PhoenixVerb Stereo

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.460
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
rond de €10 via

https://www.pluginboutique.com/products/5225

(wanneer je daar vaker koopt, heb je wellicht wat centen die m goedkoper maken...)

(geen zipper geluiden of silence.. automation kan worden gebruikt)

je krijgt er nog een kleine bundel soundspot plugins bij; nebula, percolate, en een goeie stereo imager. (de eerste 2 had ik al..)

soms zwicht ik nog even... (alsof ik niet al eens stapel reverb plugins heb, buiten wat in de DAW's zit die ik heb... maar ja, toch ik gebruik ze allemaal. tegelijkertijd, haha, nee, soms past de ene beter dan de andere, :beard:)
 
Heeft iemand hem al uitgeprobeerd?

yep, meteen gekocht. klinkt erg goed, en door de vele instellingen, al hebben andere reverbs die ik heb dat ook, maar de afstemming is wat anders, verkrijg je hier wel een heel natuurlijke reverb. vergeleken eerst met 2 plate reverbs: abbey road plate en rev-plate 104. en met ultrareverb. ook erg goed reverbs. niet slechter of beter. wellicht door de workflow is het wel fijn af te stemmen, de plaatsing in de ruimte. erg leuk, de tail van 200 sekonden (of 199)....
simpelweg, klinkt erg goed, goede algoritmes. mooie uitbreiding. al heb ik nu écht meer dan genoeg reverbs. nee, ik heb geen valhalla reverbs.. maar heb nu echt wel een mooie kollektie, ik dacht ik laat deze. toch gekocht.
ik herhaal me, sterk in automation... de Tsar-1 (de grote) geeft stiltes... ook een prachtreverb. phoenixverb: goede klank. weinig kleuring. naar mijn gevoel.
dus de abbey road plate zal ik blijven gebruiken of de reverbs van native instruments of de reverbs van eventide of de reverbs van IKM.... etc.. of de Tsar-1 of de arturia reverbs...

nu valt ie misschien minder op, als je de fora mag geloven, dan toen ie uitkwam, maar het simpelweg een heel erg goede reverb. vooral voor plaatsing is ie erg geschikt, is de eerste indruk. waar een reverb ook voor bedoeld is, natuurlik, maar meestal gebruik ik een reverb, ja gedeeltelik voor plaatsing en ook voor "sounddesign", dat is een te groot woord. maar de immense tail..., dus een reverb inzetbaar, voor meerdere dingen.

ik kan het niet altijd heel precies duiden, waarom een reverb wel of niet klinkt op een bepaalde bron. daarom heb ik er graag een aantal. werkt ook zo met compressors, natuurlik: je wilt een bepaald geluid bereiken, en daar kies je dan de juiste voor. simpel. wat zit ik hier te brabbelen.

een demo valt te downloaden via de website. ik kan even geen link vinden, vreemd genoeg. maar het moet mogelik zijn..
 
Weet iemand hier toevallig met zekerheid te zeggen op hoeveel computers 1 licentie gebruikt kan worden?
Volgens mij maar op één computer.
Klopt dat?
 
Weet iemand hier toevallig met zekerheid te zeggen op hoeveel computers 1 licentie gebruikt kan worden?
Volgens mij maar op één computer.
Klopt dat?

ja, daar kwam ik ook achter... toen ik m aktiveerde via iLok. ik gebruik 2 iLok dongles. 1 voor laptop en 1 voor desktop (laatste is het centrum van de echte studio..). wellicht een beperking van de aanbieding? of het is normaal...
als je éen iLok dongle hebt, kun je natuurlik, switchen... waarom heb ik er dan 2? vanwege dat vrijwel alles 2 licenties heeft, of sommige 3.

(even nog wat brabbelen; waarom dongles? wanneer er iets gebeurt met de pc of laptop. staat het op een dongle. is handiger. ze zijn wel keiduur die dingen, idioot duur, ik heb iLok 3, de laatste versie. en iedereen weet dat elk produkt met iLok gekraakt kan worden. disclaimer: ik propageer hier niets, dit is overal te lezen. iLok als anti-kraak werkt niet.)
 
