Glitchmachines - Cryogen (Plugin Boutique)

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Dag allemaal,


Glitchmachines - Cryogen kost op dit moment bij Plugin Boutique maar 5,03 euro.

https://www.pluginboutique.com/product/2-Effects/53-Multi-Effect-/1915-Cryogen

Zijn hier mensen die deze plug hebben, en zo ja: wat vinden jullie hiervan?
Ik heb al het een en ander van Glitchmachines.
Het komt op mij over als redelijk spartaans en bewerkelijk omdat ik heb gemerkt dat zaken voor mij niet altijd straight-forward aanvoelen en ik best regelmatig met Glitchmachines in de "uitzoek-modus" terecht kom omdat ik niet snap waarom dingen gebeuren.
Dat is op zich een nadeel, maar toch vind ik het merk nog steeds leuk.
Op de één of andere manier werkt het inspirerend en een beetje avontuurlijk (naast soms frustrerend en remmend).

Goed,
Lang verhaal kort:
Is het een toffe aanvulling of is het meer van hetzeldfe?
Ik heb van Glitchmachines deze: Cataract, Convex, Fracture XT, Hysteresis, Polygon, Quadrant en Subvert
 
Dag allemaal,


Glitchmachines - Cryogen kost op dit moment bij Plugin Boutique maar 5,03 euro.

https://www.pluginboutique.com/produ...-/1915-Cryogen

Zijn hier mensen die deze plug hebben, en zo ja: wat vinden jullie hiervan?
Ik heb al het een en ander van Glitchmachines.
Het komt op mij over als redelijk spartaans en bewerkelijk omdat ik heb gemerkt dat zaken voor mij niet altijd straight-forward aanvoelen en ik best regelmatig met Glitchmachines in de "uitzoek-modus" terecht kom omdat ik niet snap waarom dingen gebeuren.
Dat is op zich een nadeel, maar toch vind ik het merk nog steeds leuk.
Op de één of andere manier werkt het inspirerend en een beetje avontuurlijk (naast soms frustrerend en remmend).

Goed,
Lang verhaal kort:
Is het een toffe aanvulling of is het meer van hetzeldfe?
Ik heb van Glitchmachines deze: Cataract, Convex, Fracture XT, Hysteresis, Polygon, Quadrant en Subvert

ze zijn spartaans, en en soms werken ze enigszins frustrerend, je moet er echt goed induiken. de palindrome sampler ken ik dan ook het beste.
ik heb de cryogen ook, heeft een immense matrix mogelikheid. voor die prijs zou ik niet laten. ik ben te veel met andere plugins bezig geweest, vanwege de tracks die ik nu maak, eisen ze geen glitchmachines.

net op mijn nieuwe laptop alle glitchmachines plugins geïnstalleerd (de studio blijft op een "workstation"), en ze blijven toch bizondere plugins. (en heb ze allemaal gekocht, via pluginboutique..)

ik merk ook vaak op, wanneer ik de plugin toch ken, dat ie anders reageert dan ik me had voorgesteld. je moet er echt induiken om ze echt volledig tot hun recht te laten komen. ik ga er nu toevallig weer mee spelen.
de laatste tijd veel met unfiltered audio plugins gewerkt. zitten enigszins in dezelfde hoek, maar glitchmachines, stelt echt meer eisen. toch heb ik een aantal effekten, en zeker palindrome, zeer goed kunnen gebruiken.

dus ik ben het met je eens, maar cryogen is een bizonder ding. de matrix is kompleks, vanzelfsprekend, maar ik vind 'm zelf erg goed. naar mijn gevoel een aanvulling, zeker wanneer jezelf met het ding gaat werken, ipv van de presets.

al heb ik ze een tijdje, en leer plugins gebruiken tijdens het werken aan een track, is mijn beheersing nog niet zo groot over al de plugins. maar na 10 minuten klooien, merk je wat een plugin doet. de basisdingen zijn toegankelik, de modulaties, mixer mogelijkheden, matrix mogelikheden, etc. maken het een zoekwerk, maar het resultaat zal zijn; een eigen geluid..
 
Back
Top