Behringer td-3 voor 109 euro

grappig, sinds Behringer die dingen voor 100 euro plus wat wisselgeld verkoopt vinden we ze niet meer zo bijzonder en speciaal..... net als goud en diamanten...en bitcoins...exclusiviteit creëert een aura van bijzonderheid....

Mwoah, in mijn geval vind/vond ik ze altijd al veel te prijzig voor wat het was.
Maar begrijp me niet verkeerd: vind het acid geluid ERG prettig :P
 
10 jaar geleden dweepte men op aboutdj.nl met super oem platendraaiers die beter waren dan de klassieke technics sl1200. Je kan altijd eens kijken hoeveel beiden vandaag waard zijn. Toen ik dat voorspelde werd ik met de grond gelijk gemaakt. Vind je niks van superOEM? Wat raar. :D
 
grappig, sinds Behringer die dingen voor 100 euro plus wat wisselgeld verkoopt vinden we ze niet meer zo bijzonder en speciaal..... net als goud en diamanten...en bitcoins...exclusiviteit creëert een aura van bijzonderheid....

Ik vond het origineel en ook de analoge klonen altijd al te duur voor wat het is. €300 is voor mij wel zo'n beetje de max. Vandaar dat ik vroeger wel de TB-3 en nu de TD-3 heb gekocht. Als ik acid oid zou maken was dat misschien anders, maar bij mij pruttelt er eerder een 303 lijntje mee in de achtergrond dan dat het de hoofdact is.
 
Tsja, je zou toch bijna gaan denken dat de fetishization van dit soort objecten meer door de hoge prijs en zeldzaamheid komt dan het daadwerkelijke geluid.

Fascinerend vind ik in ieder geval dat voor een deel een genre is ontstaan door het origineel.

Zeker als je beseft dat het apparaat juist vanwege het geluid verguisd werd door de oorspronkelijke doelgroep. Ze (de 303's) voor dumpprijzen weggingen en ze op een andere manier gebruikt werden dan ze eigenlijk bedoeld waren (het vervangen van de basgitarist).

Ik denk dat voor een deel van de 303 bezitters geldt dat zij het leuk vinden om een tastbaar deel van die muziekgeschiedenis te hebben.

Zelf kan ik het geluid waarderen, maar kan het origineel niet betalen. Als ik dat wel zou kunnen weet ik niet of ik dan ook op die manier mijn geld zou willen besteden.

De prijs van deze kloon kon ik niet weerstaan.
 
Fascinerend vind ik in ieder geval dat voor een deel een genre is ontstaan door het origineel.

Dat geldt zowel voor de 303 als de 606 natuurlijk.
Ik kocht ze ooit tweedehands samen voor 300 euro in de tijd dat er nog geen house of techno en acid bestond.
Grappig eigenlijk dat apparaten die een andere functie uiteindelijk verantwoordelijk waren voor hele nieuwe muziekstijlen.
Wordt hoog tijd dat Roland weer 'ns nietsvermoedend iets uitbrengt wat dan na wat jaren opnieuw de wereld opschudt, dat zou leuk zijn.
Maar ik verwacht het niet eerlijk gezegd, in die periode ontstonden door vernieuwende techniek allerlei mogelijkheden en ik zie niet weer zo'n revolutie ontstaan maar als iemand een vermoeden heeft van wel dan ben ik benieuwd.
 
Zeer verleidelijk :D, maar ik hap niet tot zolang ze de keuze niet geven tussen originele sequencer modus en moderne.

Dat had ik ook wel een erg slimme zet gevonden, maar ik kon de verleiding toch niet weerstaan en met de software editor werkt het denk ik ook voor mij. We gaan het zien :)
 
Wordt hoog tijd dat Roland weer 'ns nietsvermoedend iets uitbrengt wat dan na wat jaren opnieuw de wereld opschudt, dat zou leuk zijn.

Een filmpje waar iemand zijn of haar basgitaar gebruikt als droogmolen zou ik ook wel leuk vinden. Of trommels als wielen gebruikt ;)
 
Zeer verleidelijk :D, maar ik hap niet tot zolang ze de keuze niet geven tussen originele sequencer modus en moderne.

