Behringer td-3 voor 109 euro

Leuke aanbieding ja, thanks voor de tip. Ik was enkele dagen geleden nog op tijd om de rode op amazon.de te bestellen. Wordt wel pas tussen 22 aug en 23 september geleverd...even geduld dus.
 
"modern" ik vraag me altijd af wat mensen zich hierbij inbeelden

Dat jij dat nu net moet vragen :D.
Iets dat niet zo aftands werkt als de originele sequencer.
Ik dacht dan n0nx0x2 toch ook extra ‘moderne’ functies had die de originele sequencer niet had?
Het is al veel te lang geleden dat ik daar nog mee werkte... .
Ik heb mijn x0xb0x met n0nx0x2 software en faceplate voor een mooi bedrag verkocht omdat die financieel meer opbracht dan klanmatig. Soms heb ik daar eerlijk gezegd wel spijt van.
 
Ok, snap ik dan, uiteindelijk bouwt dit allemaal verder op de bestaande oude 303 sequencer principes
ik dacht dat je met “moderne” iets anders bedoelde
 
Zeer verleidelijk :D, maar ik hap niet tot zolang ze de keuze niet geven tussen originele sequencer modus en moderne.

De software van de TD-3 werkt best goed voor je pc/Mac gewoon nootjes tekenen als elke moderne DAW en die uploaden naar je TD-3.

Maar ik vind juist de Spartaanse sequencer van de 303. Enige wat ik jammer vind is het ontbreken van de step aanduiding verder mag alles blijven. Alleen echte mannen kunnen hier iets mee maken 8o) (disclaimer: en echte vrouwen, en echte die het niet weten en andere variaties)
 
Laatst gewijzigd:
Dat kan wel zijn maar dat is niet mijn ideale manier van werken. Beetje bizar ook dat je een editor nodig hebt om noten in te geven op een monosynth.

Hoezo "nodig"? Jij vind de 303 stijl editor niks, en ik wijs op een alternatief. Maar je hebt het niet "nodig", de meest briljante acid is gemaakt die op de sequencer die standaard in een 303 zit. Maar zeker.. De sequencer is absoluut niet modern en er was zeker ruimte voor verbetering. Maar om eerlijk te zijn vind ik het prima om op te sequencen. Ik gebruik die softeditor nooit. Daarnaast een hele mod-community voor een synth van 109 euro.... Ik vergeef dat ding zijn beperkingen.
​​​
​​​​
​​​​​​
​​
 
Maar ik vind juist de Spartaanse sequencer van de 303. Enige wat ik jammer vind is het ontbreken van de step aanduiding verder mag alles blijven. Alleen echte mannen kunnen hier iets mee maken 8o)
slik..... :(
tellen toevaltreffers ook? :P
 
slik..... :(
tellen toevaltreffers ook? :P

Uiteraard! Eigenlijk hoef er niks van te bakken zelf je kan altijd random genereren. Volgens mij kreeg je dat met de echte 303 als je met de batterijen zat te klooien. Maar op de td-3 (schaamteloos gekopieerd wegens luiheid) :

Cool trick I read on a forum: generate a random pattern by pressing Clear + Start/Stop. If you like the rhythm in the random pattern but not the notes, set it to Pitch mode, and tap in only the pitches you want to kind of force it into a scale. If you like the notes it generated, but not the rhythm, set it to Time Mode and give it the timing you want. This is a great way to get a lot of patterns really quickly while not ending up with useless random mush.
 
Hoezo "nodig"? Jij vind de 303 stijl editor niks, en ik wijs op een alternatief. Maar je hebt het niet "nodig", de meest briljante acid is gemaakt die op de sequencer die standaard in een 303 zit. Maar zeker.. De sequencer is absoluut niet modern en er was zeker ruimte voor verbetering. Maar om eerlijk te zijn vind ik het prima om op te sequencen. Ik gebruik die softeditor nooit. Daarnaast een hele mod-community voor een synth van 109 euro.... Ik vergeef dat ding zijn beperkingen.

'Nodig' is inderdaad nogal ongelukkig gekozen:beard:. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik het kan begrijpen dat je een editor nodig hebt om bepaalde synths (met veel parameters) te programmeren, maar niet om gewoon noten in een sequencer te programmeren. Dat geeft op zich wel aan dat ze beseffen dat de originele sequencer niet iedereens beste vriend was.
Enfin ik ben me ervan bewust dat het prijs/kwaliteit zeker goed zit. Ikzelf zou nooit de grote bedragen neertellen voor een originele unit; zeker niet voor iets waarvan er voldoende alternatieven bestaan.
Zat gisteren nog te kijken naar een filmpje van de TT303 mk2. Dat ding heeft inderdaad wel enkele leuke en bruikbare modernere toevoegingen.
 
'Nodig' is inderdaad nogal ongelukkig gekozen:beard:. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik het kan begrijpen dat je een editor nodig hebt om bepaalde synths (met veel parameters) te programmeren, maar niet om gewoon noten in een sequencer te programmeren. Dat geeft op zich wel aan dat ze beseffen dat de originele sequencer niet iedereens beste vriend was.
Enfin ik ben me ervan bewust dat het prijs/kwaliteit zeker goed zit. Ikzelf zou nooit de grote bedragen neertellen voor een originele unit; zeker niet voor iets waarvan er voldoende alternatieven bestaan.
Zat gisteren nog te kijken naar een filmpje van de TT303 mk2. Dat ding heeft inderdaad wel enkele leuke en bruikbare modernere toevoegingen.

