Reason Rack Plugin Lite Gratis Bij Plugin Boutique bij aankoop van...

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
...van een produkt.

het is een zeer uitgeklede versie van de vorige reason 11 lite versie, maar die had geen reason rack plugin.
je krijgt wat leuk spul. reason rack plugin is overigens louter 64 bits vst3 (maar b.v. de gratis kushview element kun je als wrapper gebruiken).

https://www.pluginboutique.com/articles/1613
Which devices are included?
  • Redrum
  • Monotone
  • Subtractor
  • ID8
  • MIDI Out Device
  • Scream4 Distortion
  • RV7000 Reverb
  • DDL-1 Delay
  • CF-101 Chorus / Flanger
  • MClass EQ
  • MClass Comp
  • MClass Limiter
  • MClass Stereo
  • Scales & Chords
  • Combinator
  • Matrix
  • Spider CV
  • Spider Audio
  • Line Mixer
Features
  • Virtual rack of instruments and effects
  • VST3/AU/AAX plugin for use in your favourite DAW
  • 5 instruments, 8 effects, 6 MIDI effects and utilities included
  • Full support for Rack Extensions
  • Limited to 8 audio and/or MIDI tracks when used in standalone
vreemd dat dat laatste erbij staat. dit is dacht ik louter de reason rack plugin (propellerhead, nu reason studios, zwabbert wat, vanwege nieuwe eigenaar/investeerder. een soort van konkurrentie voor vst3/vst2.
zal niet lukken, maar zo kun, zeker in sales, mooie synths, players, etc. krijgen. de midi-out module zit er bij, kun je de player, o er zitten geen players in.

de redrum, lekkere drumcomputer
subtractor prachtige substractive synth
leuke, en erg goede effekten. effektief gebruik van de cpu.

ik ben zelf van reason 10 naar reason 11 suite gegaan, mooie prijs... dus.... wellicht zal ik m wel verkrijgen deze lite versie, wanneer er iets leuks langskomt.

men wil niet weten wat ik de laatste 2/3/4 maanden gekocht heb, als het een echte studio zou zijn, zou het een pakhuis zijn, wat overdreven, heel overdreven.

overigens aanrader op pluginboutique (wellicht ergens anders ook te vinden, maar als de reason rack plugin wil hebben.)

izotope nimbus (de v2 versie eigenlik van phoenixverb);

in 2 versies, upgrade (van phoenixverb of excalibur, heb ze allebei, via pluginboutique, zeer goedkoop) en volledige versie. upgrade rond de €30, volledige versie €37. is een super reverb, demo 'm, maar ik heb zoveel reverbs, en modular effekten, dat het, al zit het dan in 1 mooie plugin, die ook prachtig klinkt, eigenlik te gek is om die ook te kopen. en mijn geld is op... link naar de upgrade, die ook de link naar de volledige versie geeft:

https://www.pluginboutique.com/products/6529

EDIT:

het is wel zeer opmerkelik dat reason studios nu met een loss reason rack plugin komt. het was door wat mensen voorspelt.
het is natuurlik money driven.
maar er zijn mooie RE (Rack Extensions), die géen vst ecquivalenten hebben.
ze willen wel, reason studios, ze hebben de SDK verbouwd, dat VST plugins heel makkelik te porten zijn naar RE.
of mensen dan graag de RE versie kopen??? RE versies van VST plugins zijn in de regel niet goedkoper, en je krijgt niet altijd én de RE en de VST versie. (synapse audio doet dat wel b.v. maar dat is een uitzondering denk ik.)

dus ook een gehele nieuwe stap van reason studios. zwabber zwabber.
 
Ik ga denk ik iets cheaps zoeken op pluginboutique om deze erbij te krijgen... weet nog niet wat, dus dat wordt weer een dagje scrollen en luisteren
 
Wanneer je deze versie van Reason opstart, moet je inloggen. Hogere versies bieden ook offline alternatieven.
 
Ik heb hybrid 3 gekocht voor 4 euro :) :eureka:​​​

nice! ja die air, die ook vaak werden gegeven, zijn best goeie synths. ik heb ze nooit serieus genomen. pas onlangs geïnstalleerd, klinken goed, hebben mogelikheden.
en met de reason rack plugin! yeah!

