Vengeance Sound VPS Avenger Synth met 50% korting

thanks voor de tip, ik heb gelijk maar even een aantal expansions gekocht, die zijn nu ook 50 procent korting!
 
Ik heb voor Vengeance Avenger onderstaande deal gevonden bij Sweetwater.com

https://www.sweetwater.com/store/det...on-pack-pick-5

dat is wel een goede deal.

Overigens zijn op dit moment alle expansion packs met de ANNI10 code op vengeance zelf ook in de aanbieding met 50 procent korting, je betaalt dus maar 32,50 per expansion pack. Ik heb er zelf deze week ook vier extra bijgekocht en ze zijn echt fantastisch. Zeker die allernieuwste expansion genaamd trance invasion, dat is net alsof je een synthesizer in huis haalt met alle herkenbare sounds uit de A State Of Trance shows. Echt de ene na de andere top sound in die expansion.
 
lijkt me een prachtig ding, de helft van de prijs is verleidelijk. mijn ding ligt niet bij presets, maar het zelf maken van sounds. hier moet ik goed over na denken, de synthmaster 2.9 heb ik al, het kleine broertje, die als versie 3 uitkomt, dichter in de buurt van de avenger zal komen.
maar vooral; ik heb het Melda Production MSoundFactory monster, nog immer in beta. en wanneer het sampler gedeelte komt, is de overlap wellicht erg groot.

met elke soft-synth werk je anders, en avenger zal zeker dingen hebben die MSoundFactory nog niet kan (het zal eindeloos worden uitgebreid blijkbaar, lifetime updates...).

overigens MSoundFactory is eveneens in de aanbieding. zal nog even een thread maken, want alles van melda is nu halve prijs.. ook €100, nu.

goed ik zit hier hardop te twijfelen.
 
lijkt me een prachtig ding, de helft van de prijs is verleidelijk. mijn ding ligt niet bij presets, maar het zelf maken van sounds. hier moet ik goed over na denken, de synthmaster 2.9 heb ik al, het kleine broertje, die als versie 3 uitkomt, dichter in de buurt van de avenger zal komen.
maar vooral; ik heb het Melda Production MSoundFactory monster, nog immer in beta. en wanneer het sampler gedeelte komt, is de overlap wellicht erg groot.

met elke soft-synth werk je anders, en avenger zal zeker dingen hebben die MSoundFactory nog niet kan (het zal eindeloos worden uitgebreid blijkbaar, lifetime updates...).

overigens MSoundFactory is eveneens in de aanbieding. zal nog even een thread maken, want alles van melda is nu halve prijs.. ook €100, nu.

goed ik zit hier hardop te twijfelen.

dit is absoluut geen preset player, dit is een beest van een synthesizer die vele synthese vormen ondersteund. Ik maak hier al mijn eigen sounds in, die preset libraries heb je helemaal niet nodig, voor mij is dat puur luiheid en leer materiaal van hoe je dingen maakt, zoals bijvoorbeeld de granulaire library zit vol tricks waar ik zelf niet opgekomen zou zijn, maar door die presets pas ik ze nu ook toe in mijn eigen sounds.
 
dit is absoluut geen preset player, dit is een beest van een synthesizer die vele synthese vormen ondersteund. Ik maak hier al mijn eigen sounds in, die preset libraries heb je helemaal niet nodig, voor mij is dat puur luiheid en leer materiaal van hoe je dingen maakt, zoals bijvoorbeeld de granulaire library zit vol tricks waar ik zelf niet opgekomen zou zijn, maar door die presets pas ik ze nu ook toe in mijn eigen sounds.

o dat was absoluut geen "aanval" op presets, ik wilde louter aangeven, dat ik eigen sounds wil maken, ik zie juist dit ding zoals jij het ziet: een beest, voor "sound design" (want die term is nogal verwarrend, blijkbaar). en dat ie daar absoluut voor geschikt is. en natuurlik, gebruik ik ook presets om een ding te leren, en heel soms werkt een preset zo goed, dat ik wel moet gebruiken.. komt niet zo vaak voor... een beetje obsessief met eigen geluiden.

daarom uitte ik mijn twijfel, dit is een prachtding voor eigen geluiden te maken. maar MSoundFactory, waar ik mee gewacht heb om m t leren, juist met deze hitte ben ik er aan begonnen, is ook een beest.

en o ja je komt via presets op dingen die je zelf niet zou verzinnen, of wellicht veel later zou ontdekken....

goed dat even voor de duidelikheid.

