Harrison Mixbus Flash Sale

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
ik meld het te laat, waarschijnlijk vanwege dat ik bezig ben geweest om uit te zoeken of dit een uitbreiding van mijn arsenaal zou zijn,

volgens de teller op dit moment van schrijven nog 8 uur...

harrison mixbus + 5 plugins voor $39, in t karretje wordt t €44. zelf nog niet aangeschaft.

dit is de instap versie, het verschil met de veel duurdere versie is de eq is wat minimaler, minder routing opties. goed, ik weet het niet precies.

blijkbaar louter via deze link te verkrijgen:

https://harrisonconsoles.com/site/mixbus-v5_flash39-xt-sp.html
 
Bedankt voor de tip. Als ik op jouw link klik heb ik nog ruim 11 uur de tijd, hahahaah... grappenmakers :-)

Verschil tussen "gewone" mixbus (el cheapo) en de duurdere Mixbus 32C: https://mixbus.helpscoutdocs.com/article/19-differences-between-mixbus-mixbus-32c

Aangezien mij de el cheapo ook vrijwel alles unlimited is (tracks etc) is dat voor mij een goede keuze... helemaal omdat deze DAW ook op Linux werkt.
 
Ik dacht even dat ik een bargain kon doen op deze als ik de titel zag :)

https://harrisonconsoles.com/site/950mx.html

:engel:

sja flash sales voor hardware consoles... ze zouden er moeten zijn!

wellicht ook interesssant voor ProgHead , schiet me te binnen, weet niet zeker natuurlik. maar het werkt tevens op linux.

de link werkt nog steeds, al staat de teller op nul... bij flash sales zie je dat vaker dat ze langer lopen dan aangekondigd.

EDIT: ik heb m toch maar gekocht, weet niet of het een goed idee is, maar toch benieuwd. en het werkt als een echte console, zo leer ik ook nog eens wat.

3ddie ben benieuwd wat jij er van vindt. welke andere DAW('s) gebruik je ook, of niet..
 
Laatst gewijzigd:
wellicht ook interesssant voor ProgHead , schiet me te binnen, weet niet zeker natuurlik. maar het werkt tevens op linux.

Dank voor de tip, maar als ik dat gevaarte aan zou schaffen zou ik hier in mijn kleine apartementje geen stap meer kunnen verzetten. :D

Ik houd het voorlopig op gratis software, daar ben ik al druk genoeg mee. En misschien komt daar te zijner tijd nog een eenvoudig keyboardje bij om wat gemakkelijker noten te kunnen invoeren. Het eind is zoek als ik ook hardware synth's zou aanschaffen. Hoewel het me soms moeite kost om de verleiding te weerstaan.
 
Dank voor de tip, maar als ik dat gevaarte aan zou schaffen zou ik hier in mijn kleine apartementje geen stap meer kunnen verzetten. :D

Ik houd het voorlopig op gratis software, daar ben ik al druk genoeg mee. En misschien komt daar te zijner tijd nog een eenvoudig keyboardje bij om wat gemakkelijker noten te kunnen invoeren. Het eind is zoek als ik ook hardware synth's zou aanschaffen. Hoewel het me soms moeite kost om de verleiding te weerstaan.

ík hoop dat ik je goed begrijp: het is software, dat een harrison console emuleert, met analoog karakter. het is een DAW, die er als een console uitziet en werkt. je krijgt er nog 5 gratis plugins bij. het werkt op linux.
ik weet dat je genoeg hebt om mee te spelen (volg je berichten altijd met grote interesse, jouw insteek, is aanstekelik..). maar dacht wellicht is dit iets.

dus geen hardware, software!

EDIT: wellicht maakte je een grapje, maar het is zondag, dan neem ik alles letterlik...:beard:

EDIT: er zitten geen instrumenten bij. wel kun je vst plugins gebruiken en wellicht andere formaten, denk t wel. voor mij is het onbekend terrein deze DAW. maar ben benieuwd hoe zo'n console insteek werkt. wellicht bruikbaar voor mij, of ik blijf bij de DAW's die ik al heb, maar heb gemerkt dat iedere DAW iets speciaals meebrengt.
 
Ik heb dit gekocht... maar ben druk .. dus de installatie moet nog even wachten.
 