Wanneer je deze versie van Reason opstart, moet je inloggen. Hogere versies bieden ook offline alternatieven.

dus deze kan niet offline gebruikt worden, goede informatie!

(ik heb reason 11 suite, na veel nadenken toch gekocht, via jrrshop, geen spijt van want eindelik kan reason in mijn workflow opnemen. een paar maanden geleden, had al reason 10.)

dit is een leuke instap, al was de intro aanbieding van een hele lange tijd terug, voor €39, helemaal een prachtige uitbreiding van je arsenaal.

peterdh jammer. je meestal willen lite versies een andere soort registratie hebben. maar dat altijd moet inloggen, is wel een nadeel. niet voor mij, ik gebruik de login, werkt, en ik ben lui, en het is weer een autorisatieding op je pc erbij. och ja het een is niet beter dan het andere.
 
aangezien ik denk ik niet alles volledig heb gelezen of het staat er niet zo duidelik bij pluginboutique bij:
er zit ook een DAW bij...

en er zit een vreemd verschil met reason 11.2 lite en reason 11.3 lite. 11.2 géen vst3 plugin (o ja reason rack plugin is louter vst3, mochten ze de vst2 SDK niet meer gebruiken?), maar wel meer instrumenten. (schijnbaar kun je ze naast elkaar installeren, overigens, zie link onderaan van deze post).

voor reason 10 gebruikers, thor, europa, etc. die krijg je niet te zien in deze reason rack plugin. alleen de RE's die je hebt gekocht. wellicht kan dat nog veranderen. dus de ingebouwde instrumenten, toch in wezen RE's, of under the hood toch nog een verschil, het lijkt me wel dat ze daar ook RE's voor gaan maken, of dat mensen gaan updaten naar intro.

ik blijf bij reason 11 suite. te mooie instrumenten, voor weinig. ik dacht wanneer alles, incluis de basisinstrumenten ook worden geladen... blijven er toch nog RE's over, die zelfs in sale de suite prijs flink overgaan.

wel blijf ik me afvragen hoe ze verder gaan. en hoe ga van suite updaten? goed, ik ga minder snel mijn DAW's updaten, want te veel... maar eindelik kan via reason rack plugin, reason in mijn workflow opnemen, dat was op een vreemde wijze altijd moeilik. wel programmeer ik ze in de DAW, de instrumenten/effects, dat gaat fijner in de DAW, via de panaroma p1.

ik denk dat deze thread het beste alles uitlegt:

https://forum.reasontalk.com/viewtop...?f=4&t=7518388
 
Ik heb sinds kort reason 11 lite gekocht. Deze heeft max 16 audio sporen en wat meer devices.

Raar er zijn dus meerdere lite versies.

ben er erg blij mee. Leuk om stand alone ideeen mee te maken of als plugin.

Zie dat deze versie geen dr rex heeft. Ik gebruik dr rex en recycle heel veel.

Wellicht dat ik ooit de volle versie ga halen.
 
Ik heb sinds kort reason 11 lite gekocht. Deze heeft max 16 audio sporen en wat meer devices.

Raar er zijn dus meerdere lite versies.

ben er erg blij mee. Leuk om stand alone ideeen mee te maken of als plugin.

Zie dat deze versie geen dr rex heeft. Ik gebruik dr rex en recycle heel veel.

Wellicht dat ik ooit de volle versie ga halen.

Apart dat deze Lite versie 16 tracks heeft. Weet je zeker dat je het niet over Intro hebt? En kijk je niet over Dr Octo Rex heen?

http://docs.propellerheads.se/reaso...ngOpManProjectPro&file=Dr_Octo_Rex.30.01.html

Overigens is er een Lite versie 11.2 waar je deze en veel van de oudere instrumenten wel in terug kan vinden. Maar die devices vind je sowieso niet terug in de Reason Rack Plugin van Lite.
 
Apart dat deze Lite versie 16 tracks heeft. Weet je zeker dat je het niet over Intro hebt?

ah idd heb reason intro 11. 16 channels max.
Baal wel heel erg dat het envelope follower filter eruit is. En malstrom er niet in zit.
Maar voor de rest er top. De ssl mixer en buscompressor klinken erg goed dus je kan er leuk beats mee maken.

