The Synth & Sound Pack Bundle van AAS (pay what you want)

Bij how it works staat dat als je lager dan de gemiddelde betaalt dat je toch iets krijgt, beetje duister toch wel wat je dan krijgt?
Maar als je de hoogste bieder bent dat je het hele pakket krijgt.
Althans; dat haal ik eruit.
 
Ja je kunt zien wat "unlocked" is en dat krijg je tegen elke prijs. Als je de andere onderdelen ook wilt hebben dan moet je de "gemiddelde prijs" betalen. Ik heb Chromaphone2 van AAS en dat is een Acoustics modelling synthesizer. Daar heb je ook expansie packs voor en die kun je ook afspelen met de gratis speler... alleen dan kun je alleen de preset gebruiken zoals je die krijgt en kun je niet aan knoppen draaien (daarvoor heb je het volledige product voor nodig). Ik weet niet of dat ook voor al deze expansion packs geldt want die zijn voor andere producten van AAS.
 
Ja je krijgt bij al deze packs de bijbehorende "speler". De aangeboden packs zijn voor drie verschillende instrumenten die AAS biedt Chromaphone2 (AAS Player), Strum GS2 (Strum session 2 player) en Ultra Analog VA-2 (Ultra Analog Session player). Alle instrumenten zijn physical modelling en dus niet sample based.

De meeste beperkte player is de AAS Player. Hier kun je alleen de "pack" selecteren en daarbinnen de patch en het volume en aantal "voices". Verder niets. Je kunt ook niets opslaan. Dus hiermee kun je alleen de patch spelen zoals die wordt aangeboden in het pack. Leuk dat je gebruik kunt maken van de expansion pack die je koopt als je niet het volledige product hebt maar dus zeer beperkt.

Daarnaast is er Strum Session 2 (gitaar simulatie). Hier kun je patches selecteren maar ook een groot aantal instellingen aanpassen. De effecten (compressor, equalizer, chorus, delay & reverb) kun je aan/uit zetten en de instellingen (parameters) veranderen. Verder heb je drie modes "keyboard" hier speel je losse noten op de gitaar (solo). "Guitar" hier speel je akkoorden (met 1 toets) en kun je strumming patterns kiezen (splits op je midi keyboard). En "loop" waarbij je een strumming pattern kunt kopiëren naar een track in je DAW (midi data). Vervolgens kun je met 1 vinger de akkoorden spelen en gebruikt het het strumming pattern zoals op je track gekopieerd (je moet dan natuurlijk wel je track afspelen). Heel handig dus als je eenzelfde strumming pattern wilt gebruiken voor secties in je track. Je kunt de aanpassingen die je gemaakt hebt ook opslaan en zo dus nieuwe patches creëren en opslaan. Helegaar niet gek voor slechts "een player". Je kunt de strumming patterns inspelen met 1 toets (op, neer, muted etc. etc.) maar je kunt ook zelf bepalen welke snaren je wilt raken in een strum en in welke volgorde. Er is een split op het keyboard en voor deze strum functionaliteit heb je gewoon een aantal aangrenzende toetsen die elk een snaar representeren en zo je strums spelen.

En als laatste dan Ultra Analog Session Player:
Je kunt de mode kiezen (Arp glide, arp, mono glide, mono, poly). Unison (octave, fifth, intense, subtle, off). Arp rate (of sync), aantal octaven (-2,-1,0,1,2), volgorde (forward, backward, random 2 modes) en je kunt voor de arp de nootlengte selecteren. Dan de VCO: pulse width, Sync (traploos instelbaar, draaiknop), LFO (level) + rate. Filter: reso, freq, envelope, decay. Amp: A,D,S,R effect (on/off) en welk effect (Chorus, delay, distortion, equalizer, flanger, phaser, reverb). Je kunt 1 effect tegelijk gebruiken. Parameters verschillen op basis van het effect dat je selecteert en zijn aanpasbaar... en hier ook weer op te slaan. Dus je kunt eigen patches maken en opslaan met de player. Ik zie ook een sequencer maar lijkt alleen een afspeelmogelijkheid en je kunt geen eigen sequences maken (zo op het eerste oog, ik heb weinig tijd gehad om er echt in te duiken). Daarnaast natuurlijk volume en tuning instelbaar.

Ik heb toevallig al chromaphone2 dus ik heb zelf geen last van de beperkingen van de AAS player. De andere twee players zijn behoorlijk uitgebreid. Ik heb alle 14 packs aangeschaft voor $10.60 en dat is een koopje. Normaal kost een pack $29 of $39. AAS heeft zelf een tijdelijke 50% korting maar dan kost één pack nog steeds $15... dus... ik ben blij met de aankoop maar zoals altijd: your milage may vary ;-)
 
Laatst gewijzigd:
3ddie Top van je uitgebreide toelichting, super :okdan: Als je het zo ziet is het echt een koopje. Maar ik heb al zoveel haha, en had me juist voorgenomen minder te kopen en meer liedjes te maken :D Als dat niet zo was zou ik blind tot aanschaf overgaan. En het is nu in elk geval duidelijk wat je krijgt.

P.S. Ze verkopen op die site meer mooi spul, ook voor muziekproductie. Zoals deze 6 videotrainingen voor 25 dollar: https://stacksocial.com/sales/music-production-bundle Echt niet verkeerd allemaal :halleluja Heb zelf een social media inplantool gekocht. Levenslange toegang voor 40 dollar, terwijl de goedkoopste concurrent 19 dollar per maand kost. Lang leve de koopjes...
 
Back
Top