Ah - nu zie ik het! Ik dacht dat het een apparaat ter grootte van een stevige keukentafel was, maar het is een software emulatie! Lijkt me overigens meer iets voor een professional. Ik zit zelf enkel maar wat te hobbyen, en neem nauwelijks eigen (of andermans) muziek op. Zulke typische studio dingen zijn aan mij dan ook niet besteed. Evengoed bedankt dat je me erop wees. Ik vind het wel leuk om te weten wat er allemaal te koop is, zelfs als ik met het meeste daarvan zelf niet (serieus) aan de slag ga. ;)
 
Ah - nu zie ik het! Ik dacht dat het een apparaat ter grootte van een stevige keukentafel was, maar het is een software emulatie! Lijkt me overigens meer iets voor een professional. Ik zit zelf enkel maar wat te hobbyen, en neem nauwelijks eigen (of andermans) muziek op. Zulke typische studio dingen zijn aan mij dan ook niet besteed. Evengoed bedankt dat je me erop wees. Ik vind het wel leuk om te weten wat er allemaal te koop is, zelfs als ik met het meeste daarvan zelf niet (serieus) aan de slag ga. ;)

dat herken ik, ik kijk redelijk wat rond wat er te koop is, ook zaken die ver boven mijn budget liggen. of hardware synths, geen plek voor. toch altijd leuk om er over te lezen, en soms kom je nog op ideeën vreemd genoeg.
 
Inderdaad! Het is een interessant studiegebied. Bovendien - als ik wel het geld en de ruimte zou hebben om alle audio apparatuur en software aan te schaffen die mij leuk lijkt, dan nog zou het mij ten enenmale aan de tijd ontbreken om daar ook daadwerkelijk mee te kunnen spelen. Het is wel goed zo.
 
3ddie ben benieuwd wat jij er van vindt. welke andere DAW('s) gebruik je ook, of niet..

Mijn eerste indruk: overtreft mijn verwachtingen... het "mixer" gedeelte is echt prachtig. De "editor" werkt ook goed. Ik heb wat moeite met SoftSynths en hun audio "op te vangen" in een audio track. In logic is dat heel simpel. Hier nog niet goed gevonden. Ik heb een audio track aangemaakt en daarvan de input op de output van een softsynth track kunnen mappen zodat die "realtime" opneemt... niet ideaal....

Maar voor dit geld een complete DAW... super bargain. Ik ga het zeker gebruiken voor eindmixen en mastering... Ik wil ook de 'sequencer/midi' mogelijkheden verder onderzoeken maar het ontbreekt me nu even aan tijd. Ik ben zwaar onder de indruk van dit spul.

Ik gebruik deze nu op Mac/OSX waardoor MixBus zowel VST/LV2 als AU ondersteund. Je kunt je hele arsenaal aan VST's en AU gebruiken. Op andere platformen (Win + Linux) alleen VST/LV2.

Ik gebruik op dit moment alleen OSX voor muziek productie. DAWS: Logic Pro X (super intuïtief en makkelijk in gebruik) / Cubase 10 Pro -> stuk ingewikkelder.

Ik was eigenlijk van plan om een Mac Pro te kopen en daar alle muziek productie op te doen. Gezien de prijs van die machine gaat dat 'm niet worden... vandaar dat ik nu naar Linux aan het kijken ben. Je kunt voor minder dan de helft van een Mac Pro een brute PC in elkaar schroeven... 3rd gen AMD Threadripper... maar ik wil wel dat ik gewoon muziek kan maken zonder 30 procent van mijn tijd bezig zijn met alles aan elkaar te knopen met Jack/ALSA, audio bridges, routers, mappers etc... gewoon aanzetten en muziek maken... daar lijkt me dit MixBus product meer dan geschikt voor!
 
Ik gebruik al jaren puur en alleen mixbus (en daarvoor Ardour) voor mijn muziek, het is stabiel en werkt perfect! Systeem is AV-linux op een snelle (2e hands) quad core dell optiplex SFF 8gb geheugen. Voor mijn manier van opnemen (synths, drums maar ook veel live-gitaar/zang en -bas) de ideale workflow. Ik kreeg een black friday aanbieding voor alle XT-plugins van Harrison voor 112 euro samen (16 stuks) en heb die ook gekocht.
Windows VST's kun je perfect gebruiken via Carla plugin-host, bijna elke plugin die ik probeerde werkt. Bovendien is er veel muziek software via de repositories gratis te installeren. Vooral hydrogen (drums), yoshimi/zynaddsubfx softsynth worden veel gebruikt. Ik heb de IKmultimedia drums en synth, ook de Behringer Neutron en alle software daarvan werkt prima.
 
Back
Top