Eventide Spring Reverb - nieuw en gelijk goedkoop..

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Bedankt. Was hem al aan het checken.

en wat vind je er van? ik heb eigenlik een plugin stop aangekondigd, tegen mezelf... en heb veel reverbs, toch is deze zeer verleidelik, ik vind deze reeks van reverbs, de blackhole en mangledverb wel erg goed. (heb ook de ultrareverb en Tverb.) met deze reeks, met parameters die real-time aan te passen zijn. ik heb veel plate, hall, room; algoritmische reverbs. weinig spring. ik heb het vermoeden dat deze IR gebruikt. zeker weten doe ik niet. doet die van arturia ook, de rev-plate, wel in kombi met algoritmes. heb ook IR reverbs natuurlik. maar het unieke van deze type plugin is, de real-time funktie. en eigen sound. de UA plugins kunnen het ook overigens.

goed wat een gebrabbel, bra bra babbel. hoe bevalt ie?
 
Door mijn computerspeakers klinkt hij netjes. Alleen die springreverbs klinken van zichzelf wat koud/kunstmatig. Moet over een eventuele aanschaf nog even denken.

mmmmmmh, waarschijnlik vanwege dat ze IR zijn? kunstmatig, zou meer duiden op een algoritme. maar wanneer je de beschrijving leest van eventide, lijkt het IR. ik ga m ook maar luisteren, wellicht kan juist het koude/kunstmatige ook weer goed vallen, hangt af van wat je maakt en wilt, kan ook zijn dat het voor geen enkele muziek mooi werkt.... dank voor je reaktie!
IR is geen nadeel, per se. koud/kunstmatig dat zou je toch van een spring reverb niet verwachten? dacht ik...
 
ik heb eigenlik een plugin stop aangekondigd, tegen mezelf...

Ik ook... en wist op 6 januari de eerste verleiding te weerstaan... en deze laat ik ook passeren hoewel het me een interessante plugin lijkt. Ik houd stand... nog wel... kijken hoe ver ik kom.
Ik heb onnoemelijk veel spul gekocht in 2019... en daar lang nog niet alles van gebruikt/bekeken en uitgeprobeerd... dus dat ga ik eerst doen... In ieder geval bedankt voor de tip en jij succes met het "minderen"... want "plugin stop" is erg rigoureus (hoewel ik dat probeer) maar een "plugin mindering" kan ook erg effectief zijn... terwijl je toch de pareltjes mee kunt pakken.
 
Ik ook... en wist op 6 januari de eerste verleiding te weerstaan... en deze laat ik ook passeren hoewel het me een interessante plugin lijkt. Ik houd stand... nog wel... kijken hoe ver ik kom.
Ik heb onnoemelijk veel spul gekocht in 2019... en daar lang nog niet alles van gebruikt/bekeken en uitgeprobeerd... dus dat ga ik eerst doen... In ieder geval bedankt voor de tip en jij succes met het "minderen"... want "plugin stop" is erg rigoureus (hoewel ik dat probeer) maar een "plugin mindering" kan ook erg effectief zijn... terwijl je toch de pareltjes mee kunt pakken.

ik heb erg veel in 2019 gekocht, nergens spijt van. heb vrijwel alles wel eenmaal gebruikt.. of meerdere malen.. en in periodes gebruik je die plugins, en een tijdje weer niet. ze zijn er en maken dingen mogelik die ik op een bepaald moment weer nodig heb. in december heb ik me ingehouden, maar uiteindelik stapelde het zich wel op... o ja, ableton live 10 suite ook gekocht, in april of mei en gebruik die ook... tikt allemaal wel aan. maar wat ik er voor terug krijg...

goed, deze komt zeker terug in de sale. en ik dacht dat ik geen spring reverb had, maar met IR's heb je ze.. en natuurlik xenoverb.. ik ga m toch uitproberen.

een stop lukt waarschijnlik niet, maar ik zet nu een budget plafond in. ik kan het allemaal betalen, ik ga niet tenonder, zoals mijn muziek soms lijkt te suggereren, haha. toch, er zijn ook andere zaken belangrijk... maar budget plafond waar ik me echt aan houd, kijken of het werkt..

maar heb toch veel overgeslagen. voor mijn doen, dan....
 
Bedankt voor de tip mbt JRR Shop, €22,80 is een mooi prijsje zo :okdan:

altijd goed rondkijken, en jrrshop is handig, zeker voor EU, want geen VAT doen ze. wat een nederlandse zin, niet dus of wel?... goed, zo kom je goedkoop aan mooi spul. ben m nu aan t uitproberen, geeft een mooie klank, heb speciaal even een preset gemaakt met LION, en wat presets van Spring. eigenlik heb ik nooit een spring reverb gebruikt, volgens mij.. xenoverb kan het ook, klinkt anders, ook goed, gewoon anders. dus ik denk toch dat ik overstag ga..

nog ff jjrshop, everyplugin of audiodeluxe willen soms net zo goedkoop zijn of zelfs goedkoper, het hangt er vanaf. en soms doet jrrshop niet mee aan een sale, of juist wel. ik zoek de sites af, naar de goedkoopste...
 
Ik heb Twangstrom, die spring reverb van U-he. Gebruik ik eigenlijk niet zo veel, maar ik ben fan van Eventide dus voor 2 tientjes wil ik wel een gokje wagen.
 
Ik heb Twangstrom, die spring reverb van U-he. Gebruik ik eigenlijk niet zo veel, maar ik ben fan van Eventide dus voor 2 tientjes wil ik wel een gokje wagen.

die naam zag ik zojuist nog voorbij komen, ik ben ook fan van eventide, de reverbs en andere. heb zeker niet alles, alleen wat ik nodig vind. maar vooral de reverbs zijn erg fijn. ik wist wel dat ik uiteindelik zou vallen.
 
Nou, eerste indruk is niet echt goed eigenlijk. Klinkt nogal.. Muf en metalig. Zal eens aan wat knoppen gaan draaien.
 
Nou, eerste indruk is niet echt goed eigenlijk. Klinkt nogal.. Muf en metalig. Zal eens aan wat knoppen gaan draaien.

muf vind ik m niet, metalig klopt, hangt ook van de bron af, hoe die werkelik gaat klinken. op een bepaalde preset, moet ik nog overzetten naar de studio, lui ben ik vandaag, was dat metalige niet merkbaar.
maar inderdaad op een wat sine-achtige, of alias-free waveform, ahum, zonder bewerking (filters, effekten en de hele lading die ik er overheen gooi..), hoor je dat metalige. ik vind dat wel werken, het past ook bij mijn muziek.

eventide reverbs zijn reverbs waar je echt aan de knoppen moet draaien. en dat moet je bij andere reverbs ook vaak, maar regelmatig is een preset perfekt.

m net met automap geprogrammeerd, of ge-automapped, dus draai aan fysieke knoppen, wel prachtig dat je geen zipping artefakten krijgt, of zoals b.v. de tsar-1 reverb (prachtige reverb) stilte...
 
Back
Top