Absoluut. Die TT303 is gewoon een stuk beter door ontwikkeld. Ik denk ook dat Behringer hier een denkfout maakt, mensen die een Behringer kopen zijn per definitie geen puriteinen van Roland. Dus als ze die sequencers aanpassen zou dat alleen maar goed zijn... Niemand die zal zeggen: jammer we hadden liever een oude Spartaanse sequencers gehad zoals het origineel.
 
Niemand die zal zeggen: jammer we hadden liever een oude Spartaanse sequencers gehad zoals het origineel.

hah
ik ben zo iemand die dat zou zeggen :beard:

jammer genoeg heeft behringer enkele cruciale fouten gemaakt, dus nu zitten we met een sequencer die 95% werkt als het originele, en voor de overige 5% enorm op mijn zenuwen werkt
en om dat te fixen moeten ze het herschrijven of allerlei rare bochten maken, dus zie het niet gebeuren
met als gevolg dat ik de mijne verkoop
 
Absoluut. Die TT303 is gewoon een stuk beter door ontwikkeld. Ik denk ook dat Behringer hier een denkfout maakt

Ik vermoed dat Behringer evengoed inmiddels al meer pallets TD-3s heeft verkocht dan Cyclon losse units van de TT303.
 
Ik vermoed dat Behringer evengoed inmiddels al meer pallets TD-3s heeft verkocht dan Cyclon losse units van de TT303.

Nou dat zeker. Het is natuurlijk ook gewoon heel veilig om alles na te bouwen. En het verkoopvolume zorgt voor deze prijs... Maar als ze een TF/ Murdered Out versie maken mogen ze van mij best aan de sequencer doen. Niet omdat ik een hekel heb aan de sequencer maar gewoon omdat het kan.
 
Ik vermoed dat Behringer evengoed inmiddels al meer pallets TD-3s heeft verkocht dan Cyclon losse units van de TT303.

Absoluut. Als de tt ook dezelfde prijs had, zouden die ook een klap meer verkopen.
Alleen, hoeveel mensen maken daadwerkelijk ook iets met de td3, afgezien van alle yt videos ? Of kopen ze hem alleen maar om vergelijk demo's te maken :?
 
Behringer maakt gewoon alles wat leuk is kapot. Wie ligt er nu nog wakker van een TD-3? Net het zelfde van al die andere namaak prul die Behringer doet. Ik vind dit absoluut niet correct tegen over de originelen. Benieuwd of die Behringer na-maak het 5 jaar zal volhouden... Het is echt wel duidelijk dat ze willen cashen. Voor de rest twijfel ik over de duurzaamheid. Het is een soort van "Aldi-merk". Het zal nooit iets betekenen noch stijgen in waarde. Het is net het zelfde als een Sci-Phone,... fake. Nog veel liever de Boutiques, die uiteindelijk beter klinken en van het originele merk is alsook de Roland Cloud.

Behringer is gewoon goedkope namaak. Zielig.
 
Laatst gewijzigd:
Behringer maakt gewoon alles wat leuk is kapot. Wie ligt er nu nog wakker van een TD-3? Net het zelfde van al die andere namaak prul die Behringer doet. Ik vind dit absoluut niet correct tegen over de originelen. Benieuwd of die Behringer na-maak het 5 jaar zal volhouden... Het is echt wel duidelijk dat ze willen cashen. Voor de rest twijfel ik over de duurzaamheid. Het is een soort van "Aldi-merk". Het zal nooit iets betekenen noch stijgen in waarde. Het is net het zelfde als een Sci-Phone,... fake. Nog veel liever de Boutiques, die uiteindelijk beter klinken en van het originele merk is alsook de Roland Cloud.

Behringer is gewoon goedkope namaak. Zielig.

Tja er zijn altijd mensen zoals jij. Haters. Die 4000 euro voor een echte 303 willen betalen. Dat is zo'n simpel ding echt niet waard. Om eerlijk te zijn vind ik dat zielig, die Roland verheerlijking. Roland probeert net zo te cashen, dat doen alle commerciële bedrijven. Alleen heeft Behringer geen erfenis die ze naar de klote helpen zoals Roland dat doet.
​​​​Vanuit verzamelaars perspectief is het goedkope namaak (al is een echte 303 eigenlijk ook goedkoop gefabriceerd maar dat ter zijde) . Maar vanuit muzikanten perspectief is het geweldig dat iedereen ermee kan spelen en er niet een elitair clubje is die deze bedragen kunnen neerleggen.. Je bent duidelijk geen muzikant? Je vindt merken belangrijk en dat mag. Misschien dat je ook alleen Levi's broeken koopt omdat ze de eerste waren en in een Ford rijdt. Maar mij boeit het geen reet wat erop staat of dat de waarde niet stijgt tweede hands. Die behringer is niet minder gebouwd dan een dure premium synth. Misschien goedkopere potentiometers maar als die een keer vergaan vervang ik die wel. Verder denk ik niet dat er wat aan kapot kan gaan.
 
Gek genoeg klinkt de TD-3 beter dan de TB-3 (Roland Aira) en TB-03 (Roland Boutique) voor minder dan de helft van het geld. Overigens klinken de meeste andere clones ook beter dan de Roland reissues. Enige minpuntje van de TD-3 vind ik dat het filter niet ver genoeg dichtgaat (ook niet met de trimpot op de PCB), daar zou ik nog weleens een mod voor willen.
 
Back
Top