Zynaptiq Adaptiverb 60%

Ik heb 'm gedownload en uitgeprobeerd. Mijn eerste indruk is dat dit een bijzondere reverb is. Maar ik zag ook dat het CPU verbruik door het dak schiet (al op lage bitrate 44.1khz). Ook introduceert het een enorme latency. Ja ik heb rekening gehouden met predelay (0ms) en ook met de patch. Op het moment dat ik de Adaptiverb bypass is alles in orde. Als ik 'm inschakel -> bam latency! Ik gebruik mac met Logic Pro X. Ik heb de buffer op 128 samples staan (4.3 ms latency) dus daar ligt het niet aan. En wat ik al zei: aanzetten en instant latency waardoor een toets aanslag dermate vertraagd wordt dat het compleet onspeelbaar wordt. Er zit een prachtige freeze op maar wat heb ik daar aan als ik niet live kan spelen?
Op 96kHz kan de reverb het niet bijhouden en hoor ik gekraak en andere artefacten. Bypass -> probleem over. Op 88.2kHz is het iets beter maar nog steeds onbruikbaar... Ik heb een Mac mini met 6-core i7 op 3.3Ghz en heb met nog geen enkele andere plugin dit meegemaakt. Ik gebruik meestal 48KHz voor mijn projecten.

Misschien is dit Mac specifiek of Audio Units specifiek maar ik ga na 5 minuten try-out deïnstalleren.

Nogmaals: qua geluid is het prachtig maar de door mij ondervonden problemen gaan meer ergernis opwekken dan ik er plezier aan ga beleven. Ik zou zeggen: doe eerst even een try-out op jouw systeem en zie hoe die zich houdt onder de druk van Adaptiverb voordat je tot aanschaf overgaat.

Gelukkig hebben ze een uninstaller meegeleverd :halleluja :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
$99

wellicht zit er al een otomatische discount op. wanneer niet probeer GROUP
of
FORUM

lijkt me mooie reverb, maar de prijs... en heb al erg veel reverbs gekocht. ook 1 dure, maar dan goedkoop via kvr, van een mede forumlid.. heel goedkoop in verhouding tot de sales. tsar-1...

goed. ben wel benieuwd, maar ik heb krankzinnig veel gekocht. al die sales, ineens. ineens? nee...

https://www.jrrshop.com/zynaptiq-adaptiverb
 
Back
Top