Free Pendulate VST synth, chaotic monosynth by Newfangled Audio

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.653
Locatie
Zwolle
Gratis: Pendulate, chaotic monosynth

Deze kwam ik net tegen via Ask Audio. Je kunt hem downloaden in ruil voor een mailadres.

https://www.eventideaudio.com/promo/pendulate

"Pendulate is refreshingly different – a chaotic monosynth that uses a brand-new oscillator technique to create previously unheard sounds – biting basses, searing leads, and gritty textures. Pendulate, distributed by Eventide, is available for immediate download free of charge."
 
Ah, hij is hier bij gezet.
Ik had 'm een uurtje terug gepost, zie nu dat ie gisteravond al was gepost.
 
Laatst gewijzigd:
Kun je eens nader verklaren,dezelfde synth uitgebreider?

wanneer je naar de FAQ gaat, zie je b.v. onder polyphony, komt in de "volgende" versie, en b.v. meerdere modulatie mogelikheden. etc.

https://www.eventideaudio.com/support/product/14068/faqs#14134

het is een wezen een teaser. ik weet er niet meer over.

overigens is er een update, zie je vanzelf, wanneer je m opent: iets MPE was er mis, nog niet met MPE geprobeerd. dus niets van gemerkt.

wel een interessante synth, zeker wanneer het volledige versie wordt, ben benieuwd wat ie dan gaat kosten...

(al probeer ik nu wel een pendulum patch te maken in voltage modular. ik had die module niets echt gebruikt nog..)
 
wanneer je naar de FAQ gaat, zie je b.v. onder polyphony, komt in de "volgende" versie, en b.v. meerdere modulatie mogelikheden. etc.

https://www.eventideaudio.com/support/product/14068/faqs#14134

het is een wezen een teaser. ik weet er niet meer over.

overigens is er een update, zie je vanzelf, wanneer je m opent: iets MPE was er mis, nog niet met MPE geprobeerd. dus niets van gemerkt.

wel een interessante synth, zeker wanneer het volledige versie wordt, ben benieuwd wat ie dan gaat kosten...

(al probeer ik nu wel een pendulum patch te maken in voltage modular. ik had die module niets echt gebruikt nog..)

Bedankt,ga ik toch even afwachten,ik download nog zeer zelden, houd me weg van echt met muziek bezig te zijn.
 
Net even mee zitten pielen, maar dat is lekker zeg, lekker ranzig

Absoluut. Ik heb er vier zitten in de track waar ik nu aan werk. Een drone, lead, een riser en wat vrolijke fluffy fx. Leuk synthje. Wel Wat onvoorspelbaar. Programmeren van de sounds blijft bij mij “toeval” en dat is... wennen.
 
en daar is al de eerste review, over de volledige versie. 9 september lijkt de release date. prijzig ding. en heet nu generate.

Ik lees dat de MPE een beetje buggy is, dat zal in een volgende update wel verbeterd zijn maar of er ook een update voor de mono versie komt, ik denk dat we gewoon beta testers zijn...
 
Ik lees dat de MPE een beetje buggy is, dat zal in een volgende update wel verbeterd zijn maar of er ook een update voor de mono versie komt, ik denk dat we gewoon beta testers zijn...

beta testers zeker, maar vooral is het een teaser. een uitgeklede versie...

ben ik niet duidelik geweest, pendulate is de gratis versie, generate is de betaalde versie. die komt morgen, volgens berichten...

de pendulate is wellicht al leuk genoeg, maar voor MPE is generate de versie.. polyphoon namelik... de prijs lijkt vrij hoog, en ik weet niet, het lijkt dat ik veel kan bereiken in de soft modulars die ik heb.
ik denk dat oscillator niet anders is dan FM/AM/PM/PWM gemoduleerd door een pendulum model, wellicht wat waveshaping, ik raad maar wat, geen ekspert... er zitten generate meerdere chaos oscillatoren. ook meerdere filters overigens.
en ik heb een pendulum... de caudal module van vult...
 
Back
Top