Serum of soortgelijke supersynths doen mij niets. de vps avenger, hier leren kennen op het forum, is wél een verleiding.

het probleem is eerder dan ik ergens een grens moet trekken, ik heb zoveel gekocht het laatste half jaar... en daar voor.....
 
na de lovende kritieken van Q deze software ook maar aangeschaft, de vst plus de psy soundset, bedankt voor de hier gegeven tip, ik zat te twijfelen dan helpt een 50% kortings aanbod wel natuurlijk. nu bezig met downloaden van de factory content van 4,7 Gb, dat is nogal wat voor presets. ook wel lekker dat die vst software bedrijfjes nu geld nodig hebben en voor halve prijs verkopen. en jammer dat kruijswijk de bergrit niet kon afmaken maar dat heb hier niks mee te maken.
 
Laatst gewijzigd:
na de lovende kritieken van Q deze software ook maar aangeschaft, de vst plus de psy soundset, bedankt voor de hier gegeven tip, ik zat te twijfelen dan helpt een 50% kortings aanbod wel natuurlijk. nu bezig met downloaden van de factory content van 4,7 Gb, dat is nogal wat voor presets. ook wel lekker dat die vst software bedrijfjes nu geld nodig hebben en voor halve prijs verkopen. en jammer dat kruijswijk de bergrit niet kon afmaken maar dat heb hier niks mee te maken.
ik ben benieuwd wat je er van vindt :)

Die psy sound set is ook wel een lekkere inderdaad, die heeft heel erg veel sounds en ook nog 100 extra arpeggiator patterns erbij (en sound sources). Dat is overigens wel een goede tip, in avenger kun je de arpeggiator routen naar elke hardware synth of vst die je wilt aangezien die de midi noten ook uitstuurt. Ik heb veel arpeggiator VST's maar geen 1 komt in de buurt van de mogelijkheden van Avenger, dus dat is eigenliujk de enige arpeggiator die ik tegenwoordig gebruik op al mijn synths. Zeker uitchecken, ga je geen spijt van krijgen :)
 
ik ben nu al erg onder de indruk. zowieso van de bread and butter presets, gewoon goede piano's en orgeltjes bijvoorbeeld. zo maar wat ronddolen zonder de introductievideo te hebben bekeken maakt me al duidelijk dat bv de drumsounds dusdanig zijn dat ik mijn tr8 wel weg kan doen. als ik deze 10 jaar geleden had gehad dan was de Virus Ti ook niet nodig geweest. dit gaat wel wat verder dan sylenth of zo. Arpeggiator is inderdaad indrukwekkend, straks kijken hoe ik Omnisphere hier ook mee kan aansturen. een tik die ik heb is om direct te proberen of ik een goede simpele saw psy bassline ermee kan maken, ik was erg verbaasd om dat in 30 sekonden voor elkaar te hebben, precies wat ik prettig vind, synth kan alles en kan dan ingewikkeld zijn, met uitzetten van modulatie kan ie ook heel simpel zijn. slim ontwerp. de psy soundset valt me mee nog tegen. zitten goede sounds tussen maar ik mis ook wel dingen (denk ik) maar die kan ik er ongetwijfeld mee maken of anders grijp ik wel naar omnisphere.

ik heb niet de indruk dat ik de andere soundsets mis, dus zal geen andere bijkopen, voor de 132 euro die dit me heeft gekost is het een koopje. ik neem aan dat als je synthmaster hebt of welke software dan ook dat je een vergelijkbare ervaring kunt hebben, dus er zullen meerdere aanbieders goede softsynths hebben maar deze is dus gewoon goed. dank voor de tip. voor mij is het nu de kunst om me niet te verliezen in deze software maar om muziek te gaan maken.
 
Ik heb hem niet gekocht, omdat hij me in de presets te EDM en trancy klinkt. Misschien kun je er veel meer uithalen hoor, maar de sound sprak me niet echt aan. Ik maak al mierzoete muziek en dan mogen de sounds wel een randje hebben. :)

P.S. @Vipal: "...voor mij is het nu de kunst om me niet te verliezen in deze software maar om muziek te gaan maken."

