt dat fijn. je kunt er inderdaad in vastlopen. ik heb dat gevoel niet.

vital b.v., ik heb al een lading wavetable synths, en ik denk ook, hoe kom ik er aan, ik was nooit zo van de wavetables, pas 2 jaar of zo. alleen waves codex, of alll wavetable synths, kon me bekoren.
toch zijn ze zo verschillend van karakter, en het zijn niet louter wavetable synths (zoals pigments 2), dat een keuze, wanneer ik met wavetables ga werken, niet moeilik is. ik gebruiken alle op zo'n andere wijze, dat ik soms vergeet dat het een wavetable synth is. ik probeer ze eigen te maken, simpel, voor gebruik in mijn eigen muziek.
voor wavetables maken is de keuze zeer eenvoudig, de vast dynamics vaporizer2 is de wavetable editor (of omzetter vanuit samples).

toch kan ik jouw instelling ook goed begrijpen, en zou het wellicht evenzeer werken voor mij. het is bij mij zo ontstaan, eerst heb ik me "beperkt", al was waren het al 3 kollekties synths. daarna breidde het langzaam uit.
ook met editors (sample/audio, spectral) etc. heb ik een keuze gemaakt voor het bewerken van samples. en de keuze is afgestemd. het zit allemaal wel binnen een bepaald domein, voor mij althans.

goed.

back to vital. gratis, of een beetje betalen voor de plus, of méer betalen voor de pro of per maand betalen...

 
Laatst gewijzigd:
Ik zie het nog niet hoor. Maar komt vast wel in de loop van de dag dan ..

o dat is dan vreemd, op KVR, dezelfde melding, wellicht vanwege dat ik al een account heb? en de early access versie heb gekocht (plus versie + wat presets (sja..)).

o ik zie het verkeerd;

https://vital.audio/

er staat al get vital, maar wanneer je er op klikt.. en er is al een forum, dus ik dacht... nou ja...

het wachten waard! eigen karakter, audio rate moduleerbare filter... etc. etc.
 
ik heb de demo geinstalleerd maar hij vraagt om 'sign in'. Dus dat betekent altijd online zijn om hem te gebruiken? Daar heb ik geen zin in..
 
ik heb de demo geinstalleerd maar hij vraagt om 'sign in'. Dus dat betekent altijd online zijn om hem te gebruiken? Daar heb ik geen zin in..

wellicht een eenmalige login, die overigens dan ook alle presets/wavetables download, die bij je account horen. volgens mij eenmalig, gewoon uitproberen. de meeste werken zonder internet, al zijn er "phone home" uitzonderingen, 1 keer per maand, of zo...
 
Was net even door de presets aan het browsen en toen crashde hij hard. Hele plugin-host werd ook neergehaald wat best wel nasty is.
Meteen maar even bugreport gedaan.

Kinderziektes laten we het maar noemen. Ik verwacht nog wel een paar updates de komende weken/maanden ;)

Ziet er wel tof uit en komen wel erg vette, en heel erg uitgebreide, sounds uit!
 
Back
Top