Ik heb ook twee computers waar ik op werk.
Studio DAW en een laptop.
Op die laptop gebruik ik Ilok software omdat ik zo min mogelijk losse onderdelen naast de laptop mee wil nemen (gesjouw of kwijtraken).
Ik denk dat deze aanbieding niet is gelimiteerd.
Ik las op de Exponential Audio website dat je je (enkelvoud) licentie kan wegschrijven op een computer of op een dongle en dat dit nie definitief was.
Je kan je licentie dus later van een laptop af halen en op een ilok dongle zetten of vice versa.
Dat is niets nieuws want dat kan volgens mij met alle ilok licenties. Maar omdat het er zo expliciet vermeld staat vermoed ik dat het inderdaad zo is dat je maar op 1 device kan activeren.
Jammer..ik had er wel graag twee gehad :)
Maarja, soms zit het mee en soms zit het tegen.. en ik denk dat 10,- voor zo'n galm met 1 activatiecode al een meevaller is :)
 
Ik heb ook twee computers waar ik op werk.
Studio DAW en een laptop.
Op die laptop gebruik ik Ilok software omdat ik zo min mogelijk losse onderdelen naast de laptop mee wil nemen (gesjouw of kwijtraken).
Ik denk dat deze aanbieding niet is gelimiteerd.
Ik las op de Exponential Audio website dat je je (enkelvoud) licentie kan wegschrijven op een computer of op een dongle en dat dit nie definitief was.
Je kan je licentie dus later van een laptop af halen en op een ilok dongle zetten of vice versa.
Dat is niets nieuws want dat kan volgens mij met alle ilok licenties. Maar omdat het er zo expliciet vermeld staat vermoed ik dat het inderdaad zo is dat je maar op 1 device kan activeren.
Jammer..ik had er wel graag twee gehad :)
Maarja, soms zit het mee en soms zit het tegen.. en ik denk dat 10,- voor zo'n galm met 1 activatiecode al een meevaller is :)

voor mijn laptop heb ik een action usb 3.x hub, vanuit de usb-c aansluiting. (laptop heeft nog 3.1 usb aansluitingen, netjes...). op die hub zit de muis-ontvanger en de iLok. makkelik om mee te nemen. kwijtraken gaat dan ook moeilikker.. maar goed, men weet dat ik niet veel reis, of kan reizen, dus...

ja, kunt licenties deaktiveren en aktiveren op een andere machine (ik ga bijna maschine schrijven..), dat is normaal. goed je kunt er ook 2 kopen, haha.

ik heb m op mijn desktop geaktiveerd. mijn laptop is zeer goed in staat om als een soort 2e studio of zelfs het centrum van een studio te zijn, maar ik gebruik m vooral voor schetsen. ik heb ook geen waves plugins op mijn laptop. ja, die kun je ook op een usb stick zetten...

aha, het is normaal 1 licentie. wel vreemd. 2 is toch een minimum. wat ik wel doe, is soms de eLicenser dongle gebruiken op de laptop. en neem m heel soms mee, speciaal tasje er voor...

goed. de laptop gebruik ik nu minder vaak voor muziek, zit weer veel meer in mijn studio. de laptop, vrij nieuw, is wel gekocht voor het goed kunnen draaien van muzieksoftware en dat doet ie. maf, zo'n ministudio. (15" scherm..) is kwa specs een desktop vervanger. wel een behringer (aaah) interface gekocht, umc204hd, perfekt ding.

goed. het nadeel is; niet alle plugins die ik heb, hebben 2 of meer licenties. én ik merk dat bij projekten overbrengen, sommige plugins, de preset nodig hebben. normaal is dat toch niet nodig? of alleen wanneer je net een parameter verandert.. nou ja.

goed. wederom.

het is wel een prachtreverb.

wat ook een prachtreverb is: https://michaelwillis.github.io/dragonfly-reverb/index.html

zal daar even een thread over aan maken. gratis is die. dus géen licenties..
 
Phoenixverb heb ik een tijd geleden gehad totdat ik goedkoop kon upgraden naar de nieuwe Nimbus, dat eigenlijk een vernieuwde versie is. Phoenix is nog steeds gewoon helemaal prima. Het is een relatief transparante galm die niet spectaculair dik klinkt maar juist erg neutraal. Vooral wanneer je met de early reflections en een korte tail speelt kun je droge bronnen goed in een ruimte zetten. Voor een tientje is dat natuurlijk een hele goede deal.
R2 (en de nieuwere R4) is ook erg goed, juist iets meer karakter en soms is dat weer beter bruikbaar.
 
Ik vind hem wel OK maar niet spectaculair. Voor een tientje kun je je er geen buil aan vallen uiteraard, maar als je al goede reverbs hebt voegt het niet veel toe. Aan de andere kant heb je nooit genoeg reverbs. Als je wat meer ruimte wilt zonder kleuring is deze goed.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top