Dat dus ook. Ik heb NI Ultimate vorig jaar gekocht en slechts een fractie van de plugins geprobeerd. Laat ik dat eerst eens doen... en meer tracks afmaken. Daar was het uiteindelijk altijd om te doen :W
 
voor mij is het nu de kunst om me niet te verliezen in deze software maar om muziek te gaan maken.
Ik zou je toch aanraden om er eens 2 avondjes aan te besteden wat je hier allemaal mee kan, er zitten zo bizar veel mogelijkheden verstopt dat het gewoon helpt als je de interface begrijpt en de verschillende functies snel kan vinden. Bijvoorbeeld die gekleurde balk boven de oscillator is een hi and lo-pass filter om je osc mee te shapen, of die FFT browser voor substractive synthesis geeft met behulp van de kleur codes aan wat de harmonics en disharmonics zijn (zoals bijvoorbeeld de lichte kleur is harmonics van 12 semitones, de grijze is 7 semitones en de donkerste zijn de disharmonics). Ander voorbeeldje als je je eigen envelopes tekent en die toekent aan functies of via de modulation matrix allerlei dingen aanpast dan kun je die simpel resamplen naar je eigen wavetables, dit kan zelfs met 8 oscs tegelijk om zo'n wavetable te creeeren waarbij elke osc zijn eigen synthese vorm kan zijn (zoals (multi) sample, Substractive, granulair, wavetable, etc.), daarbij nog dingen als Akkoord herkenning in de arpeggiator (zoals keyboards dat kunnen), envelopes om je arpeggiators te modificeren, gitaar modulaties, het combineren van je oscs en click samples (staan in de special osc sectie) voor percussie sounds en ga zo maar door.

En dat is nog maar het topje van de ijsberg, maar op het eerste gezicht zou je denken dat het een soort van uitgebreide sylenth is, maar dit gaat echt honderd stappen verder en is echt de moeite waard om je eens een paar uur in te verdiepen (met tutorials want dat is wel nodig).
 
Ik heb hem niet gekocht, omdat hij me in de presets te EDM en trancy klinkt. Misschien kun je er veel meer uithalen hoor, maar de sound sprak me niet echt aan. Ik maak al mierzoete muziek en dan mogen de sounds wel een randje hebben.


Ik heb 'm een tijdje terug gekocht en hij kan echt van alles en ook belangrijk; ik vind 'm wat overzichtelijker/intuitiever dan bijv synthmaster.
Ik heb 'm toen voor de normale prijs gekocht en nu met 50% korting krijg je heel veel bang voor je euro in ieder geval.
Maar ik vind het wel jammer dat de nadruk vooral op trance/edm ligt want dat is niet helemaal de stijl die ik graag najaag in m'n muzikale avonturen.
 
Ik heb 'm een tijdje terug gekocht en hij kan echt van alles en ook belangrijk; ik vind 'm wat overzichtelijker/intuitiever dan bijv synthmaster.
Ik heb 'm toen voor de normale prijs gekocht en nu met 50% korting krijg je heel veel bang voor je euro in ieder geval.
Maar ik vind het wel jammer dat de nadruk vooral op trance/edm ligt want dat is niet helemaal de stijl die ik graag najaag in m'n muzikale avonturen.

dat zou je denken, maar via de expansions kun je horen dat die vele stijlen aan kan:

jaren 80 synthpop


meer ambient / film scoring


Hip Hop


Doomstep


Soundscapes


Als je dit soort sounds allemaal hoort, dat ligt ver van EDM af, maar het komt wel allemaal uit dezelfde synthesizer, dus het is maar net welke richting je er zelf mee opgaat. De factory sounds zijn overigens wel erg EDM gerelateerd, dus je moet wel zelf aan de slag of als basis 1 van die expansions kopen om je snel op weg te helpen.
 
MS ? VPS bedoel je?
 
dat zou je denken, maar via de expansions kun je horen dat die vele stijlen aan kan:

Natuurlijk want uiteindelijk is het de engine en de uitgebreide mogelijkheden van de vst waarmee je veel kan doen.
Maar zoals gezegd; met het basispakket ligt de nadruk op trance/edm terwijl het leuk had geweest als het wat meer verscheidenheid had gehad.
Om presets alleen te gebruiken kan uiteindelijk ook niet de bedoeling zijn maar soms kunnen presets wel leuk als uitgangspunt zijn van waar uit je zelf verder gaat puzzelen.
Daarnaast wil ik ook nog wel zeggen dat de klank van deze plugin heel goed is, echt top!
 
manuel schleiss, toch?

Bedankt! Ik ga ze ook eens bekijken.
Zelf kan ik er ook 2 aanraden maar deze zijn betalend: ADRS Sounds VPS Avenger Masterclass & Groove 3 Vengeance Avenger Explained
 
Back
Top