Eventide Shimmerverb introprijs $39 (ipv $99)

Aargh, waarom post je dit nou?! Verdorie, moet ik weer nadenken over iets wel of niet kopen...

Heb je 'm al uitgeprobeerd? Misschien vergeleken met die van ValhallaDSP?
 
Met kortingscode is hij bij Audiodeluxe trouwens nog 5 dollar goedkoper...
 
Vind de demo echt tegenvallen deze hoef ik niet ben wel echt een “fan “ van de h8000 /ultraverb. plug .
 
Aargh, waarom post je dit nou?! Verdorie, moet ik weer nadenken over iets wel of niet kopen...

Heb je 'm al uitgeprobeerd? Misschien vergeleken met die van ValhallaDSP?

Ik heb hem gekocht ja. ValhallaShimmer heb ik al een tijd geleden verkocht dus ik heb ze niet vergeleken, maar het probleem met Valhalla is bij mij dat hun reverbs mijn mixen altijd dicht laten lopen (daarom heb ik ze ook niet meer), terwijl ik dat probleem met Eventide eigenlijk nooit heb.
 
eindelik weer een mooie reverb van eventide. pluginbudget is op. (nimbus, polygon 2 en spectralayers pro 7 upgrade), wanneer je xenoverb hebt, heeft zover ik weet ook een prachtige shimmer mode, eventide is altijd goed, maar de xenoverb (wel een andere klank) is evenzeer erg goed. blijkbaar heb ik nu wel erg veel reverbs, maar er zijn geen identieke reverbs, voor hoe ik werk dan, werkt de éen wel de ander niet, heeft niets met de kwaliteit van de reverb zelf te maken.
xenoverb heeft zo te zien dezelfde instellingen (behalve de ribbon) en de klank zal wel anders zijn.

mmmh, misschien gewoon een demo, en wachten tot payday.. (heb ook nog mijn oog op exponantial audio R4, nu als aanbieding bij pluginboutique als upgrade van phoenixverb of excalibur (die ik beide heb, evenals de nimbus))
 
iLok werkt prima hoor. De tijd dat je er een speciale dongle voor nodig had is al lang geleden. Enige nadeel is dat je bij eventuele verkoop van de plugin moet betalen voor de license transfer.
 
de shimmerverb heb ik vergeleken met de xenoverb shimmer mode. de xenover, klinkt wat metaliger, ik kan het niet anders, of preciezer uitdrukken. de shimmerverb wat uitgesmeerd, lush, heet dat dan.
de xenoverb shimmer mode is erg goed, maar het andere karakter van de shimmerverb, is ook erg goed.
metaliger? digitaler? werkt wel goed op bepaalde sounds, of als je een bepaalde sound gebruiken.

met deze hitte kan ik niet goed nadenken, volgens mij heb ik geen shimmer modes op andere reverbs, wel in softube modular FX, die heeft een shimmer effekt die erg goed klinkt, maar gebruikt 3 of 4 tsar-1 reverbs....

(over iLok, was ook een tijd dat ik dat niet wilde, nu heb ik zelfs 2 dongles... prijzig, maar het waard, de licenties blijven netjes buiten de harde schijf....)

ik heb alleen van valhalla de gratis supermassive (als ik de naam goed schrijf).
 
Back
Top