Zit nog aan retouch te denken zodat je met push qan de slag kan.

Ik zij bij lite geen dr rex/nnxt en kong, allemaal dingen die ik veel gebruik.
 

Attachments

  • Reason Lite 11.2.JPG
    Reason Lite 11.2.JPG
    50,5 KB · Bekeken: 187
  • Reason Lite 11.2 B.JPG
    Reason Lite 11.2 B.JPG
    35,9 KB · Bekeken: 195
ah idd heb reason intro 11. 16 channels max.
Baal wel heel erg dat het envelope follower filter eruit is. En malstrom er niet in zit.
Maar voor de rest er top. De ssl mixer en buscompressor klinken erg goed dus je kan er leuk beats mee maken.

Zit nog aan retouch te denken zodat je met push qan de slag kan.

Ik zij bij lite geen dr rex/nnxt en kong, allemaal dingen die ik veel gebruik.

ik dacht al, in 3 aankopen, noemde je ook een andere naam. intro is vrij goed. malstrom zit er niet in?
ik zie bij intro, dr. rex wél staan.

heb je toch de lite versie (wat niet uitmaakt voor een upgrade versie, maar aan te raden is; 2e hands te kopen.)

intro was eens 50 euro of zo.

Lotuz2019 wat zit er veel in 11.2, voor een lite versie. zit ik met reason 11 suite......
 
Laatst gewijzigd:
Lotuz2019 wat zit er veel in 11.2, voor een lite versie. zit ik met reason 11 suite......

Dat zullen ze bij Reason Studios vast ook beseft hebben. Voor iets dat bedoeld is om je te doen verlangen naar een hogere versie, kreeg je eigenlijk veel teveel devices. De sequencer van Lite heeft dan wel slechts 8 tracks, maar als je Lite niet als hoofd-DAW gebruikt, dan kun je er toch heel veel mee doen. Exporteer je tracks uit Lite en importeer deze in je andere DAW om daar verder aan je song te werken bijvoorbeeld. Maak er rx2 files mee die je vervolgens in een ander programma (bijvoorbeeld Maschine) weer kan laden. Niet zo uitgebreid als ReCycle, maar je komt er een aardig eind mee. Je drum sounds zou je met Kongs effecten (Rattler voor snares bijvoorbeeld) kunnen bewerken. Al met al vind ik Lite 11.2 erg leuk. :okdan:
 
Dat zullen ze bij Reason Studios vast ook beseft hebben. Voor iets dat bedoeld is om je te doen verlangen naar een hogere versie, kreeg je eigenlijk veel teveel devices. De sequencer van Lite heeft dan wel slechts 8 tracks, maar als je Lite niet als hoofd-DAW gebruikt, dan kun je er toch heel veel mee doen. Exporteer je tracks uit Lite en importeer deze in je andere DAW om daar verder aan je song te werken bijvoorbeeld. Maak er rx2 files mee die je vervolgens in een ander programma (bijvoorbeeld Maschine) weer kan laden. Niet zo uitgebreid als ReCycle, maar je komt er een aardig eind mee. Je drum sounds zou je met Kongs effecten (Rattler voor snares bijvoorbeeld) kunnen bewerken. Al met al vind ik Lite 11.2 erg leuk. :okdan:

ja is een mooi ding 11.2, veel voor niks eigenlik, haha. goed, ik had reason 10, 2e hands, via synthforum, spotprijs, 2 jaar geleden, toch een upgrade gedaan, een teveel aan devices? nee, voor mij juist een goudmijn.. en de reason rack plugin, maakt dat ik reason ook goed gebruik. reason 10 (11), mijn ogen!, in een rack is het even klein, en de sounddesign doe ik in reason zelf. maar reason is te onoverzichtelik voor mij op 1 of andere wijze, is persoonlik.

nou ja, ik heb novation, meestal is er een overlap, vaak ook niet, dus geen reason 11 lite weg te geven. de andere heb ik al weggegeven. wel een trash 2 om weg te geven, met 2 expansions.. (heb ik al, en is erg goed, maar goed wie heeft trash 2 of iris 2 níet??).
 
Back
Top