Als je een 303-clone wilt met een bizar goede sequencer, kun je kijken naar de tt-303 mk2. Deze wordt door bijna iedereen gekscherend weggezet als een pennendoos omdat ie lelijk zou zijn, maar hij klinkt uitstekend en de sequencer blaast alle andere clones uit het water.
je kunt sequencen op de klassieke manier. Je kunt stepsequencen. Je kunt willekeurige patterns genereren conform een aantal algoritmen. Je kunt patterns genereren aan de hand van een aantal regels die je het ding zelf meegeeft. Je kunt live tijdens het loopen patterns creëren. Je kunt tijdens het afspelen non destructief noten transponeren, dempen, accentueren (op 2 manieren) en laten glijden. Je kunt patterns eenvoudig een stap voor of achteruit verplaatsen. Je kunt patterns gradueel muteren. En er zit een creatieve arpeggiator op. Oh ja, hij heeft ook onder meer cv en gate out.
 
109 euro is wel een hele mooie prijs voor deze clone
 
Vorige maand een rode voor die prijs van MP geplukt. Niet m'n favoriete kleur maar staat prima naast de rode Neutron zo ;)
 
Dat had ik ook wel een erg slimme zet gevonden, maar ik kon de verleiding toch niet weerstaan en met de software editor werkt het denk ik ook voor mij. We gaan het zien :)

Die SynthTool werkt voor mij prima.
 
Toch raar dat de de blauwe en de grijze voor 105 de deur uitgaan, maar de zwarte en de rode voor 160-170 :?

Als je een 303-clone wilt met een bizar goede sequencer, kun je kijken naar de tt-303 mk2. Deze wordt door bijna iedereen gekscherend weggezet als een pennendoos omdat ie lelijk zou zijn, [...]

De zwarte tt303 mk2 ziet er beter uit dan de grijze. En voor 325 krijg je ook wel wat meer functies als die van beh.
 
Zou nooit die tt303 mk2 willen. Ziet er gewoon kei-lelijk uit. Dan nog liever die Behringer td-3, maar hoe langer ik dat gedrocht (TD-3) zie hoe meer deze ook op mijn systeem begint te werken... Ziet er eigenlijk ook enorm lelijk uit. De TT-303 mk-1, de TB-03 en de Re-303 zijn de enigen die er nog fatsoenlijk uit zien. Al de rest is voor mij mislukt.
 
Laatst gewijzigd:
Zou nooit die tt303 mk2 willen. Ziet er gewoon kei-lelijk uit. Dan nog liever die Behringer td-3, maar hoe langer ik dat gedrocht (TD-3) zie hoe meer deze ook op mijn systeem begint te werken... Ziet er eigenlijk ook enorm lelijk uit. De TT-303 mk-1, de TB-03 en de Re-303 zijn de enigen die er nog fatsoenlijk uit zien. Al de rest is voor mij mislukt.

De tt-303 mk2 is een jam-monster. Tijdens het loopen van een pattern kun je deze kopiëren, naar een andere patternslot pasten en muteren, volautomatisch volgens het algoritme of handmatig. Zo ga je naadloos over naar een andere, gerelateerde pattern, en je kunt weer terug ook. Een beetje zoals mutable instruments Marbles werkt.
Maar ik weet dat ook niet-rationele overwegingen meespelen bij muziekapparatuur, zoals het uiterlijk. Ik zelf zou geen Behringer willen gewoon omdat ik het geen gezicht vindt, het merk Behringer. Al hoewel...ik zou een uitzondering maken voor die Devilfish-namaak en de Behringer 100 305 mixer....
 
Ik zelf zou geen Behringer willen gewoon omdat ik het geen gezicht vindt, het merk Behringer. Al hoewel...ik zou een uitzondering maken voor die Devilfish-namaak en de Behringer 100 305 mixer....

Geef 't nou maar toe: vroeg of laat ga jij ook voor de bijl...;)
 
Back
Top